Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
rehc schreef:Valt me sowieso op dat je de bx diesels amper nog te koop ziet. allemaal opgevroten door de pekel of zo?
Dat is toch logisch?
Jaren lang kon je voor weinig kopen, km standen liepen met gemak op tot de 5 ton.
Maar nagenoeg niemand deed de nodige onderhoud of roest preventie.
Dus na jaren lang met minimaal onderhoud, de grote klussen uitgesteld komt het niet meer door de APK, kosten lopen hoog op. Inmiddels beginnen de bekende plekken ook te roesten, dus sloop.
Inmiddels dus bijna niet meer te koop, ondergang van zijn eigen succes en de mentaliteit van de eigenaren.
Overigens zijn nu de ZX en de Xantia aan de beurt. Daarna komt de Xsara…
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Dan zou je in verhouding net zoveel diesels als benzijn over moeten houden als er destijds was. Diesel is echt helemaal weg. Afgereden benzijn hokken kom je nog wel tegen.
Ik denk dat ook kilometerstanden meespelen. Boven de 3 ton gooi je het toch weg? En daar zaten alle diesels wel. Ook advies van de garage die lult je er wel uit met zo’n kmstand.
Verder tja ik ga dagelijks ook niet meer in een bx diesel rijden, wel voor de hobby. En daar leent het nederlandse belastingbeleid zich eigenlijk niet voor. De hobbyisten rijden op benzine voor die paar kilometers per jaar dus einde diesel. En de laatste nekslag is het nieuwe oldtimerbeleid.
Maar we gaan nu wel erg ver offtopic. Feit is ze zijn in NL niet meer te koop. In Frankrijk wel, maar langzaam loopt het daar ook terug.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee want een diesel moet rijden. Een benzine staat soms nog wel eens een jaartje voor de deur of in de schuur en rijdt amper 5000 of minder. Een diesel rijdt anders te duur zoals je al zegt, daarom is er waarschijnlijk bijna niets meer over.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Jep en de echte reden van mij om er toen mee te kappen was NFP. Ik kan alles nog wel krijgen na zoekwerk maar voor dagelijks was 1 en 1 gewoon twee.
Mijn dagelijkse auto moet gewoon rijden en als er al iets mee zou zijn wil ik het zo kunnen bestellen zonder gezoek in oude stock etc. Vandaar bx diesel voor de hobby (lekker belangrijk als ie dan niet rijdt wachtende op onderdelen) en tja dan spekken we de staatskas maar weer… Kan ik er af en toe eens voor woon-werk mee rijden voor de lol
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ik weet nog een hele goede 16v voor je te koop
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
rehc schreef:
de tzd luxe bouw ik zelf wel in als ik dat dan nog wil basis sowieso een deauville!
Marktplaats in de gaten houden voor een benzine deuaville? Ombouwen naar diesel is ook goed te doen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
dat die goed is weet ik, alle facturen van me heb je erbij
Heb net een huis gekocht met grote garage en smeerput dus daar ligt eerste prioriteit financieel gezien (en ook qua tijd hoor moet hard aan het klussen) ik overweeg het serieus maar moet helaas ook prioriteiten stellen
Nu oogsten pluk ik er straks de bxen euh vruchten van
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
@mcdean: ja kan maar de diesel is een xu, de benzine tu dus je mist een motorsteun. De deauville diesel zit alles al. Er moet ook een turbo in dus moet toch wisselen
Ik overweeg nog steeds een Ourane. Meteen airco en lage kmstand uit Frankrijk tis alleen geen deauville service en stiekem wil ik dat liefste
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je mist alleen een motorsteun als er een liggend blok in ligt, een TU is zo om te bouwen naar diesel.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Oeps we dwalen wel erg af maar een 14 hoef je dus geen laswerk te doen om er een xu in te hangen (iets te lang geleden dat ik er eentje heb gezien behalve een type1)? Das wel echt ideaal dan ga ik ombouwen serieus overwegen. Een blok moet wel ergens vandaan te halen zijn.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gave diesel in NL, wie gaat m halen?
http://link.marktplaats.nl/882200372
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Die ziet er nog goed uit zo op de foto en de prijs voor een diesel is ook niet verkeerd!
De kleur is ook echt super gaaf
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1788
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Schuifdak slaat enkel nergens op, simpel goedkoop klapding ...
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Verder valt er niemand op dat de voorbumper scheef zit, motorkap sluit niet goed, dorpels lijken schade te hebben, of de lak is weg.
Op de foto’s lijkt het plaatwerk ook verschillende tinten te hebben.
Totaal aantal Berichten: 1788
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dat viel wel op hoor , maar zoiets is te fixen, dat afzichtelijke ding wat men schuifdak noemt niet
Voor 500 euro kan je moeilijk heel veel verwachten !!!
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera