3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Archi’s ZX: Kachelweerstand defect?
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 27 december 2014 04:21 PM
  [ # 31 ]

Vandaag een nieuw ruitensproeipompje gehaald, getest en het is OK. De interval ruitenwisser is nog steeds defect en ik zal dus hiervoor een nieuwe hendel ergens vandaan moeten halen. Nu is het zo dat dit niet zo spannend is allemaal dus ik bewaar deze klus voor als het mooi(er) weer is. Ik heb vandaag weer iets gebroken helaas en dat is het sproeikopje van de motorkap en het knipperlicht rechts. De haat-liefde verhouding die ik heb met Citroën blijft dus nog wel even aan.

Slangetjes waren ook al gaar, dus ook gelijk een nieuw exemplaar meegenomen. Ik zal vanavond een poging doen om het plastic te lijmen met superglue.


What’s next?

1. Nieuwe sloffen
2. APK
3. Raammechanisme linksachter
4. Ruitenwisser hendel

Wordt vervolgd..

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 december 2014 08:14 PM
  [ # 32 ]

Die ruitenwisser hendel kan ook van een 1e type Berlingo komen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 27 december 2014 09:00 PM
  [ # 33 ]

Da’s fijn, dat scheelt een hoop zoekwerk.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 29 december 2014 06:34 PM
  [ # 34 ]

Slecht nieuws: mijn ZX is vandaag niet door de keuring heen gekomen.

Het uitlaatsysteem zit los in het middenstuk (verbinding tussen midden- en einddemper) en de rembekrachtiger zit vast en vertoont lekkage. Midden- en einddemper gaat ongeveer 200 Euro kosten, met de rem weet ik het niet helemaal.

Zijn er van jullie kant (andere) suggesties hoe ik dit kan oplossen?

Groeten,

Fred

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2014 06:36 PM
  [ # 35 ]
Archi schreef:

de rembekrachtiger zit vast en vertoont lekkage.

Weet je dat zeker en bedoelen ze niet de remkrachtverdeler/remkrachtregelaar die de druk op de achterremmen regelt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 29 december 2014 07:08 PM
  [ # 36 ]

Die uitlaat kan goedkoper hoor. Ik heb vanaf de Kat er niet meer dan 120 Euro voor betaald en hij zit als een huis nog. Gewoon even online zoeken en bestellen en makkelijk zelf te monteren.

Heeft iemand dat adres van die sloperij want ze worden wel schaars die breaks. Zoek de aanslagrubbers van de achtertrein.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 29 december 2014 07:15 PM
  [ # 37 ]
waterman schreef:
Archi schreef:

de rembekrachtiger zit vast en vertoont lekkage.

Weet je dat zeker en bedoelen ze niet de remkrachtverdeler/remkrachtregelaar die de druk op de achterremmen regelt?

Hij behoort los te zitten, dat is wat mij verteld is. Op het APK briefje staat:
I14 Rembekrachtiger/remkrachtregelaar werkt niet goed 5.2.31, hij heeft zelf erbij geschreven: ‘zit vast en vertoont lekkage’

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 29 december 2014 07:21 PM
  [ # 38 ]
Goddess’71 schreef:

Die uitlaat kan goedkoper hoor. Ik heb vanaf de Kat er niet meer dan 120 Euro voor betaald en hij zit als een huis nog. Gewoon even online zoeken en bestellen en makkelijk zelf te monteren.

Het zit ‘em in de ‘bocht’. De verbinding tussen midden- en einddemper. Ik vraag mij natuurlijk ook af of ik niet eenvoudig een flexibel stuk kan monteren. En het klopt inderdaad dat ik voor 100 Euro zelf ook een midden- en eindemper kan bestellen. Maar zie mijzelf niet onder de auto kruipen: het zal dan op straat moeten gebeuren.

Het is trouwens voor mij ook de eerste en tevens laatste keer dat ik mijn auto laat keuren bij een banden- en uitlaatservice.

Maar goed, het was dicht bij huis, mijn banden moesten nog gewisseld worden en ik dacht: die twee tientjes korting voor de APK pak ik wel even mee.

niet dus…

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 29 december 2014 08:10 PM
  [ # 39 ]

OOh nee niet voor je APK naar een bandenhandel gaan. Heb ik met de DS ook slechte ervaring mee. (Woudenberg) Kreeg de dame met rokende voorremmen weer terug. Ik ontplofte ter plekke en heb gelijk externe expertise erbij geroepen alvorens ik het terrein verliet en alles was zoals ik het terrein betrad.

Ik heb een put hier daar heb ik die van mij ook onder kunnen sleutelen. Is een beetje krapjes ook maar veel beter dan opbokken op straat. Kijk maar even ik woon onder de rook van Utrecht.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 30 december 2014 01:19 PM
  [ # 40 ]

Ik denken erover om de uitlaat eens te laten nakijken door een garage die ook reparaties uitvoert. Misschien kan ik er een flexibel stuk tussen zetten en later de hele pijp vernieuwen. Wat de remmen betreft is het de rembekrachtiging op de achteras. Daar zou een vierkante blok zichtbaar zijn en die heeft last van lekkage en zit ook vast. Deze delen behoren ‘gangbaar’ te zijn.

Kan mij iemand zeggen of ik dit zelf kan verhelpen en op welke manier?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 december 2014 01:40 PM
  [ # 41 ]

Die remverdeler moet je gewoon laten vervangen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 december 2014 02:07 PM
  [ # 42 ]
Archi schreef:

Wat de remmen betreft is het de rembekrachtiging op de achteras.

Dat is een remkrachtverdeler, ook wel remdrukregelaar genoemd. Die moet je gewoon vernieuwen. Met remmen neem je geen enkel risico en zo’n ding kost een paar tientjes. Na vervanging moet je trouwens wel het hele remsysteem ontluchten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 30 december 2014 02:17 PM
  [ # 43 ]

Ok, bedankt.

Ik denk ook dat ik hem beter kan vervangen. Met de reparatie van de uitlaat erbij heb ik weer een jaar APK.

Laatst had ik een ‘V-snaar geluid’ bij de achteras. Zou dit dan de oorzaak zijn geweest?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 december 2014 02:30 PM
  [ # 44 ]

Best mogelijk.

Voor de prijs van die 2 reparatie’s kun je geen andere auto kopen waar je dan een jaar zonder problemen mee kunt rijden, hier weet je wat je daarvoor aan de auto hebt laten doen, hoe hij verder rijdt….

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 06 januari 2015 09:56 AM
  [ # 45 ]

Heeft iemand ervaring met deze site?

http://www.auto-uitlaat.nl/index.php/complete-uitlaatset-citroen-zx-1-4-combi-1994-03-tot-1998-12.html

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook