Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb jaren met gewone brilrubbers gereden. Werkt prima. Viton kan veel beter tegen hitte dan gewone…Of dat nodig is, kan je je afvragen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Pieter, gewoon rubber houdt het de eerste 5 a 10 jaar ook prima uit, daarna komt pas het voordeel van vitron.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Afgelopen weekeinde even met vrienden naar Frankrijk geweest.Wat onderdelen voor mijn Ami gevonden in een bos waar al enkele jaren 2 Amiwrakken liggen. Verder heeft één van ons nog een Peugeot J7 uit 76 opgehaald van de brandweer uit Les Maillys met 10300 km. Rijdt overigens prima maar moet opnieuw worden ingereden na al die rondjes om de kerk, eerst max 65-70 en later tot wel 80 km per uur. Dit was de eerste lange rit in jaren. En ook een eend uit 57 opgehaald die inmiddels is ingevoerd. En de 13e gaan we de motor weer opbouwen. Kan ik mooi het oliedrukcontrolelampje dat ik in het bos heb gevonden inbouwen.
Ik wil de koeltunnel en het spruitstuk van de motor van een nieuw verfje voorzien. Ik heb geen kleine straalkast maar wat is dan de beste manier om die spullen goed schoon en spuitklaar te krijgen.
Vandaag de olievulpijp gereviseerd met een setje van Burton . Was nog best een gedoe omdat ik geen slijptol oid heb. Nadat je de 2 helften met de vijl van elkaar hebt gekregen blijkt dat je nog meer van de rand bovenste gedeelte moet afvijlen omdat hij ander niet in de ring past. Ook past de ring niet zonder geweld over de voet en de ontluchtingspijpje van de olievulpijp. En nu maar hopen dat hij het doet. Daar kom ik over een paar weken pas achter.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pieterc schreef:Ik wil de koeltunnel en het spruitstuk van de motor van een nieuw verfje voorzien. Ik heb geen kleine straalkast maar wat is dan de beste manier om die spullen goed schoon en spuitklaar te krijgen.
ontvetten en licht opschuren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vandaag vroeg opgestaan en met het gedemonteerde blok en alle nieuwe onderdelen naar Egbert gereden. Daar samen met Egbert het blok gaan opbouwen of eigenlijk bouwde vooral Egbert. Ging eigenlijk wel heel soepel en was leerzaam. Volgende keer durf ik het nu wel zelf. Alleen een nieuwe oliepomp bleek veel te diep te liggen dus we hebben de oude maar terug gemonteerd. Nog een paar dingetjes aan doen en dan in de komende weken kijken of het blok wil lopen. Egbert bedankt, super.
Ik heb tijden een vakantie in Frankrijk een ander dashboard met oliedruklampje gevonden in het bos. Vandaag eens gekeken hoe ik het moet aansluiten. Een draad naar de zender getrokken. Die ligt volgens mij aan massa. Waar haal ik nu het handigst spanning vandaan want in het dashboard zit alles met stekkers dus bijprikken lukt niet zo makkelijk. Een aparte draad naar de + van de accu?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De + draad moet contactgeschakeld zijn anders trekt je oliedruklamp je accu leeg hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dás wel een goeie. Maar is het dan het handigst een vrouwtjesstekker met 2 uitgangen te maken en die op het contactslot te zetten aan de geschakelde kant en zo de draad te splitsen?
Schema is denk ik niet zo moeilijk.
Ik dee dat altijd met Scotch blokjes. Maar niet iedereen is daar fan van…
Goede manier staat hier: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88048
Beunmanier is ook nog een draad strippen en die onder stekker van de geschakelde draad op het startslot schuiven…
Of nieuwe contrastekker kopen en de nieuwe draad erbij knijpen.
http://www.rdae.nl/nl/search/18502/
Wel even mooi en veilig afwerken met een stukje krimpkous…
Nu de motor gereviseerd is heb ik toch alles thuis. Alleen het opknappen van de koeltunnel wilde maar niet lukken. Het is nu te koud en eigenlijk heb ik geen ruimte om in de garage te te spuiten. De woonkamer durf ik eigenlijk niet te vragen. Dus daarom maar een poedercoater gevraagd in de buurt. En het ziet er prima uit, gewoon een kadootje voor mijzelf.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kost da?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>