12 van de 26
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
De AZU van CitroenAZU
Gepost: 20 december 2014 06:55 PM
  [ # 166 ]
verkuilm schreef:

Maar euhhhh ik zie op je fotos slijptollen etc liggen.
Van een merk waarvan ik zeg, weg ermee!

Goedkope slijptollen trillen veel en veel harder dan van een echt merk.
En goeie schijven kopen.

Jaren geleden had ik ook een slijptol van de aldi.
Kreeg gigantisch last van arm hand alles.
Dure slijptol gehad, nooit meer gezeik geweest.

Zo, aan de slijptol zal het niet meer liggen, kreeg van de heks voor mijn verjaardag een heuse Makita slijpert met anti tril geneuzel erop en erin. Hopelijk helpt dit zodat de ellende van peesontstekingen nu wegblijft…

Voor de rest nog niet veel vorderingen helaas. Wel wat delen vast in de primer gespoten.

DSC_1348 by azu250, on Flickr
DSC_1351 by azu250, on Flickr
DSC_1355 by azu250, on Flickr
DSC_1358 by azu250, on Flickr
DSC_1390 by azu250, on Flickr
DSC_1357 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 21 december 2014 11:58 AM
  [ # 167 ]

Ik hoop voor je dat deze slijptol beter is voor je, anders word het lastig om deze hobby te blijven doen…..

Profiel  
 
Gepost: 21 december 2014 06:03 PM
  [ # 168 ]

Laten we het hopen ja….

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 december 2014 02:03 PM
  [ # 169 ]

nog gefeliciteerd met je verjaardag, ha, ook al een boogschutter.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 december 2014 12:29 AM
  [ # 170 ]

Hm, kreeg minder voor mijn verjaardag, ik moet iets verkeerd doen…

Goed dat je terug bezig kunt zijn, ik volg weer mee.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 26 december 2014 10:28 PM
  [ # 171 ]

Vandaag weer wat gaten gedicht.
Het linker binnenscherm achter uitgeslepen en een ander ingelast.
Morgen weer verder…

DSCN2025 by azu250, on Flickr
DSCN2027 by azu250, on Flickr
DSCN2029 by azu250, on Flickr
DSCN2030 by azu250, on Flickr
DSCN2034 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
Gepost: 27 december 2014 06:40 PM
  [ # 172 ]

Vandaag het achterscherm afgelast en de boek in de epoxy gezet.

DSCN2037 by azu250, on Flickr
DSCN2040 by azu250, on Flickr
DSCN2043 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2015 07:18 PM
  [ # 173 ]

Van het weekend het linkerachterscherm nogmaals in de epoxy gezet, de boel afgekit en het scherm beter op maat gemaakt en op de auto gelast. Verder bezig geweest met aanpassen van de sluitingen van het bandenklepje. Omdat het nieuwe imitatieklepje verkeerde beugels heeft, (waar de pen met de veer in zit) heeft de veer geen spanning omdat de imitatie anders, dikker van vorm is. De originele is aan het einde smaller waardoor de veer daar tegenaan loopt. Daarom twee busjes gemaakt die in de beugel gaan en dus nu de veer al eerder tegenhouden.

DSCN2098 by azu250, on Flickr
DSCN2099 by azu250, on Flickr
DSCN2100 by azu250, on Flickr
DSCN2101 by azu250, on Flickr
DSCN2102 by azu250, on Flickr
DSCN2103 by azu250, on Flickr
DSCN2105 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2015 06:05 PM
  [ # 174 ]

Volgende probleem -en daarom heb ik zo de schurft aan imitatiedelen…- (waarom kan iets niet gewoon als origineel gefabriceerd worden…pfff…)

Kier tussen bandenklepje en achterspatbord origineel;

DSC_0200 by azu250, on Flickr

Kier tussen bandenklepje en achterspatbord imitatie;

DSC_0196 by azu250, on Flickr

Dus… scharnier van oude klepje afgeboord en zo ook die van het nieuwe imitatieklepje. Binnenkort het originele scharnier op het nieuwe imitatieklepje teruglassen…

DSCN2111 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 11 januari 2015 09:39 PM
  [ # 175 ]

Goed bezig Martijn!

Over die imitatiedelen; ik heb me dat ook vaak afgevraagd. Is het nou echt zó moeilijk om plaatwerk conform de originele specs te maken? Niemand wil toch eindeloos prutsen om iets pas te krijgen? Dat is het “voordeel” van de lagere prijs toch niet waard? Naja je zal er mee moeten leren leven denk ik Wink

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2015 02:03 PM
  [ # 176 ]

Precies, een ieder zou liever iets meer betalen met de garantie dat het deel wel precies past dan het getob wat soms nodig is om het alsnog pas te maken… Sad

Profiel  
 
Gepost: 16 januari 2015 09:31 PM
  [ # 177 ]

Vandaag het originele scharnier op het nieuwe imitatieklepje gelast. Verder de rotte plek uit de dorpel geslepen en een nieuw deel in gelast. Ook een stuk B-stijl vervangen.

DSC_1429 by azu250, on Flickr
DSC_1433 by azu250, on Flickr
DSC_1434 by azu250, on Flickr
DSC_1439 by azu250, on Flickr
DSC_1440 by azu250, on Flickr
DSC_1448 by azu250, on Flickr
DSC_1450 by azu250, on Flickr
DSC_1452 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 januari 2015 11:16 AM
  [ # 178 ]

Vraagje?


Dit was toch eigenlijk de winterauto?  Dadelijk, is ze zo goed als nieuw!Zonde voor de pekel…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2015 11:34 AM
  [ # 179 ]

Ja maar je wil toch eigenlijk gewoon een goeie auto voor in de pekel?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 17 januari 2015 11:46 AM
  [ # 180 ]

Precies, dat is ook de reden dat ik imitatieplaatwerk gebruik. Dat zincorspul is veel beter bestand tegen pekel dan de originele delen. Als ik al het NOS plaatwerk op de auto had gelast was ik dat inderdaad zonde gaan vinden en er minder mee gaan rijden met slecht weer. Nu boeit het me straks niet…. 😃

Profiel  
 
 
12 van de 26
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook