Gaat bij mij ook onder aan de prio-lijst…
Maar naar 5 gaat inderdaad zwaarder dan de andere versnellingen…
Heeft het zin ook maar gelijk de motorolie-drukschakelaar te vervangen ?
Ik heb wel eens verhalen gehoord dat deze zomaar ineens damatisch kunnen gaan lekken.
Iemand ervaring hiermee ?














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, een nieuwe monteren kan geen kwaad. Ze gaan regelmatig lek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nieuwe gaan ook lek. Zelfs al 1 nieuw gemonteerd die direct lekte..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thanks Waterman en Boogaard,
Daar was ik namelijk een beetje bang voor.
Na lekzakken achter, een contactslot en nog wat andere ondeugdelijke namaakspulle ben ik een beetje huiverig geworden. Is er een goede kwaliteit schakelaar ?
Zon flink lekkende schakelaar kan je toch aardig in de problemen brengen en kan je zelfs je motor kosten.














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Nieuwe gaan ook lek. Zelfs al 1 nieuw gemonteerd die direct lekte..
zeker van shitparts?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Enkele maanden geleden sprak ik de inkoper van het id/ds club magazijn. Die wist me te vertellen welke wel deugden. Misschien eens contact opnemen met de club? (Ik ben ff kwijt welke hij aanbeveelde…)














Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
maxcitro schreef:Heeft het zin ook maar gelijk de motorolie-drukschakelaar te vervangen ?
Ik heb wel eens verhalen gehoord dat deze zomaar ineens damatisch kunnen gaan lekken.
Iemand ervaring hiermee ?
Vorig jaar (=2014) tijdens de Pressé ging op het circuit van Monthléry het oliedruklampje van onze GS niet meer uit. De WW had wél een passende pijpsleutel in de kist en de constatering dat er wel druk was en dus de schakelaar kapot was, was toen snel gemaakt. Gewoon doorrijden maar, want de aanwezige GS reserveschakelaar in de groep, bleek voor een CX te zijn. De volgende dag na een hele snelle rit bleek de binnenzijde v.d. motorruimte prachtig geölied te zijn. Het kapotte membraan had de volle oliedruk op de elektronika gebracht en die kan daar niet tegen.
Moraal van het verhaal: (preventief) vervangen kan geen kwaad.
Adri
P.s. Henk heeft ter plaatse de bovenzijde drukschakelaar artistiek en zeer vakkundig harddichtgesoldeerd.












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:bogaard77 schreef:Nieuwe gaan ook lek. Zelfs al 1 nieuw gemonteerd die direct lekte..
zeker van shitparts?
sjeck
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Ondertussen uiteraard een andere drukschakelaar gemonteerd, maar of die van de firma shitparts is, geen idee. MiGS kan dat ongetwijfeld vertellen.
Adri
Als ik het goed begrijp kan ik het eindstuk van de 4bak tellerkabel niet gebruiken omdat het wormwieltje van een 4 en 5 bak verschillend zijn (en de vertanding in de bak dan dus ook)
Dus die oplossing van
eindstuk 4 bak—stukje naar tellerunit—nog een stukje naar tellerunit
gaat niet werken dan voor een 5 bak…
Heb ik toch echt een eindstuk van een 5 bak nodig dus ?












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voor zover ik weet is er maar 1 type tandwiel. Voor alle bakken..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Boogaard, ik heb een onderdelenboek liggen dat 2 types vermeld, eentje met 16 tanden en eentje met 21 tanden voor een 5 bak.
Ik meen dat Waterman het ook al eens ergens gezegd had dat er twee types zijn..
Heb het denk ik al sorted. Het tandwieltje blijft gewoon in de bak. Enkel een kabel aansluiten in de opening.
Iets anders wat ik tegenkwam.
Onder mijn vooraadvat zit iets vreemds, Daar is ooit een rubber gerepareerd.
het betreft het rubber waarmee een paar dunnere plastic retourleidingen van onder in het vooraadvat verdwijnen.
Dit rubber wil ik vervangen maar zie het nergens te koop. Weet iemand waar je die kan krijgen ?