Zijn die dan open op Koningsdag?
zou wel een beetje suf zijn lijkt mij
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Vandaag bij Eriks in de Spaanse Polder twee setjes achterwiellager gekocht (SKF VKBA 893). Er liggen nog vijf van die setjes op de plank in NL, en nog enige tientallen losse lagers (444296)
Nu heb ik een gereedschapset nodig voor de montage, wie in de Rijnmond of Randstad heeft dat leen?
Alvast bedankt!
(plaatje uit de oude doos, omgenummerd)
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186612/P300/#1307023
Heb je niet nodig denk ik..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Dat scheelt, dus ik heb alleen een eindbaas van een driebenige trekker nodig om de naaf eraf te halen?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
met een tussenbaas van een trekker ben je er niet, je zal ook de ringmoer moeten losdraaien. Hiervoor zijn tools voorhanden, volgens mij past die van de eend ook (al weet ik dit niet zeker)
Beter één eend op straat dan tien in het water….
karelk schreef:in het kader van LB:
hier ook een GSA 1983, met 6 tapeinden. Geen reden om aan te nemen dat deze ooit zijn vervangen.Gezien de Franse slag zal me niet verbazen als Jacques er altijd draadeindjes in draaide en Mathieu toch liever koos voor de twee draadeindjes met de rest bouten, en als de bouten bij hem op waren hij weer wat draadeindjes bij Jacques ging halen in ruil voor een doosje M9 bouten.
Ik heb ze overigens niet geloctite en ze zitten (nog) vast. Ik zal er eens op letten zodra er ongeveer +500 km op de klok staat.
wel ja, ik had het dan toch ineens, welliswaar niet met de bovenstaande auto en pas na 6000 km, maar wel met de GS.
Ook een losgelopen aandrijfas. Best wel hinderlijk!
Ik moet bekennen ik was een beetje sceptisch over de verhalen hier en dacht dan “zal wel niet goed vastgezet zijn”.... die van mij had ik wel een tikje extra gegeven met deze verhalen in mijn achterhoofd.
Toch losgelopen, vrijwel geen schade maar toch jammer, alles onder het vet en twee gaatjes moest ik fixen met een M9 tap.
Nu maar wel met loctite vastgezet (uiteraard na goed te hebben ontvet), hopelijk blijft hij nu langer dan 6000 km vastzitten!
wees niet net zo stom als ik, en zet er veerringen tussen en gebruik loctite!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
De methode met de extra borgmoer nog overwogen?
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203075/P120/#1748325
Adri
Zeker wel overwogen, maar tijdens de kerstdagen M9 bouten met hoge treksterkte scoren leek mij onmogelijk. Ik had enkel 8.8 liggen met voldoende lengte. Zijn de Alfa bouten wel 10.9 of heb je 8.8 gebruikt? afgaand op de kleur zou ik zeggen dat het 8.8 is…
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Inderdaad 8.8 kwaliteit (maar een Alfa gaat nooit stuk ).
Ze gingen per 5 stuks, dus MiGS heeft er nog 3 over.
Adri
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
MiGS schreef:Dat scheelt, dus ik heb alleen een eindbaas van een driebenige trekker nodig om de naaf eraf te halen?
Volgens mij is dat alleen afdoende voor de remschijf vervangen. Als je het lager wilt vervangen, moet die ring er (uit mijn hoofd) wel degelijk uit.
Thierry
en toch zou ik dan de bouten niet allemaal vervangen voor 8.8, hoogstens 3 stuks en de andere lekker origineel houden met hoge treksterkte. Het is niet voor niets dat ze daar die kwaliteit voor gebruiken.
Maar ach, het zal wel loslopen…
Oh nee dat liever niet meer!
Mocht iemand bouten M9 tegen komen met een hoge kwaliteit 10.9 en voldoende (over)-lengte dan hou ik me aanbevolen.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik zal nogeens nagaan wat de treksterkte van die bouten nou precies was en is, meen dat er niet een mindere kwaliteit is ingegaan.
Maargoed, tijd voor actie. Na de kofferbakwand aan bakboord is nu ook stuurboord aan de beurt, zo trof ik het na aankoop aan:
vlak voor een snelle beunactie om de lekkage bij nat wegdek te stoppen:
in december na wat borstelwerk:
en het verwijderen van de dubbelaar:
Resultaat van vandaag, na wat slijpen en schoonmaken en een biertje met Josh en Ree :
Volgende keer tijd voor wat Cardboard Aided Design
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Mooi werk
MiGS schreef:Resultaat van vandaag, na wat slijpen en schoonmaken en een biertje met Josh en Ree :
Aan het resultaat te zien heb je wel de goede volgorde aangehouden.
Adri
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Twee weken terug het laswerk afgerond, op de voorgrond de malletjes voor de buiten en binnenplaat, en op de achtergrond het afgewerkte resultaat.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Keurig toch….