Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
B_iks schreef:Ik ga er vanmiddag mee aan de slag. Het enige wat opvalt is dat de intensiteit van het trillen verschilt bij het aantal toeren wat de motor draait, maar misschien is dat ook wel logisch.
Bedankt voor jullie adviezen, ik laat weten hoe het verder gaat!
Je kan natuurlijk een diagram maken bij welke toerentallen in welke versnellingen de trillingen voorkomen. Alleen jammer dat je geen toerenteller hebt.
Wat doet die motor als je gas geeft met ingetrapte koppeling in de verschillende versnellingen bij stilstand? En met koppeling los? Het lijkt dat het probleem pas bij belasting voor komt maar wie weet is er een subtiel bijgeluid wat tijdens het rijden niet te horen is.
Wellicht een methode met een vierkolomsbrug: 1 wiel blokkeren en de andere vrij laten draaien door gas te geven door de versnellingen heen. Als het een aandrijfas is kom je er misschien op die manier achter of het links of rechts is.
Bij autoversnellingsbakken lijkt me dat onzin maar ik weet van de vele Yamaha FS-1 brommers die ik heb gehad dat versnellingsbakassen krom kunnen zijn. Wie weet is er iets krom of gedecentreerd in de aandrijving wat zich alleen goed manifesteert tijdens optrekken?
Misschien het tussenlager van de rechter aandrijfas of heeft een TU dat niet?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Wielen gebalanceerd en de problemen zijn voor het grootste deel verholpen. In de linkervoorband zat een schroef waardoor deze langzaam leegliep, wat natuurlijk het weggedrag ook niet ten goede kwam.
Enkel bij volgas, belast, houdt ie in om vervolgens soepel te versnellen. Ik heb er nu een bus injectiereiniger ingegooid en bij de shell getankt (i.p.v. de witte pomp) om te kijken of dat dan ook verdwijnt.
Zo, weer heel dik tevreden met m’n wagentje !