Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ah, de favoriete lease-configuratie Het heeft ook nog wel stoers, zo helemaal in het zwart.
Mijn lease-cactus is vrijdag afgeleverd. De kleur is blue lagoon & de enige zichtbare optie waarvoor ik heb gekozen is geen dakdragers. De DAB radio is van buiten af niet zichtbaar.
Voor de zwaaiers: ben jullie nog niet tegen gekomen, maar ik zwaai vrolijk terug. Heb mijn halve leven in een landrover gereden en daar werd ook druk gezwaaid!
Even wuiven misschien?
Leuk zo zwart op zwart. Zag hem ook zo bij Citroen ASD staan.
Ik moest gister in Hoorn zijn maar ik werd op de terugweg toch wel redelijk van de weg geblazen. Heb wel wat ervaring met Trike vliegen en storm dus ben niet zo snel bang maar wel 10 voor 2 handjes op het stuur….
Zondag op weg naar huis op de A4 kwamen we ook een Cactus tegen. Uiteraard hebben we gezwaaid.
he wat jammer dat ik jullie niet tegenkom! Ik zag vanmiddag mijn eerste Cactus medeweggebruiker! Haaa dacht ik ; ZWAAIEN! Maar er zat een oude man in met een pet op en hij keek niet op of om! Ach;daar ging mijn zwaaimoment! hahaha!
Ik zwaai gewoon hoor..
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
David14 schreef:Mijn lease-cactus is vrijdag afgeleverd. De kleur is blue lagoon & de enige zichtbare optie waarvoor ik heb gekozen is geen dakdragers. De DAB radio is van buiten af niet zichtbaar.
Fraaie kleur, goede keuze Heb je foto’s van je auto?
Nog geen foto’s. Helaas wel een minpuntje ontdekt: ben niet echt te spreken over de ingebouwde navigatie. Maar gelukkig heb ik mijn TOM2 nog!
Even wuiven misschien?
Ook ik geef de voorkeur aan mijn TomTom. Ik vind de aanwijzingen soms nogal laat doorkomen (of rij ik te snel? ) en bij t inrijden van Leeuwarden kreeg ik allerlei foute aanwijzingen (maar daar zijn ze ook aan het reorganiseren geloof ik met de aanrijroute)
Het eerste mankementje heeft zich inmiddels ook aangediend: na het bezoekje aan de autowasstraat kreeg ik een melding dat er een storing aan de parkeersensor was. En inderdaad; sensor was uit de bumper verdwenen. Ik wacht nu op een telefoontje van de garage wanneer we dit kunnen repareren.Ik wacht al een ruime week want de sensor is er wel maar de kabelset nog niet…Helaas…......
Dat is dus een extra reden om de Cactus met de hand te wassen.
Door al dat kunststof hoef je niet veel in de was te zetten.
Zou je dat kunststof ook met auto shampoo kunnen wassen?
Bij het met de hand wassen leer je ook je auto goed kennen en kan je overal bij.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik was de auto met de hand en neem dan ook de Airbumps en de andere kunststofdelen mee. Kan prima volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tuurlijk kan dat prima, andere auto’s hebben toch ook kunststof delen die je gewoon mee kan wassen
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dit is cactus kunststof he !
Da’s héééél anders hahaha ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee, ik heb er geen gekocht, maar was wel benieuwd hoe het voor de deur zou staan. Best aardig…
Wel een proefrit gemaakt in een BlueHDi. Viel me niks tegen. Ik had op basis van de berichten hier een vrij gezapige, slome auto verwacht en was (dus) aangenaam verrast. Ik had er bij de presentatie in mei vorig jaar al uitgebreid in gezeten, maar was nu bijna teleurgesteld dat het rijdt als een doodnormale auto… Een beetje Jeremy Clarckson die de C6 uitprobeert en verbaasd is dat er geen stuk rabarber uit het plafond steekt om richting mee aan te geven.
Een aantal zaken viel me niet mee:
Het geluid: het windgeruis en motorlawaai zijn zo’n beetje op het niveau van mijn CX. Je moet echt je stem verheffen om met de achterpassagiers te kunnen praten. Gewichtsbesparing treft blijkbaar ook de isolatie… Verzachtende omstandigheid: windt tegen op de snelweg.
De koets schommelt behoorlijk bij snelle stuurbewegingen. Maar oké, dat vind ik bij mijn CX ook niet erg. Er zit alleen wel 40 jaar tussen. Kan echt beter.
De stoelen: het zit (op zich) heerlijk zacht, maar de rugleuningen zijn dat ook. Gevolg: geen enkele zijdelingse steun en in een bocht dweil je zo’n beetje je stoel uit. Is mee te leven, maar wel een stapje terug t.o.v. de toch ook niet overdreven stevige stoelen in mijn huidige auto (Mégane Estate).
De versnellingspook: ik vond hem nogal iel en plastiekerig aanvoelen. Ook erg veel speling op de pook.
Het interieur viel me wat tegen. Het was de grijze stoffen versie, sowieso niet het meest spannende. Maar de kunststoffen zijn wel echt even slikken. Maar goed, daar is de prijs ook naar.
Ik had doorlopend ruzie met de bluetooth-module. Ik kreeg mijn telefoon met geen mogelijkheid gekoppeld. Bij mijn huidige auto had ik daar het instructieboekje niet voor nodig, maar tijdens een proefrit van een uur is het me in de Cactus niet gelukt dit aan de praat te krijgen. Irritant.
Wat viel mee, buiten de al genoemde pit van de motor:
Het touchscreen: reageert voldoende snel, ik had iets heel ergs verwacht naar aanleiding van diverse reviews, maar het werkt prima. Wel leidt de bediening nogal af van het rijden. Ik blijf het geen verbetering vinden maar er is mee te leven, ook al woon ik volgens de navigatie in Overbetuwe en niet in Elst.
De auto zorgt echt voor een glimlach op je gezicht. Is ook wel een beetje wat ik van een auto verwacht. Ik wil er ‘s ochtends met plezier in kunnen stappen, ofwel omdat ik hem leuk vind, ofwel omdat ik hem gaaf vind. Ik heb daarna in een Peugeot 308 SW gereden (de Peugeot- en Citroëndealer zitten in Arnhem toch naast elkaar) en die auto is weliswaar meer ‘premium’ maar zó vreselijk doodgewoon…
En tot slot de grote grijns waarmee ik de dealer vervolgens zo’n beetje alles uit de optielijst in de offerte liet zetten…
Wordt vervolgd (?)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Leuke rijtest.
Over de pookknop: deze vond ik ook heel goedkoop aanvoelen in een 82pk Feel uitvoering. In de Shine die ik nu heb zitten er een soort metaalkleurige plastic kapjes aan de zijkant, dat voelt al een stuk beter. Na de rit in die Feel overweeg ik nog om een pookknop uit een DS3 te laten monteren, maar toen ik eenmaal die in de Shine zag was ik genezen. Wellicht zit daar het verschil?
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ah. Dus er is wél verschil tussen de Shine en de Business waarin ik reed…? De verkoper zei van niet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”