Lollig draadje.
Na de scooters, waaronder een prachtige Heinkel, kwam de eerste 4-wieler vanaf 31 dec 1966.
B.j. ’59 2CV AZ. Rampenplan. Niet vooruit te branden en met ijzerdraadjes bij elkaar gehouden.
B.j. ’58 Opel Rekord. Je had geen last van wegligging, want die had hij niet. Ongeleide starre achteras met bladveren.
B.j. ’70 Renault R4 Export. Erfenis van m’n ouwe heer. Briljant concept. Maar als de aandrijfassen niet braken, moesten de remmen wel ontroest en losgeslagen worden, of zakte je door de stoelen.
B.j. ’74 GSpecial Break 1222 cm3. Eindelijk een echte auto. Helaas was de kwaliteit niet veel beter. Na 100 000 km begonnen GSen uit elkaar te vallen.
B.j. ’79 GSpecial Break 1129 cm3. Mijn eerste nieuwkoop, maar dat was eens maar nooit meer. Na 1,5 jaar vielen de gaten al in de motorkap. Waarschijnlijk een partijtje AlfaSud staal.
B.j. ’83 BX 1,4 E. Lekkere ruime en lichte auto met prima wegligging. Kwaliteit nog steeds zwak.
B.j. ’90 Renault R19 GTS. Door mijn baas verplicht over te nemen als leasebak van een vertrekkende collega. Nuttige auto, maar geen karakter en ziel.
B.j. ‘94 BX 1,6 Break. Leasebak. Fijne ruime auto, maar rond 120 000 km ging er weer van alles mis.
B.j. ’97 Xantia 1,8i 8V Break. Leasebak, in ’00 privé overgenomen. Na 1 ton op de teller nog geen rammeltje en geen spatje roest. Wat een verademing. Met 3 ton idem. Na 12 jr. en 3,2 ton krijg je toch wel een speciale verhouding met zo’n bak.
B.j. ‘01 Xantia 3,0i V6/24V Break. Wat een kanon.
Adri
Vanaf 1979.
Datsun Cherry 100A, b.j. 1975
Citroën AK 400, b.j. 1976
Citroën D Super 5, b.j. 1974
Citroën DS 23 Pallas Injection, b.j. 1974
Citroën Visa GT, b.j. 1983
Citroën BX Leader 1400, b.j. 1986
Citroën AX 11 RE, b.j. 1988
Citroen D Super 5, b.j. 1972
Citroën AX Plaisir, b.j. 1991
Citroën 2cv6 Club, b.j. 1986 (voor erbij)
Citroën ZX 1.4 Avantage, b.j. 1993
Citroën AX Volcane, b.j. 1994
Renault 19 1.4 Driver, b.j. 1994
Citroen Xantia 1.6 Harmoni, b.j. 1995
Citroën 2cv6 Charleston, b.j. 1984 (voor erbij)
Citroën Xantia 2.0i 16V Break, b.j. 1997
Citroën 2cv6 Special, b.j. 1985 (voor erbij)
Citroën Saxo 1.4 VTS, b.j. 1999 (voor moeders)
Citroën Xantia 2.0i 16V Break, b.j. 1999, huidige daily driver sinds 2008.
Groet, Nico
Jij hebt maar 2 keer gezondigd Nico .
Adri
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Breeze schreef:
B.j. ’74 GSpecial Break 1222 cm3. Eindelijk een echte auto. Helaas was de kwaliteit niet veel beter. Na 100 000 km begonnen GSen uit elkaar te vallen.
B.j. ’79 GSpecial Break 1129 cm3. Mijn eerste nieuwkoop, maar dat was eens maar nooit meer. Na 1,5 jaar vielen de gaten al in de motorkap. Waarschijnlijk een partijtje AlfaSud staal.
B.j. ’83 BX 1,4 E. Lekkere ruime en lichte auto met prima wegligging. Kwaliteit nog steeds zwak.
.......
B.j. ‘94 BX 1,6 Break. Leasebak. Fijne ruime auto, maar rond 120 000 km ging er weer van alles mis.
he he, eindelijk gewoon eens iemand die ervaring had met die auto’s toen ze nieuw waren en ook gewoon neerzet dat het troep was .
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, lijst maar even aanpassen..
Fiat 124 Sport Coupe 1800, 1974, Alfa killer, top 190
BMW 520-6, 1980, ROT ROT ROT, maar o wat een fijne auto
Cx 20 pallas, 1985, eerste troen, prima auto.
BX 14 , 1985, schijtbak
Dspecial, 1972, rot rot, maar eerste ds…
Mercedes 350 se, 1973, topauto
Dsuper 5, 1973, gesloopt, was rot hok
DS 21 Pallas injection, 1970, heerlijk, mooie auto org. NL.
DS 21 pallas injection, 1970, ex-elysee, zwart/zwart leer/groen glas/ airco. helemaal af.
DS 21 cabriolet, 1967, liefde voor het leven, helaas verkocht
ID19b , 1966, charmant, betrouwbaar, lief autootjes
DS21 cabriolet 1968, super wagen, wederom ex-elysee, zelf gerestaureerd in 1000 uur.
DS 21 Pallas 1969, gekocht voor het jeagertableau, snel gedumpt voor de hoofdprijs
DS 19 pallas 1967, halfautomaat, 3 motoren gesloopt, verkocht naar de USA
CX 2000, 1978, heeft T(h)ijs nu.
SM 1974, is sinds zaterdag weg. Helemaal fantastisch!
GS 1220 club, 1973, fijne, leuke, lawaaibak!
Bmw 728i, 1983, niet mijn ding. Te groot, te lomp. Betrouwbaar en heeeeeeeeeeeel stil!
Bmw 520i, Lpi, 1982, saai, betrouwbaar, stil, comfortabel, zuinig, veilig. Geweldige wegligging!
Range Rover classic 3500, 1974,Onbetrouwbaar als een overspelige prostituee, zoop als bonnie st. clair
Volvo 740 estate, 1986, gebrek aan vermogen, wegligging voor-oorlogs, oerdegelijk en comfortabel
Saab 900i, 1985. Kuis verrot, was waarschijnlijk lam toen ik hem kocht. Onbetrouwbaar.
Bmw 524 td, 1985, super fijne, snelle, zuinige turbo diesel
Saab 900, 1986, de witte hoer. Nog in bezit, onverkoopbaar
Audi 80 td, heel erg zuinig en betrouwbaar. Beetje saai
Bmw 520-4, 1974, uit Frankrijk, gespoten door een dronken boer tijdens een zandstorm
Lease auto’s
Peugeot 306 diesel, 1994, o tot 100 te meten op de big ben.
Peugeot 406 HDI 2001, fijne auto, 100.000 km in één jaar
Xsara copue HDI 2002, total-loss bij Muiden, 6 maanden nekklachten. Barrel met geweldige motor.
Peugeot 307 HDI 2002, onbetrouwbaar als een Franse echtgenote, wel zuinig.
Prive moderne auto’s
Alfa 33, 1992, 1500 motor, 3x bak stuk in 30000 km.
Bx 14 cannes 1993, van 60k naar 300k getrapt. Total-loss op een vuilniswagen
Buick Roadmaster stationwagon, 1995. Geweldig apparaat, V8 5.7, nergens te parkeren in de stad, dus exit.
xantia 1.8 LPG, 1995, gesloopt, grafbak. Olieboot.
XM 2.0 16v, 1996, heerlijk. Zo weer.
XM 30 v6 exclusive 1999, gekocht in 2003, Heerlijke auto. Verloren bij scheiding…
AX 1.5 Diesel 5 deurs, Frankrijk-ANWB auto. Zie advertentie citromarkt!
Xantia 2.0i 16v SX, AG DGC lpg. Wat een grafbak. Zuipen en backfires…
Golf III, 1995, rot hok, reed slecht, wel degelijk in elkaar gezet.
Saxo 1.1i, zuinig, betrouwbaar. Verkocht aan forummer, week later platgereden.
Xsara 1.4i, prima auto maar wel betrouwbaarheidsgezeik. Saai. Lelijk. Snel weg.
En nu dan de huidige wagens:
Subaru Outback 2.5i, 2005. 4x4, ontzettend fijne auto op g3, betrouwbaar en erg sterk
Fiat Panda 1.2, 2004, heel lekker hok voor de stad. Beter dan eerste serie C1
Saab 900, 1986. Iemand kopen??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
OK, voor de gein mijn lijstje
- Witte 2cv6 met blauwe deurtjes (van twee eendjes één gemaakt)
- Besteleend (de HB:-) AZU-B 1974, later van nieuw koetsje voorzien, had ik nooit weg moeten doen….)
- beige GSA
- CX 25D
verder nog
- zwarte BX 19 TZI
- groene BX
- Blauwe Xantia
huidig wagenpark:
- rode 2cv6 1983
- AMI super break 1973
én
- C5 2.0 HDI
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ook mijn lijstje maar eens gemaakt.
1980-1983 00-22-VG 2CV4, maar met 6-blok, 1972, studentenvervoer
1983-1987 61-26-SB Renault 4F6, LPG, 1976, idem
1987-1988 NR-86-DR CX 2400 Super Break, LPG, 1979
1988-1991 BG-66-KS GSA Service Tolee, LPG, 1983
1991-1994 JT-09-RP BX 14 E, LPG, 1983, later blok in elkaar, P205-blok ingehangen
1994-2002 XF-20-JX BX 19 TRD Turbo Break, 1989, van 160 k naar 435 k, eerste diesel, goede herinneringen aan
2002-2005 95-BD-NK CX 25 TRD T2 ambulance, 1990, 100 k km gemaakt, nu gestald en geschorst
2005-2012 JB-SV-04 XM 2.1 TD Break, 1992, wat een familiereiswagen!, van 240 k naar 445 k
2012-2013 18-TLP-6 DS3 1.6 VTi, 2012, leasebak
2012-nu 11-TXD-1 CX 25 TRD T1 berline
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Penny Lane schreef:Penny Lane schreef:Hm, ik kan met een vrij kort lijstje toe.
‘86 Fiat Uno (oh no!) 60S Silver - een elfhondertje dat gemiddeld 1:8 zoop. Bodem en drempels hadden bitter weinig met elkaar meer te maken…
‘94 Toyota Starlet GT - Een vreselijk betrouwbaar ding & lekker zuinig. Zus rijdt er nou nog mee.
‘76 BMW 1502. Eerst met een tweeliter (gare drijfstanglagers), daarna een 1800 blok met tweeliter kop (als de brandweer, elke dag spijt van de verkoop)
‘98 Hyundai Sonata GLS V6. Don’t ask.
Blauwe maandag technisch eigenaar van een
‘71 Citroën DSuper - Mispelwerk.Wacht nu als pensioneringsproject op uitgebreide TLC van mijn vader.Slopert.‘71 Mercedes-Benz 220D - 0-100 in 3 sigaren, ruzie gekregen met de sloper die me spulletjes leverde. Technisch gelazer gaf het laatste duwtje. Nothing is as expensive as a cheap Mercedes.
‘93 Citroën BX 19 RD (TGD) Break - half jaar dikke keet mee gehad. Weg wegens veel werk en gare koppeling. Staat nog wel ergens.
‘76 Ford Capri MkII 1600L - Ray Ban, bakkebaarden & Laimböck racing handschoenen. Zéér verassend fijne auto, op klinkers niet mee te sturen.
‘99 Mazda 626 DiTD - Don’t ask, alweer. 1:18,3 en zéér verstandig. Wel weer kwaaltjes in de draadboom, had dus toch ook wel een XM kunnen kopen…
En tussentijds ooit nog van de zaak in een
‘94 Opel Combo 1.7D gereden - Was opgebruikt na 4 1/4 ton. Blok, van Isuzu, was wel nog als nieuw…Hm, wat zal ik hierna eens scoren?
Derk
Een ‘93 Citroën Xantia TurboD SX - Wat een lekkere wagen. Kachel vervangen is niet fijn, inspuitpomp laten reviseren ook niet. Gemiddeld gesproken desondanks een behoorlijk probleemloze wagen. Momenteel helaas op stal.
‘96 Fiat Panda CLX - 899cm3, 39 pk, zuipen als een grote, rottende dorpels en met 190k op de klok bijna dubbel zoveel gelopen als waar je een Panda normaal mee afschrijft… Maar het rijdt beter dan je zou verwachten en je zit er verder keurig droog in.
Zo, dan is die lijst ook weer bijgewerkt
Derk
Mag ook nog een Peugeot 106 XS 1.4 van 1993 bij op, inmiddels.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman schreef:en ook gewoon neerzet dat het troep was .
Zo zou ik het niet willen noemen hoor. Ik heb natuurlijk niet de reputatie hier die jij hebt en voor je het weet heb ik een ban.
Adri
Oeps voor Rens: is weer een geintje
Ook maar eens een lijstje posten.
Alleen de wagens langer dan ca 3 maand in gebruik.
Niet in lijstje een hele zwik motorfietsen (Honda, Yamaha, Laverda, BMW, Moto Guzzi etc).
Citroen 2CV4 1973 Totaal rot maar (net) goed genoeg om de winter door te komen.
Chevrolet Malibu 1975 (V8 big block lpg, blok zelf opgebouwd met koppen en carburatie van Corvette). Na rondreis door Europa verkocht aan Bennie Jolink. Ruige bak met veel vermogen.
Datsun 1200 1973 Oerbetrouwbaar, saai en roestbak. Verschillende reizen gemaakt door Scandinavië en Europa. Veel km’s mee gemaakt
Simca Chrysler 1307 1976. Lux maar grootste roestbak ooit. Kort na verkoop achteras verloren door nieuwe eigenaar!
Opel Ascona A 1974. Saaie wagen, wel betrouwbaar.
Opel Rekord D 1975 omgebouwd naar Commodore. Lekkere driftbak en zuipbak (lpg), maar enorm trouw. 8 jaar en ca 300.000 km mee gereden.
Opel Monza 2800S 1979. Goede wegligging, veel te hoog motortoerental, na enkele jaren veel slijtage en roest.
Ford Taunus 1600 1981. Saai en betrouwbaar en behoorlijk zuinig voor die tijd.
Nissan Sunny 1400. 1982 Lekker simpel en zuinig. Zeer betrouwbaar.
Mitsubishi Galant 1600 lpg 1987 Behoorlijk comfortabel maar te traag. Meer dan 200.000 km mee gemaakt. Dynamovreter.
Mitsubishi Galant 1800i lpg 1992 Comfortabel en trouw. Bijna 200.000 km mee gemaakt. Dynamovreter.
Lancia Lybra station 1.9JTD 2000 leasebak. Lux en zuinig.
Renault Laguna grand tour 1.9dCi 2001 leasebak. Comfortabel en snel. Veel panne en waardeloze boordcomputer.
Opel Zafira 2.0 DTi. 2001 Goede wegligging, ook afgeladen. Lawaaibak en te traag.
Porsche Boxster 2.5 1997 Blikvanger, maar eigenlijk te traag. Te veel gebruikshandleiding of anders gewoon buitengesloten worden met lege accu.
Citroen Xantia 1.8i 1994 Goedkope tijdelijke wagen. Comfortabel en behoorlijk zuinig. Rauwe motor.
Citroen break ZX 1.9TD 1997. Zeer betrouwbaar, zuinig, erg vlot, goede wegligging. Te lawaaierig. Ca 180.000km mee gereden.
Huidig: Citroen Xantia break HDi110 2001 (gechipt). Fijnste wagen tot nu toe. Comfortabel, goede wegligging, zeer zuinig en snel. Nu bijna 200.000 km eigen km’s
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Leuk rijtje @lfred-minus. En wat een km-vreter ben jij. Alleen al met de genoemde kilometrages is het 1,3 miljoen. In werkelijkheid 1,5? keer zoveel.
Ik heb in 47 jaar slechts 1,1 miljoen bij elkaar getrapt.
Adri
Je conclusie klopt wel, hoewel ik geen 1,3 tel in dit lijstje. Van elke wagen heb ik dit bijgehouden. Is totaal ca 1500k km (incl motorfietsen).
Die 300.000 in de Opel Rekord/Commodore is samen over twee blokken.
Groet, Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Ja ik had wat naar boven afgerond. En in hoeveel jaar?
Adri
Volgens mij staat mijn lijst hier nog niet, dus bij deze
1996 Citroën ZX Aura E2 1.8 8v
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Had pas bij de RDW zo’n totaaloverzicht aangevraagd, dus dat is een goed geheugensteuntje voor dit topic. Als toegift ook nog met foto’s.
BX 14 Basis uit 87 gekregen als jochie zonder rijbewijs. 6 jaar gehad en verkocht.
BX 19 GT uit 85 gekocht voor 200 euro omdat die anders naar de sloop ging. Nog steeds in bezit.
Renault 5 GTS uit 88, gekocht voor 110 euro. Volgende dag gelijk bij de sloop ingeleverd omdat die kuisverrot was. Kreeg ik nog 150 euro terug ook.
XM TCT automaat uit 94 Gekocht voor 750 euro via een BMW forum, nog steeds in bezit.
XM 2.0 8v uit 92 gekocht hier op Cifo als sloper, gewoon omdat het kon.
CX 2400 GTI uit 81 samen met pa. Nog steeds in bezit.
XM 2.0 8v uit 94 gekocht voor 60 euro (ook weer hier op Cifo) omdat ik de achterkep nodig had. Half jaar mee gereden (o.a. de winter) zonder problemen en/of onderhoud. Daarna gesloopt.
XM 2.0 16V uit 97 gekocht voor 150 euro als sloper/pekelbak/uitleenhoer. Heeft het een heel jaar gedaan zonder problemen/onderhoud. Wel een paar tientjes in moeten investeren voor een apk keuring. Heeft z’n laatste 2 weken doorgebracht als cabrio….
BX 19 GTI uit 88 tjsa….
Xantia 2.0 8v uit 93 gekocht omdat ik het motorblok nodig had. Ging als de brandweer.
BX 14 Basis uit 86 (serie 1) Gekocht voor 100 euro als sloper met lichte voorschade, nog een maand de apk mee uitgereden. Zeer veel lol mee gehad. Bleek tijdens het slopen wel knettertjehard te zijn.
CX 2400 Prestige uit 76 samen met pa gekocht als winterproject. Doet het best aardig nu.
BX 14 Basis uit 88 Weer gekocht als pekelbak voor 150 euro. Heeft het een jaar lang volgehouden, alleen dat ging wat minder makkelijk dan bij de vorige XM’s. Oftwel; er moest af en toe gesleuteld worden/onderhoud gepleegd.
XM V6 automaat uit 90 Gekocht voor 150 euro omdat het kon. Staat nog op een verse apk te wachten zodat we er wat lol mee kunnen hebben.
BX TZD Turbo uit 91 Te rot om leuk te kunnen zijn. Was voor 350 euro een dure sloper….
Ook nog wel eens een wintertje door gepekeld in een CX 20 uit 85
In 2011 is deze verkocht met een lekke krukaskeerring en een tot de klinknagels versleten koppeling. Ben wel benieuwd wat er nu van deze auto is geworden. De nieuwe eigenaar had er wel een nieuwe koppeling + keerring in laten zetten…
En momenteel gaan we door de pekel in een XM TCT Break uit 96 Die van het voorjaar weer netjes in een stalling verdwijnt.
‘t lijkt allemaal heel barbaars. Maar de goede exemplaren moet je koesteren, en de minder goede moet je lekker (op)rijden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90