Ik heb sinds een paar weken een DS en wil er voor de minder goede maanden een andere wagen bijkopen.
Zelf vind ik de C2 wel een leuk model maar hoe zit het met de betrouwbaarheid en techniek ?
Ik wil er max €3500 voor uitgeven , moet een automaat zijn ,liefst met airco/CC , er zal zo,n 5 a 6000 km per jaar mee worden gereden waarvan 75% stad .
Wat zijn de dingen waar ik op moet letten in mijn prijsklasse en met een automaat ,wanneer moet de distributieriem worden vervangen .
Graag tips voor de aanschaf van een goede C2
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Er zijn geen C2’s geleverd met een echte automatische bak.
Wel met Sensodrive, een normale bak, die d.m.v. een tweetal servomotoren wordt bediend, 1 voor de versnellingskeuze en 1 voor de koppeling.
Heeft geen koppelingspedaal en is te rijden in de stand AUTO en HAND, in de stand AUTO te rijden als automaat.
Mijn eega heeft al 100k km positieve ervaring hiermee in haar Pluriel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank voor je reactie , rijdt het op de stand “auto” dan wel soepel , dus niet schokkerig tijdens het overschakelen ?
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het automatisch schakelen ervaar je niet anders als handmatig.
De besturing van de bak is overigens auto-adaptief, past zich dus aan aan het rijgedrag van de bestuurder.
De schakelmomenten kan je dus als het ware zelf bepalen, rij je een periode rustig, schakelt de bak eerder, rij je een periode sportief, dan schakelt de bak later.
In de stand HAND kan je schakelen door te plussen/minnen, met de pook of met flippers bij het stuur.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kijk hier http://www.gaspedaal.nl/Citroen/C2/?trfw=sensodrive&srt=pr-a maar eens.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Bedankt ,
Ja ik had er er wel een aantal gevonden maar waar het mij nu om gaat ,wat zijn de zwakke punten van de C2 zodat ik weet waar ik bij eventuele aankoop/proefrit op moet letten .
Zie er een paar bij staan met meer dan 200.000km op de teller lijkt me niet dat ik daar voor zou moeten gaan ?
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De C2 is technisch gezien een ingekorte C3.
Er zijn bij deze modellen bij bepaalde modeljaren problemen geweest met gebroken voorveren.
Mijn dochters C2 HDI, aangeschaft bij 155 k en nu 220 k, heeft in die periode niet echt zwakke punten laten zien.
Behoudens lekkage langs verstuivers, maar dat probleem kennen de benzinemotoren niet.
Deze al gelezen? http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/CITROEN/C2/2003-09-01/2008-05-01/1563
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hogere kmstanden zou ik me in principe niet heel druk om maken (het feit dat er te koop staan met 200k of meer op de teller zegt ook al iets natuurlijk), mits netjes onderhouden kunnen ze dat goed hebben… Maar goed, dat is een keuze.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Wij hebben een C3 met Sensodrive gehad, het zou mijn keuze niet meer zijn, voor de rest was het een hele fijne wagen.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
@ Rene , dank voor de link kende die site van ANWB nog niet , Sensodrive kan dus wel storings gevoelig zijn , iets om mee te nemen in mn overweging . Eens kijken wat men over een Yaris of Lupo zegt .
@ GSPallas , is dat vanwege de manier van schakelen of storingsgevoeligheid ....?
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Beide, veel storingen (en die liegen er niet om) en ook de manier van schakelen. Als ik er mee reed dan deed ik dat voornamelijk met de flippers, dan ging hij echt als de brandweer. Op de automaat schakelde hij vaak op momenten als dat niet gewenst was, bijvoorbeeld bij het oprijden van een rotonde. Dan had je dus een vertraging die dan niet wenselijk zijn.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Storingen aan de sensodrive komen helaas vaak voor maar kunnen vrijwel altijd goed worden opgelost, maar het probleem is dat zoiets nooit goedkoop is én dat je een garage/dealer moet treffen die écht weet wat ie doet en hoe het werkt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
2 keer problemen gehad met de bak, althans dat leek zo.
Werd beide keren veroorzaakt door een te lage accuspanning, ECU van de bak is daar gevoelig voor.
Auto kan dan niet meer gestart worden, omdat de ECU dan niet meer weet of en in welke versnelling de bak staat.
Voor de rest al meer dan een ton storingsvrij, km-stand nu ca. 130.000
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Mmmh daar wordt ik niet echt vrolijk van , misschien eerst maar eens een proefritje maken kijken hoe ik dat schakelen vind gaan , en anders ook de peugeot 206 eens bekijken
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is een handbak dan echt helemaal geen optie? Echt veel rijden ga je er niet mee toch?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met 75% stadsverkeer ga je natuurlijk voor een automaat. De c3 was wel leverbaar met een echte automaat. Die zelfde bak zit in de 206.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste