9 van de 54
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2014 12:06 PM
  [ # 121 ]
Gert-Jan Brink schreef:

weet iemand of er verschil zit tussen een distributieriem van een diesel en een benzine Xantia?

Ja, die zijn heel anders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 november 2014 12:08 PM
  [ # 122 ]

ok bedankt

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 27 november 2014 12:17 PM
  [ # 123 ]

Gert-Jan, ik kon het niet laten ... Moest even de RTA er op naslaan:

XU5, XU7, XU10 J2 hebben Gates 5215x15 (3/8” x 17mm x 114)

XU10 J4 (16 klepper) heeft Gates 5206 (3/8” x 1” x 133)

XUD9 heeft Pirelli 136 RPP 254 of Gates HTD 58136x1

XUD11 heeft Pirelli 149 x 25,4mm

DW10 HSN/Dayco 141 x 25,4mm

Kortom het antwoord is nee, die van de benzine zijn niet hetzelfde als van de diesel! Is ook wel logisch, het opgenomen vermogen van een inspuitpomp of een HD pomp in het geval van de HDI kan oplopen tot wel 3,5kW (voor de HDI) dus dan heb je iets meer vlees nodig!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 november 2014 04:52 PM
  [ # 124 ]

vandaag de HD-hydroliekleiding gemonteerd op de rode Xantia, die een vriend van me gemaakt heeft en….. het werkt. Ze komt na bijvullen van 2,5 liter LHM mooi omhoog en even flink laten gynastieken ging ook goed. Binnenkort een proefrit maken en LHM weer nakijken. zal nog wel wat lucht in het stuurhuis zitten verwacht ik.
Weet nog niet wat de leiding me gaat kosten maar veel zal het niet zijn.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 december 2014 10:15 AM
  [ # 125 ]

gisteren proefrit gemaakt en ze is lekvrij.LHM op peil. Morgen nog wat cosmetisch werk doen en de versnellingsbakolie verversen.
Ik merk alleen een tikkend geluid uit het injectiesyteem bovenop de motor. met een schroevedraaier tegen mn oor goed kunnen lokaliseren daar. Iemand enig idee wat dat kan zijn /of dat kwaad kan /wat eraan te doen?

en voor de echte techneuten een vraag : Is de Xantia 2.0i 16v een interventiemotor?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 december 2014 09:33 AM
  [ # 126 ]

alle 16v motoren zijn bij de Xantia dus interventiemotoren ben ik achter gekomen. Dus de Distributieriem moet ik voor de zekerheid vervangen. Bij breken loopt de motor anders schade op.

Tik in de injectie is weer net zo snel verdwenen als dat ie kwam.Gisteren koppelng beetje bijgesteld en daarvoor luchtfilter verwijderd. Auto even zonder luchtfilter laten lopen om koppeling te testen. Misschien had dat ermee te maken. Ook na montage van het luchtfilter kwam de tik niet terug.

De Xantia is nu spuitklaar, even kijken of ik vandaag in mn pause daar even tijd voor heb.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 december 2014 10:09 AM
  [ # 127 ]

bumperhoekjes en dorpel gespoten.
Vanwege de ruimte in de break besloten dat die blijft en de rode Xantia toch maar te verkopen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 december 2014 09:38 PM
  [ # 128 ]

Vandaag de rode verkocht, ......aan een nederlander !!!hier in Alesund , hij woont hier vlakbij. Zal nog wel proberen uit te vinden of de distr riem gedaan moet worden. Ik vond een onderhoudsboekje in de auto. Morgen die dealer eens bellen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 januari 2015 12:10 PM
  [ # 129 ]

Kerst in Noorwegen gevierd bij Oma diep in Dalsfjorden. 1e Kerstdag koud en 3D ijsbloemen op de Xantias

ne de kerst de sloten op Odins blauwe 94er vervangen. Paneel verwijderd omdat ea niet geheel wilde. Ik zie dat er wat overbodige onderdelen in de deur zitten, blijkbaar een voorbereiding voor elektrische ramen of CV??

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 07 januari 2015 01:29 PM
  [ # 130 ]

Die 4 losse stekkers: geen idee. Zo te zien gaat dat niet naar het slot linksboven. De (grote) stekker voor de E-motor van het raam zit zo te zien al ingeplugd, ongeveer in het midden. De 3 aanluitingen re.boven (2 geel, 1 wit) is voor de elekverstelling plus verwarming van de spiegel. Rechts zit er nog een 4e bij voor de temp. sensor.

Adri

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 januari 2015 02:14 PM
  [ # 131 ]

zijn 2 stekers met schaduw van mn looplamp ;-0
Zitten inderdaad elektrische spiegels op deze verder vrij kale X. weet ik in ieder gavel waar dat blikken doosje rechts voor is. Nu nog uitvinden waar die stekkers/kabels de voorbereiding voor zijn.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 januari 2015 02:24 PM
  [ # 132 ]

Die zijn toch gewoon voor de elektrische raambediening? Er zitten 2 knopjes in de bestuurdersdeur, 1 voor linker en 1 voor rechter voordeurraam.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 januari 2015 02:54 PM
  [ # 133 ]

er zitten geen electrische ramen in de auto, maar goed om te weten dat de electronica is voorbereid.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 januari 2015 04:18 PM
  [ # 134 ]

dat snap ik anders had je wel geweten waar de stekkers voor zijn Smile (je ziet op je foto ook nog net de as waar de slinger op gemonteerd wordt)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 januari 2015 07:52 PM
  [ # 135 ]

Inderdaad voorbereiding daarvoor, mijn vorige Xantia had wel elektrische ramen voor, maar achter slingers. Toen ik het deurpaneel er af haalde zag ik daar ook stekkers liggen. Op de sloop onderdelen gehaald uit een Xantia met elektrische ramen achter en het was er in klikken en het werkte.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
9 van de 54
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook