13 van de 21
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
1220 Club break van MiGS
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 25 april 2014 02:18 PM
  [ # 181 ]

Zijn die dan open op Koningsdag?
zou wel een beetje suf zijn lijkt mij

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 24 december 2014 07:41 PM
  [ # 182 ]

Vandaag bij Eriks in de Spaanse Polder twee setjes achterwiellager gekocht (SKF VKBA 893). Er liggen nog vijf van die setjes op de plank in NL, en nog enige tientallen losse lagers (444296)

Nu heb ik een gereedschapset nodig voor de montage, wie in de Rijnmond of Randstad heeft dat leen?

Alvast bedankt!

(plaatje uit de oude doos, omgenummerd)

Afbeelding Bijlagen
Achterwiellager SKF vkb 677 k.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 december 2014 08:46 PM
  [ # 183 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186612/P300/#1307023

Heb je niet nodig denk ik..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 25 december 2014 01:25 PM
  [ # 184 ]

Dat scheelt, dus ik heb alleen een eindbaas van een driebenige trekker nodig om de naaf eraf te halen?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 27 december 2014 08:19 PM
  [ # 185 ]

met een tussenbaas van een trekker ben je er niet, je zal ook de ringmoer moeten losdraaien. Hiervoor zijn tools voorhanden, volgens mij past die van de eend ook (al weet ik dit niet zeker)

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 27 december 2014 08:26 PM
  [ # 186 ]
karelk schreef:

in het kader van LB:
hier ook een GSA 1983, met 6 tapeinden. Geen reden om aan te nemen dat deze ooit zijn vervangen.

Gezien de Franse slag zal me niet verbazen als Jacques er altijd draadeindjes in draaide en Mathieu toch liever koos voor de twee draadeindjes met de rest bouten, en als de bouten bij hem op waren hij weer wat draadeindjes bij Jacques ging halen in ruil voor een doosje M9 bouten.

Ik heb ze overigens niet geloctite en ze zitten (nog) vast. Ik zal er eens op letten zodra er ongeveer +500 km op de klok staat.

wel ja, ik had het dan toch ineens, welliswaar niet met de bovenstaande auto en pas na 6000 km, maar wel met de GS.
Ook een losgelopen aandrijfas. Best wel hinderlijk!

Ik moet bekennen ik was een beetje sceptisch over de verhalen hier en dacht dan “zal wel niet goed vastgezet zijn”.... die van mij had ik wel een tikje extra gegeven met deze verhalen in mijn achterhoofd.

Toch losgelopen, vrijwel geen schade maar toch jammer, alles onder het vet en twee gaatjes moest ik fixen met een M9 tap.

Nu maar wel met loctite vastgezet (uiteraard na goed te hebben ontvet), hopelijk blijft hij nu langer dan 6000 km vastzitten!

wees niet net zo stom als ik, en zet er veerringen tussen en gebruik loctite!

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 28 december 2014 12:34 AM
  [ # 187 ]

De methode met de extra borgmoer nog overwogen?

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203075/P120/#1748325

Adri

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 28 december 2014 12:11 PM
  [ # 188 ]

Zeker wel overwogen, maar tijdens de kerstdagen M9 bouten met hoge treksterkte scoren leek mij onmogelijk. Ik had enkel 8.8 liggen met voldoende lengte. Zijn de Alfa bouten wel 10.9 of heb je 8.8 gebruikt? afgaand op de kleur zou ik zeggen dat het 8.8 is…

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 28 december 2014 02:35 PM
  [ # 189 ]

Inderdaad 8.8 kwaliteit (maar een Alfa gaat nooit stuk Wink ).
Ze gingen per 5 stuks, dus MiGS heeft er nog 3 over.

Adri

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 29 december 2014 01:10 AM
  [ # 190 ]
MiGS schreef:

Dat scheelt, dus ik heb alleen een eindbaas van een driebenige trekker nodig om de naaf eraf te halen?

Volgens mij is dat alleen afdoende voor de remschijf vervangen. Als je het lager wilt vervangen, moet die ring er (uit mijn hoofd) wel degelijk uit.

Thierry

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 29 december 2014 04:56 PM
  [ # 191 ]

idem

en toch zou ik dan de bouten niet allemaal vervangen voor 8.8, hoogstens 3 stuks en de andere lekker origineel houden met hoge treksterkte. Het is niet voor niets dat ze daar die kwaliteit voor gebruiken.

Maar ach, het zal wel loslopen…

Oh nee dat liever niet meer!

Mocht iemand bouten M9 tegen komen met een hoge kwaliteit 10.9 en voldoende (over)-lengte dan hou ik me aanbevolen.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 11 januari 2015 10:29 PM
  [ # 192 ]

Ik zal nogeens nagaan wat de treksterkte van die bouten nou precies was en is, meen dat er niet een mindere kwaliteit is ingegaan.

Maargoed, tijd voor actie. Na de kofferbakwand aan bakboord is nu ook stuurboord aan de beurt, zo trof ik het na aankoop aan:

vlak voor een snelle beunactie om de lekkage bij nat wegdek te stoppen:

in december na wat borstelwerk:

en het verwijderen van de dubbelaar:

Resultaat van vandaag, na wat slijpen en schoonmaken en een biertje met Josh en Ree drunk :


Volgende keer tijd voor wat Cardboard Aided Design suprise

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 12 januari 2015 09:47 AM
  [ # 193 ]

Mooi werk bravo

MiGS schreef:

Resultaat van vandaag, na wat slijpen en schoonmaken en een biertje met Josh en Ree drunk :

Aan het resultaat te zien heb je wel de goede volgorde aangehouden.

Adri

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 05 mei 2015 01:10 PM
  [ # 194 ]

Twee weken terug het laswerk afgerond, op de voorgrond de malletjes voor de buiten en binnenplaat, en op de achtergrond het afgewerkte resultaat.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 05 mei 2015 01:23 PM
  [ # 195 ]

Keurig toch….

Profiel  
 
 
13 van de 21
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook