Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Uit de Spaanse productie van de GS(A) zijn er Femsa-startmotoren. Niet zo heel degelijk, maar wel klein van afmetingen. Deze passen zonder demontage van het inlaatspruitstuk. Bij Ducellier en Paris-Rhône moet het inlaatspruitstuk eraf, voor zover ik me kan herinneren.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er is ook 1 ducellier die past zonder spruitstuk eraf. Of een hapje uit je bak zagen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Er zit nu trouwens een Ducellier 6217 C in.
Is dit er eentje die af te stellen is, of is er simpelweg iets anders mis mee/het verkeerde type?
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
“Hapje uit de bak zagen”?
Barbaars sleutelen noem ik dat. Bovendien: In de tijd dat je dat hapje eruit zaagt, heb je het spruitstuk al los….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
LB! Maar de volgende keer gaat lekker snel.
onderzoek de ducellier. of laat foto’s zien. Verkeerde type kan niet…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:In de tijd dat je dat hapje eruit zaagt, heb je het spruitstuk al los….
Nee joh, gewoon beitel en hamer, TAK, klaar! Zo deden we ‘t vroeger altijd. Het mocht niets kosten hé... wat dat betreft leken gs(a) en bx klantjes nogal op elkaar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, de gemiddelde GS(A)-piloot en zijn uitgavenpatroon (op autogebied) ken ik inmiddels ook wel een beetje…
Kan me voorstellen dat je voor een klant op een snelle manier wil repareren/vervangen, zeker als die klant weer een ‘nietsgever’ is.
Voor je eigen auto kan je dan wel de tijd/moeite nemen om het netjes te doen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat we ook wel eens deden als de motor er toch naast lag voor een grote reparatie als droogleggen of koppeling vervangen was op een NETTE manier een hoekje uit de bak slijpen. Daar zag je niets van en het scheelde bij een volgende keer een gemartel…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb al wel gezien dat deze er niet zomaar uit te trekken is. Ik ben trouwens wel een nietsgever (je zou de wagen eens moeten zien..) dus wel te porren voor een tijdbesparende beunoplossing, maar dat is niet niet t grootste probleem.
Vraag is vooral of ik een andere startmotor moet aanschaffen. Jullie zouden dus adviseren om geen andere startmotor te nemen, maar gewoon deze nog eens te laten checken?
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep. mischien schuift je tandwiel gewoon niet vergenoeg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eff euit mn topic:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186612/P270/#1305854
Niet kijken drivert…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Beun!!!!!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zou de startmotor zeker laten nakijken.
Zijn vaak voor relatief weinig geld te reviseren.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:eff euit mn topic:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186612/P270/#1305854
Niet kijken drivert…
Helemaal TOP
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
DPCH schreef:
Ohja, en zijn 1015 inlaatspruitstukken toevallig gelijk aan 1130 spruitstukken? Of in elk geval beter passend dan 1220 spruitstukken?
Om hier nog even op terug te komen, volgens mij past dat niet zomaar.
Goede 1015 inlaatspruitstukken zijn zelfs erg zeldzaam!
Ook al past ie niet, toch goed bewaren, er zijn vast liefhebbers voor!
Misschien kan een GSkundige daar meer over vertellen?