Dat bedrag was ik ook kwijt. En geloof me, je krijgt er een totaal andere auto van terug!
Ik zou het gewoon laten doen, net wat Arjan zegt…
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
hallo allemaal,
vandaag heb ik nog eens onder mijn xsara alles goed bekeken en ik ben eruit ik ga volgend weekend zelf mijn as reviseren.
ik heb al zoveel gedaan bij deze auto maar ook bij mijn traction avant en dus zal dit ook wel lukken.
ik ga maandag naar de snelle leeuw bellen voor de onderdelen te bestellen hoop dat hij ze heeft liggen zodat ik volgend weekend kan beginnen.
ik ga de achteras niet onder de wagen uithalen maar ik ga proberen de torsiebaren en ophangings armen zo te verwijderen.
heb vandaag al alles goed met WD40 ingespoten.
krijg ook wat hulp van mede citroen sleutelaar.
is er niemand die het al zelf gedaan heeft?
weet iemand waar ik een tekening kan krijgen van de achteras?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ga je eerst verdiepen, hoe zo,n as in elkaar zit, volgens mij heeft de xsara de moeilijkste van het stel, de hele revisie set betreft volgens mij de 2 pinnen+ lagers, en de middenbuis, waar de lagers in komen, dit kost dan 250,- en een kant en klaar ruilsysteem kost 350,- Als je het zelf doet moet je dus ook de lagers er weer inpersen, dus moet je ook inpersbussen hebben, of maken, volgens mij staat op YouTube een filmpje alleen dan peugeot 309, en dan op zijn Engels, rear Axel,
@tombelg als je pech hebt is de as die je wilt latten zitten ook ingesleten, wanneer de lagers al langere tijd vastzitten gaan deze in de asbuis rondraaien en passen de nieuwe onderdelen niet goed. Hoop voor je dat dit niet het geval is maar ik heb bij mijn xsara gezien hoe vast de zooi kan zitten is er bij de snelle leeuw met geweld onder weg gehaald, en uiteindelijk ook de complete as geruild. Als de as van je auto ook ingesleten is (helaas zie je dit pas als je de adals verwijderd hebt) moet je alsnog de as verwijderen in dat geval is een complete gereviseerde as goedkoper en makkelijker iig succes.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Ik denk dat het nog niet zo erg is dat de lager in de buis gedraaid hebben.
omdat ik er vrij snel bij ben als ik andere topics zie…
maar met zekerheid kan ik dat natuurlijk nog niet zeggen dat zal de verassing zijn volgende week.
ik wou de revisie set bestellen met de as en de 2 naaldlagers + dichtingen….
heb al veel filmpjes bekeken op youtube en heb wel wat manieren gezien hoe je de astappen uit de buis kunt krijgen.
hier heb ik nog het meeste angst voor dat deze er niet willen uit komen….
moest ik zien dat de buis versleten is dan moet ik die maar na bestellen.
We zullen er wel geraken
een versnellingsbak van een traction uit elkaar halen en kroon en pignonwiel afstellen was ook een moeilijke klus maar is ook gelukt met hulp van de juiste persoon moet het wel lukken als de wagen ook even stil staat.
Dan moet ik maar even met oldtimer rijden deze is toch als normale wagen gekeurd..
ik zal wel veel bijleren door deze klus zelf te doen en dat is toch het mooiste vindt ik
bedankt voor de tekeningen trouwens.
weet iemand van welke software deze komen? is altijd handig als je wilt weten hoe iets in elkaar zit
kan haast niet wachten om te beginnen
Account aanmaken service.citroen.com
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
gister heb ik de achteras uit elkaar gehaald alles ging vrij goed enkel de as pinnen heb ik met behulp van een pers er moeten uithalen.
de buis is niet beschadigd dus dit is al goed nieuws.
nu wil ik graag de onderdelen bestellen maar op dat website waar ik bestellen staan 2 verschillende sets en is mijn niet echt duidelijk welke ik moet hebben.
bij eene staat TOT 2005 en bij de andere VANAF 2001
mijn wagen is van 2003 en is een 1.6i 16v
er lijkt mij maar 1 onderdeel verschillend te zijn lager en de aspin zijn het zelfde.
ik denk zelf dat het de eerste set is die ik moet hebben.
maar kan iemand mij raad geven? zou hem graag vandaag bestellen en bij hun kan ik niemand bereiken op zondag natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Her verschil lijkt me juist of er wel of niet een aspin bij zit. toch?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
http://www.peugeotachteras.nl/nl/onderdelen/125/lagerset/
http://www.peugeotachteras.nl/nl/onderdelen/122/revisiekit/
De DSL alternatieven.
Is iets duurder, maar mogelijk kunnen ze je beter adviseren in ons moertaal?