Misschien ver gezocht, maar als het niet zit:
in de ophanging van de bak,
aan de koppelingskant,
bij de schakelstangen,
in de bak-olie,
dan blijven de aandrijfassen over. Zit daar voelbare speling op?
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Ophanging bak: in deze topic word gesproken over het makkelijk uit de versnelling kunnen halen van de 2e, 3e en 4e versnelling en conclusie was dat het dan niet de ophanging kan zijn.
Koppeling: ik kan gewoon schakelen, wel wat zwaarder sinds het gekonkel/klock geluid in alle versnellingen, bij warme motor.
Schakelstangen: zit speling op, wellicht vanwege de draaipunten. Als dat het euvel zou zijn dan ik daar mee leven.
Bak-olie: 4 dagen geleden vernieuwd.
Ik zal de aandrijfassen eens gaan controleren, doe ik dat met de voorwielen vrij van de grond?
In de hoogste stand kan je ook aan de assen voelen. Als de wielen vrij van de grond zijn kan je door aan de wielen te draaien in links-rechtuit-rechts stand misschien iets horen/voelen.
Dat betreft dan geluiden, het makkelijk uit de versnellingen vallen lijkt op versleten synchromeshes. Dat is dan een apart verhaal, wel makkelijk schakelen zonder koppeling:)
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Nu hoor ik opeens een piepend/snerpend geluid(heel zacht) als ik de motor voor éérst start, zogauw ik de koppeling begin in te trappen verdwijnt dat geluid.
Maar is de motor warm dan verdwijnt dat geluid.
Het zal dan toch de druklager/groep zijn.