2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Auto start niet koud - gloeit niet voor?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2015 10:29 AM
  [ # 16 ]

Als die startmotor het probleem zou zijn dan is dat dus een probleem wat zich enkel voordoet op de Berlingo/Partner met de 90 pk 2.0Hdi… Ik heb 3 Psa-auto’s gehad voorzien van de 2.0Hdi motor met 90 pk. Ik reed daar stuk voor stuk tussen de 75 en 100.000 km per jaar mee. Ik heb met die drie auto’s nooit enig startprobleem gehad. Ook niet in de Alpen, op 1800 meter hoogte terwijl het -30 was. Ook niet als de auto een week met z’n neus in de wind gestaan had langs het water waar het -10 was. Nooit. Gewoon starten, lopen.

Ik zou dus serieus gaan denken dat men op de bestelwagentjes een cheap-ass startmotortje heeft geschroefd wat minder vermogen heeft dan het startmotortje wat men gebruikte op de motoren die in de personenwagens gezet werden. Maar aan de andere kant kan ik mij dat écht niet voorstellen!

Daarbij is algemeen bekend dat de opvoerpomp in de brandstoftank stuk kan gaan en dat de wagen dan ook niet of heel slecht wil aanslaan. Ik zou eerder in die richting gaan zoeken..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 januari 2015 11:06 AM
  [ # 17 ]

Heb ook 4 hdi tjes gehad..
Zowel de 90 pk variant als de 110 pk…
Maar ook tijdens de wintersport, nooit start problemen..
En daar was het wel wat kouder dan het hier nu is…

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 09 januari 2015 12:16 PM
  [ # 18 ]

Het is (on-)natuurlijk mogelijk dat alleen de Berlingo / Partner 2.0 HDi deze lichte startmotor hebben ivm meer ruimte onder de hogere motorkap en lagere kostprijs.
Misschien kan iemand in de handboeken kijken wat de specificaties van de diverse startmotoren zijn, dus zowel in andere PSA-auto’s met deze motor en in andere jaren ? Welke startmotor zat gemonteerd in de Scandinavische of Alpen-landen ?
Dank alvast voor de moeite !

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 09 januari 2015 10:00 PM
  [ # 19 ]

Is toch echt een kwaal lees problem-car of andere buitenlandse fora ( o.a BDR) . Ik schat in dat voor de meeste HDI’s geldt dat een zwakke startmotor het euvel is.
Er ziet vaak een categorie 5 (1,4 kw) in En dat is ‘s winters te zwak. Specificaties heb ik niet in de handboeken kunnen vinden. Alleen nummers. En een opvoerpompprobleem kan zich alleen voordoen bij de bosch dieselsystemen die hebben de opvoerpomp in de tank.

teveel citroenen

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook