3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Startmotoren: welke passen in GSA? Past inlaatspruitstuk 1015 op 1130?
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 januari 2015 01:23 PM
  [ # 31 ]

Uit de Spaanse productie van de GS(A) zijn er Femsa-startmotoren. Niet zo heel degelijk, maar wel klein van afmetingen. Deze passen zonder demontage van het inlaatspruitstuk. Bij Ducellier en Paris-Rhône moet het inlaatspruitstuk eraf, voor zover ik me kan herinneren.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2015 03:09 PM
  [ # 32 ]

Er is ook 1 ducellier die past zonder spruitstuk eraf. Of een hapje uit je bak zagen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 06 januari 2015 03:21 PM
  [ # 33 ]

Er zit nu trouwens een Ducellier 6217 C in. Rolling Eyes

Is dit er eentje die af te stellen is, of is er simpelweg iets anders mis mee/het verkeerde type?

Groeten,
Daan

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 januari 2015 03:49 PM
  [ # 34 ]

“Hapje uit de bak zagen”?
Barbaars sleutelen noem ik dat. Bovendien: In de tijd dat je dat hapje eruit zaagt, heb je het spruitstuk al los….

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2015 03:53 PM
  [ # 35 ]

LB! Maar de volgende keer gaat lekker snel.

onderzoek de ducellier. of laat foto’s zien. Verkeerde type kan niet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2015 04:12 PM
  [ # 36 ]
DriverD schreef:

In de tijd dat je dat hapje eruit zaagt, heb je het spruitstuk al los….

Nee joh, gewoon beitel en hamer, TAK, klaar! Zo deden we ‘t vroeger altijd. Het mocht niets kosten hé... wat dat betreft leken gs(a) en bx klantjes nogal op elkaar…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 januari 2015 04:23 PM
  [ # 37 ]

Ja, de gemiddelde GS(A)-piloot en zijn uitgavenpatroon (op autogebied) ken ik inmiddels ook wel een beetje…
Kan me voorstellen dat je voor een klant op een snelle manier wil repareren/vervangen, zeker als die klant weer een ‘nietsgever’ is.
Voor je eigen auto kan je dan wel de tijd/moeite nemen om het netjes te doen.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2015 04:27 PM
  [ # 38 ]

Wat we ook wel eens deden als de motor er toch naast lag voor een grote reparatie als droogleggen of koppeling vervangen was op een NETTE manier een hoekje uit de bak slijpen. Daar zag je niets van en het scheelde bij een volgende keer een gemartel…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 06 januari 2015 04:43 PM
  [ # 39 ]

Ik heb al wel gezien dat deze er niet zomaar uit te trekken is. Ik ben trouwens wel een nietsgever (je zou de wagen eens moeten zien..) dus wel te porren voor een tijdbesparende beunoplossing, maar dat is niet niet t grootste probleem.

Vraag is vooral of ik een andere startmotor moet aanschaffen. Jullie zouden dus adviseren om geen andere startmotor te nemen, maar gewoon deze nog eens te laten checken?

Groeten,
Daan

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2015 04:57 PM
  [ # 40 ]

Yep. mischien schuift je tandwiel gewoon niet vergenoeg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2015 05:12 PM
  [ # 41 ]

eff euit mn topic:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186612/P270/#1305854


Niet kijken drivert…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 06 januari 2015 07:20 PM
  [ # 42 ]

Beun!!!!!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 06 januari 2015 07:21 PM
  [ # 43 ]

Zou de startmotor zeker laten nakijken.
Zijn vaak voor relatief weinig geld te reviseren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2015 07:31 PM
  [ # 44 ]
bogaard77 schreef:

eff euit mn topic:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186612/P270/#1305854


Niet kijken drivert…

Helemaal TOP very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 januari 2015 10:44 PM
  [ # 45 ]
DPCH schreef:

Ohja, en zijn 1015 inlaatspruitstukken toevallig gelijk aan 1130 spruitstukken? Of in elk geval beter passend dan 1220 spruitstukken?

Om hier nog even op terug te komen, volgens mij past dat niet zomaar.
Goede 1015 inlaatspruitstukken zijn zelfs erg zeldzaam!
Ook al past ie niet, toch goed bewaren, er zijn vast liefhebbers voor!
Misschien kan een GSkundige daar meer over vertellen?

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook