2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Citroen C2 kopen max €3500
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 30 december 2014 07:01 PM
  [ # 16 ]

> Met 75% stadsverkeer ga je natuurlijk voor een automaat

Precies

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 31 december 2014 09:18 AM
  [ # 17 ]
waterman schreef:

Storingen aan de sensodrive komen helaas vaak voor maar kunnen vrijwel altijd goed worden opgelost, maar het probleem is dat zoiets nooit goedkoop is én dat je een garage/dealer moet treffen die écht weet wat ie doet en hoe het werkt.

........ over mijn dealer niets dan lof, de bak schakelde echt steeds voorbeeldig na elke beurt/beurtje. Overigens ook altijd zonder hoge rekeningen. Ik herinneren mij nog 1 keer dat ik hem bracht omdat er echt niet meer mee te rijden was, de motor liep als een zonnetje, maar schakelen was een ramp. Ik zag al op tegen de te verwachten torenhoge rekening.
Aan het einde van de dag kon ik hem ophalen en het enige wat ze gedaan hadden was het vernieuwen van de bougies ........... en hij schakelde weer als nooit tevoren ........  huh

Omdat 99% van de tijd mijn vrouw in die C3 reed kreeg ik wel steeds meer het idee dat die bak in ieder geval niet ‘lui’ gereden kan worden. Als je een proefrit gaat maken dan zou ik ook eens een stukje zelf met de flippers schakelen, dat vond ik in ieder geval een stuk plezieriger.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 december 2014 09:44 AM
  [ # 18 ]

Wij hebben toch andere ervaringen met de bak, zelfs het “nieuwe rijden” kan.
De bak schakelt dan bij ca. 2000 rpm op en zit dan vanaf 60 km/u in 5.

Zoals ik al eerder aangaf, mijn eega wil eigenlijk niets anders meer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 december 2014 09:58 AM
  [ # 19 ]

60 in z’n 6 met een 1600 motortje wat z’n max koppel bij een veel hoger toerental vrijgeeft. En mensen maar klagen over de beperkte levensduur van moderne motoren. Het nieuwe rijden, de dood voor je motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 31 december 2014 10:00 AM
  [ # 20 ]

Aangezien ik sinds kort een DS heb gekocht , waar ik waarschijnlijk meer dan bij een gemiddelde auto de nodige kosten aan ga krijgen , wil ik als 2e auto wel een betrouwbare auto , heb verder nog wat info gelezen maar de Sensodrive blijkt wel zeer regelmatig voor problemen te zorgen , blijf dus nog even zoeken mn huidige “andere auto” is toch nog niet verkocht dus geen haast .

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2014 10:14 AM
  [ # 21 ]

Is een C3 met volautomaat dan geen optie?

waterman schreef:

60 in z’n 6 met een 1600 motortje wat z’n max koppel bij een veel hoger toerental vrijgeeft. En mensen maar klagen over de beperkte levensduur van moderne motoren. Het nieuwe rijden, de dood voor je motor.

Hoe gaan automaatbakken daar mee om dan? Die vind ik vaak ook erg weinig toeren maken om brandstof te besparen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 december 2014 10:48 AM
  [ # 22 ]
waterman schreef:

60 in z’n 6

Een Sensodrive-bak heeft er maar 5.

Daarnaast zeg ik dat “het” kan.
Maar jij kent de rijstijl van m’n eega niet. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 december 2014 10:49 AM
  [ # 23 ]
Arjan Verkade schreef:

Is een C3 met volautomaat dan geen optie?

Is er alleen in combinatie met de 1.4

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2014 11:15 AM
  [ # 24 ]
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 december 2014 11:20 AM
  [ # 25 ]

Nee hôr!

Is een feit, geen mening.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2014 11:46 AM
  [ # 26 ]

Geen ervaring mee, waarom is dat niets?

Die 1.4 is een bewezen blok, dus het probleem zit in de automaat?
In een 206 zal een vergelijkbare combi liggen lijkt me.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 31 december 2014 07:54 PM
  [ # 27 ]

Het motortje loopt hartstikke fijn, daar zit ook zeker het probleem niet.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 31 december 2014 10:20 PM
  [ # 28 ]

Welke 1.4?
De c2 met de gewone 1.4 was niet vooruit te branden..

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 31 december 2014 10:38 PM
  [ # 29 ]

Nee kom op zeg 75 pk met een automaat ....
Da’s drama, met handbak heb je al een kalender nodig Wink

Zo’n 1.4 zat in onze C3 , kon daar niet vrolijk van worden ( wel betrouwbaar torretje )


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 31 december 2014 11:22 PM
  [ # 30 ]

Wij hadden in de C3 een 1.4 met 90pk, die knorde er lustig op los ....

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook