Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013
Helaas, ik zou het egggggggg nie weten….
Nogmaals, ik heb al veel tijd en geld geïnvesteerd in het onderzoek naar deze defecte displays. Dus de oorzaak, en de oplossing zijn bekend.
Ja ik weet precies wat er defect is, ik weet ook precies waar de 9 componenten zitten die vervangen moeten worden. Maar na het vervangen van die componenten ben je er nog niet. Dan moet er nog wat aangepast worden en wat verwijderd worden. En als je niet oplet staat de teller op 999.999..
Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website
die 9 componenten vervang je maar zijn eigenlijk niet allemaal defect?
als je gewoon de defecte componenten vervangt dan moet je toch geen aanpassingen doen en zou het toch ook terug moeten werken!
je doet de aanpassingen om het paneel te verbeteren neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gewoon naar Johan sturen en laten maken.
Als ik Johan was zou ik de apen ook niet leren dansen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Doorvragen lijkt me een vrij zinloze exercitie.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Inderdaad. Met nog een beetje electronica in mijn achtergrond is me wel duidelijk, dat er wel degelijk componenten preventief vervangen zullen worden, die door warmte en tijd verouderen: m.n. elco’s e.d.
Ik ken daar garantie gevallen en zelfs terugroepacties van DELL van, weliswaar inmiddels 10 jaar geleden, maar ook omdat deze componenten pas na een aantal jaren gingen ‘bokken’.
En met de huidige smt techniek en zonder achtergrond documentatie kom je daar zelf niet uit.
En als niet uitkijkt richt je op korte termijn nog meer schade aan door ESD.
MVR69 schreef:
Als ik dat al mag weten dan ben ik misschien al een eind op weg.
Het probleem is volgens mij ook dat de spanningsregelaar niet wordt “aan” (pin 7) gestuurd.
Heb je enig idee waarom dat zo is?
Misschien kunnen we elkaar helpen?
Mvg.
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder) schreef:
Tot nu toe ben ik de enige di deze reparatie in Nederland kan doen en dat wil ik eigenlijk even zo houden.
Hoop op je begrip
MVR69, je kunt dus vragen wat je wil, het antwoord komt niet. En begrijpelijk ook.
Wees blij dat je niet overgeleverd bent aan Citroen Nederland/ Belgie op dit punt; ik zou wel eens willen weten wat voor een nieuw ( de oude is natuurlijk niet te repareren) display wordt gevraagd!!!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
In België 840 euro
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Van de week was ik aan de beurt. Geen stank, brand of gesis, wel kaduuk.
GJO had hem er binnen 10 minuten uit en gaat hem repareren.
Met de snelheid op de HUD en de brandstof op het NAV-display kan je redelijk makkelijk zonder.
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
En nu is de mijne kaduuk…
Vrijdag ga ik op vakantie (niet met de C6) ergens in september even bij Johan langsrijden.
Tenzij ik hem er morgen zelf uit kan krijgen, dan kan ik hem op de post doen naar Johan en dan hopelijk na de vakantie gerepareerd ophalen.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Zien doen is een makkie, maar zelf doen is voor mij altijd een probleem.
1. Peuter de houten sierstrip (inclusief ondergrond) los met je nagel/schroevendraaier, doe dit aan de rechterkant (kant navigatiescherm).
2. Dan vindt je het plastic omhulselbakje dat je zo los kan halen.
3. 3 schroeven aan de bovenkant van het display losdraaien.
4. Display voorzichtig uitnemen en stekker los maken.
Bonnes vacances,
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Had het vanmiddag al voor elkaar! Maar toch bedankt.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Mooi.
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
volgens mij zijn ze wit en worden zo pas oranje /geel als ie op reserve springt