Bx type 1 1400 sneller laten optrekken
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 24 december 2014 01:18 AM

Hallo forummers,

Ik zat zo eens te denken. Hoe zou je een bx met 1400 motor ( met distibutie ketting)
Sneller kunnen laten optrekken? 

Heeft iemand hiermee ervaring?

Mvg,

Jasper

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 24 december 2014 01:22 AM
  [ # 1 ]

Slepen met een BX gti Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 24 december 2014 01:35 AM
  [ # 2 ]

Tja, maar dit ie natuurlijk niet helemaal de bedoeling, hahahahha.

Ik las iets over een kop van een peug 205 gti erop, is dit een grote ingreep?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 24 december 2014 07:20 AM
  [ # 3 ]

Een 1400 met een ketting ligt achterover, en de 1600 en 1900 uit de 205 GTI staan rechtop. Dus het lijkt me niet dat dat zomaar past.
Een grotere carburateur plaatsen lijkt mij misschien nog wel een optie.
Als je nog harder wilt optrekken kun je beter een 1600 of 1900 BX kopen, of de motor vervangen.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 24 december 2014 08:15 AM
  [ # 4 ]

Een 1400 neem je toch om lekker relaxed en zuinig te rijden?

Ander idd maar op zoek naar een 1.6 of 1.9

Wil je echt scheuren koop je een 16v of leg je een krant achterin je 1400 Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 december 2014 01:47 PM
  [ # 5 ]

Iig kwa beleving kan een 1400 al best scheuren, was meestal als eerste bij stoplicht weg, want weegt niks (al is dat ook een kwestie van opletten en reactievermogen). Om echter in Frankrijk zonder dat je vriendin beledigd is steil bergop vanuit stilstand op te kunnen trekken, is een andere motor raadzaam, want dat ging niet. Lukte pas toen ze uitstapte…  Laughing

En anders blok of kop met carbs (of alleen inlaatspruitstuk + carbs) van een visa chrono of een peugeot 104 ZS monteren, zoals bij de bekende Rallye BX. Blok/kop van een peugeut 205 GTi gaat niet lukken, is een totaal ander blok (XY vs. XU).

Als je een 1.6 of 1.9 (XU) zou willen montereen, moet je ook ‘t subframe vervangen en extra motorsteunen plaatsen.

Profiel  
 
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 24 december 2014 02:03 PM
  [ # 6 ]

Motor van een peugeot 205 erin met dubbele carb. is al eens gedaan. Gaat best leuk. Enige probleem is dat bij veel van die carb het verbruik nogal hoog is.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 december 2014 02:09 PM
  [ # 7 ]

Motor van een XM 2.1 TD erin is ook al gedaan, da’s ‘t punt niet.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 24 december 2014 02:30 PM
  [ # 8 ]

En anders blok of kop met carbs (of alleen inlaatspruitstuk + carbs) van een visa chrono of een peugeot 104 ZS monteren, zoals bij de bekende Rallye BX.

heeft dat veel effect, alleen het inlaatspruitstuk en carbs wisselen?
ik heb er namelijk geen idee van red face .

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 december 2014 02:34 PM
  [ # 9 ]

Koop nou maar gewoon een 16 klepper dan en blijf van dat arme 1400’tje af…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 december 2014 02:47 PM
  [ # 10 ]
vanderiet schreef:

heeft dat veel effect, alleen het inlaatspruitstuk en carbs wisselen? ik heb er namelijk geen idee van red face .

Vooral op ‘t verbruik, ja.

En, als je de “E” met 5-bak als uitgangspunt hebt, ga je theoretisch van 72 naar 80 pk.

waterman schreef:

Koop nou maar gewoon een 16 klepper dan en blijf van dat arme 1400’tje af…

Precies.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 24 december 2014 03:43 PM
  [ # 11 ]
waterman schreef:

Koop nou maar gewoon een 16 klepper dan en blijf van dat arme 1400’tje af…

Dit. Een 1400 koop je niet voor de snelheid, dan moet je een spogt of GTi (16v) kopen.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook