Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Hallo forummers,
Ik zat zo eens te denken. Hoe zou je een bx met 1400 motor ( met distibutie ketting)
Sneller kunnen laten optrekken?
Heeft iemand hiermee ervaring?
Mvg,
Jasper
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Slepen met een BX gti
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Tja, maar dit ie natuurlijk niet helemaal de bedoeling, hahahahha.
Ik las iets over een kop van een peug 205 gti erop, is dit een grote ingreep?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Een 1400 met een ketting ligt achterover, en de 1600 en 1900 uit de 205 GTI staan rechtop. Dus het lijkt me niet dat dat zomaar past.
Een grotere carburateur plaatsen lijkt mij misschien nog wel een optie.
Als je nog harder wilt optrekken kun je beter een 1600 of 1900 BX kopen, of de motor vervangen.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Een 1400 neem je toch om lekker relaxed en zuinig te rijden?
Ander idd maar op zoek naar een 1.6 of 1.9
Wil je echt scheuren koop je een 16v of leg je een krant achterin je 1400
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Iig kwa beleving kan een 1400 al best scheuren, was meestal als eerste bij stoplicht weg, want weegt niks (al is dat ook een kwestie van opletten en reactievermogen). Om echter in Frankrijk zonder dat je vriendin beledigd is steil bergop vanuit stilstand op te kunnen trekken, is een andere motor raadzaam, want dat ging niet. Lukte pas toen ze uitstapte…
En anders blok of kop met carbs (of alleen inlaatspruitstuk + carbs) van een visa chrono of een peugeot 104 ZS monteren, zoals bij de bekende Rallye BX. Blok/kop van een peugeut 205 GTi gaat niet lukken, is een totaal ander blok (XY vs. XU).
Als je een 1.6 of 1.9 (XU) zou willen montereen, moet je ook ‘t subframe vervangen en extra motorsteunen plaatsen.
Motor van een peugeot 205 erin met dubbele carb. is al eens gedaan. Gaat best leuk. Enige probleem is dat bij veel van die carb het verbruik nogal hoog is.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Motor van een XM 2.1 TD erin is ook al gedaan, da’s ‘t punt niet.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
En anders blok of kop met carbs (of alleen inlaatspruitstuk + carbs) van een visa chrono of een peugeot 104 ZS monteren, zoals bij de bekende Rallye BX.
heeft dat veel effect, alleen het inlaatspruitstuk en carbs wisselen?
ik heb er namelijk geen idee van .
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Koop nou maar gewoon een 16 klepper dan en blijf van dat arme 1400’tje af…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
vanderiet schreef:heeft dat veel effect, alleen het inlaatspruitstuk en carbs wisselen? ik heb er namelijk geen idee van .
Vooral op ‘t verbruik, ja.
En, als je de “E” met 5-bak als uitgangspunt hebt, ga je theoretisch van 72 naar 80 pk.
waterman schreef:Koop nou maar gewoon een 16 klepper dan en blijf van dat arme 1400’tje af…
Precies.
waterman schreef:Koop nou maar gewoon een 16 klepper dan en blijf van dat arme 1400’tje af…
Dit. Een 1400 koop je niet voor de snelheid, dan moet je een spogt of GTi (16v) kopen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk