Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Startmotor heb ik inmiddels uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet. Zag er nog goed uit van binnen, voor zover ik dat kan beoordelen. Heb wel de bendix gesmeerd, denk dat dat de reden was dat de startmotor vast zat. De startmotor werkt in elk geval weer voorlopig.
En ik ben even bezig geweest met de 16RS. Een van de pinnetjes om de deuren te vergrendelen zat hoger dan dat moet. Na wat kloten blijkt dat van een van de metalen pinnen een beschadigd schroefdraad heeft, zie onderstaande foto. Heeft iemand nog een idee om het schroefdraad weer een beetje hebbelijk te maken? Heeft iemand anders zo’n pin die ik kan overnemen (regio Rotterdam of regio Arnhem)?
Iedereen een fijne kerst!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Ik heb nog wel een aantal van die metalen deurpinnetjes liggen. (in de regio Rotterdam)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Jij hebt ook alles liggen he Coen? Haha. Ik ga je even PBen
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Een mooie tijdscorrecte radio, met FM
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Zojuist de radio er los in gedaan, ziet er al goed uit. Morgen ff aansluiten. En net wou de 16RS niet starten, gok last van de kou leek alsof er geen benzine kwam, het filtertje was leeg na een aantal startpogingen. Nog een domme vraag; is het nodig om 98 te tanken voor de RS?
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik heb tot nu toe altijd 95 erin gegooid
Bij mijn TRS moet ik na een aantal dagen staan ook lang starten voordat de carburateur weer vol met benzine zit, beetje pompen met het gas wil dat proces verspoedigen ( of de vlotterkamer met een spuitflesje vullen).
Aankomend voorjaar maar eens een type1 meet houden?,
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ah oké. En gebruik je nog loodvervanger? Morgen met daglicht maar eens kijken met beetje benzine in vlotterkamer, dank voor de tip!
Mini meeting lijkt me leuk!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gaan we doen dan!
Heb je trouwens nog zo’n oude metalen brandstofpomp erop zitten? Het membraan wil wel eens gaan lekken en ze zijn wat vuurgevaarlijk het nieuwe plastic type is ok.
Loodvervanger heb ik in 12.000km nooit gebruikt.
EDIT: eerst kijken dan roepen je hebt al het veilige type zie ik
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb… heb nog niet zoveel aandacht besteed aan de rs. Ga ik ook morgen maar eens bekijken dan
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Bericht aangepast op,de foto’s is het veilige plastic type te zien
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dat scheelt! Bedankt voor je deskundigheid haha. Heb nog een hoop te leren over deze auto, maar dat is ook precies de reden waarom ik een type 1 automaat wou
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Enne, elke type 1 moet eigenlijk een relais voor de verlichting hebben. De schakelaar wordt anders erg heet en fikt door, been there done that
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ja maar ook dat verschilt weer Twan, bij jouw kon je er een ei op bakken. Bij mij werd hij een klein beetje warm.
Bij mij liep de carburateur ook altijd leeg, bij mij hielp pompen bij het starten.
En zo een type 1 meet zie ik wel zitten, als mijn bx weer klaar is
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk