nou de mijne zx1.9d blijft dorstig en ik heb diverse bedrijven gesproken maar niemand weet een oorzaak vind het echt kl*te want ik had hem gekocht vanwegen z’n zuinigheid.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Morgen waarschijnlijk weer een update over het brandstofverbruik!
Laatste tank was van afgelopen dinsdag en is weer bijna leeg.
gelukkig is de ZX bijna net zo comfortabel als de Xantia
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
stan schreef:nou de mijne zx1.9d blijft dorstig en ik heb diverse bedrijven gesproken maar niemand weet een oorzaak vind het echt kl*te want ik had hem gekocht vanwegen z’n zuinigheid.
Ik heb je verhaal gevolgd via het forum Stan. Het blijft heel vreemd. Eigenlijk zou er een echte dieseltechnuet naar moeten kijken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ja inderdaad maar waar zouden die zitten, bij aps kunnen ze de verstuivers controleren en die hebben er redelijk wat verstand van en die monteur zei dat het normaal zou zijn dat een zx 1op14 liep nou belachelijk gewoon.
als iemand een adres weet hoor ik het graag of nog andere surgesties heeft
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Je zou Renard in BenedenLeeuwen kunnen proberen (en doe ze dan meteen de groeten).
dat is wel erg ver rijden voor me dat is aan de andere kant van het land
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Nou, van Bergen op Zoom naar Beneden Leeuwen andere kant van het land????
Zierikzee-Groningen, Den Helder-Maastricht of iets als Enschede-Den Haag okee, maar Beneden Leeuwen ligt in de buurt van Tiel. Is dus bijna in het midden van het land. Kan dus nooit andere kant van het land zijn (is volgens route.anwb.nl maar 122 km).
Ohja, ik ben voor een proefrit en ophalen van mijn ZX naar Renard geweest. Enkele reis 144 km.
En met een ZX-diesel is het natuurlijk ook eigenlijk helemaal niet zo ver weg.
laatste tank: 750 km op 50,01 liter….
Nouja, benieuwd wat ie van het zomer gaat doen als het warm weer is en er wel de goede maat banden onderzit (winterbanden van de Xantia zijn net iets te hoog, 175/70 ipv 175/65)
EW schreef:laatste tank: 750 km op 50,01 liter….
Nouja, benieuwd wat ie van het zomer gaat doen als het warm weer is en er wel de goede maat banden onderzit (winterbanden van de Xantia zijn net iets te hoog, 175/70 ipv 175/65)
Bandenmaat kan inderdaad meespelen, maar 1 op 15 is toch niet heel erg slecht. Ik weet niet hoe hard je gereden hebt maar zo’n 1.9d is natuurlijk geen scheurijzer en heeft een relatief lage top. Dus zal ie bv eerder gaan zuipen als je er constant 130 mee rijdt.
Mijn xantia begon ook meer te verbruiken toen ik er grotere wielen onder had gelegd, ter indicatie: van 1 op 14 naar 1 op 12 ongeveer.
(dat was van 185/65/14 naar 195/60/15)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
EW schreef:laatste tank: 750 km op 50,01 liter….
Nouja, benieuwd wat ie van het zomer gaat doen als het warm weer is en er wel de goede maat banden onderzit (winterbanden van de Xantia zijn net iets te hoog, 175/70 ipv 175/65)
Dit gaat nu wel erg richting Stan zijn verhaal. 1:15 met een ZX D. Bizar, zo’n hoog verbruik.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:
Dit gaat nu wel erg richting Stan zijn verhaal. 1:15 met een ZX D. Bizar, zo’n hoog verbruik.
Patrick
Op zich vind ik het toch nog niet zo heel vreemd: Mijn Xantia Berline deed ongeveer 1 op 17,5 (17 in de winter, 18 in de zomer) en die heeft duidelijk een betere stroomlijn dan een ZX-break. Bovendien reed ik met de Xantia over het algemeen net onder de 120 op de klok en met de ZX (die op één of andere manier toch wat soepeler oppakt nu ik weet hoe die rijdt) rijd ik, met de te grote banden in het algemeen ruim 120. Dat kan al zo het één en ander aan verschil kunnen uitmaken.
Overigens ben ik wel wat bang voor het gebruik in de zomer. Een woord: Airco.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
EW schreef:
Op zich vind ik het toch nog niet zo heel vreemd: Mijn Xantia Berline deed ongeveer 1 op 17,5 (17 in de winter, 18 in de zomer) en die heeft duidelijk een betere stroomlijn dan een ZX-break. Bovendien reed ik met de Xantia over het algemeen net onder de 120 op de klok en met de ZX (die op één of andere manier toch wat soepeler oppakt nu ik weet hoe die rijdt) rijd ik, met de te grote banden in het algemeen ruim 120. Dat kan al zo het één en ander aan verschil kunnen uitmaken.
Overigens ben ik wel wat bang voor het gebruik in de zomer. Een woord: Airco.
Wel aadig om elkaar hier op de hoogte te houden. De remmen van de Xantia zijn schoongemaakt, ik verwacht nu een lager verbruik dan de 1 op 16 gemiddeld tot nu toe. Ik lees hiervoor in het draadje dat de banden wel wat uitmaken. Dat kende ik al van het zomer en winterverbruik van de ZX (ik had er winterbanden om). De Xantia heeft 195 banden, en breder is vrijwel altijd duurder. Wordt vervolgd in dit draadje denk ik.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
EW schreef:Overigens ben ik wel wat bang voor het gebruik in de zomer. Een woord: Airco.
Valt wel mee dat verbruik met Airco, rijden met open ramen kost ook extra brandstof. Ik rij gemiddeld 1 : 16 met Airco en zonder 1 : 16,8 het extra verbruik weegt niet op tegen het comfort.
Nog wat nuttige tips voor de Airco.
- Gebruik de airco min. 1 keer per week c.a. 10 min om het systeem in goede conditie te houden.
- Laat eens per jaar voor de zomer de airco controleren (vullen/reinigen).
- Als het goed is, is de auto auto voorzien van een interrieurfilter, vervang deze bij iedere beurt.
hogervp schreef:
Wel aadig om elkaar hier op de hoogte te houden. De remmen van de Xantia zijn schoongemaakt, ik verwacht nu een lager verbruik dan de 1 op 16 gemiddeld tot nu toe. Ik lees hiervoor in het draadje dat de banden wel wat uitmaken. Dat kende ik al van het zomer en winterverbruik van de ZX (ik had er winterbanden om). De Xantia heeft 195 banden, en breder is vrijwel altijd duurder. Wordt vervolgd in dit draadje denk ik.
Patrick
Xantia TD blijkt toch iets dorstiger dan de 1.9D die ik heb versleten.
en bij mijn banden zijn het twee dingen: en winterbanden en een verkeerde maat.