luchthoorn werk niet meer
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 18 januari 2015 02:20 PM

Ik heb een serie 1. Mijn claxon op de tweede stand werkt niet meer. Ik heb wel geconstateerd dat er een loshangende stroomdraad met tussenliggende zekering rechtstreeks op de pluspool van de accu is aangesloten en waaraan aan het einde een kabelschoentje zit bevestigd die nergens op aan is gesloten. Kan dit er verband mee houden? Ook het ingebouwde auto alarm die op de luchthoorn is aangesloten doet niks meer. Wie weet raad?

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 18 januari 2015 06:05 PM
  [ # 1 ]

Aansluitingen/stekkertjes op de compressor controleren op corrosie. Verder kan het relais welke de compressor aanstuurt niet werken,of de compressor zelf heeft een druppeltje olie nodig,zit een dopje op om te vullen.De luchtslangen welke de hoorns bedienen dienen natuurlijk ook aangesloten te zijn?!

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 18 januari 2015 06:18 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je reaktie. Er gaat dus niet een directe stroomdraad naar de compressor?

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 18 januari 2015 06:21 PM
  [ # 3 ]

En waar zit het relais van de compressor?

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 18 januari 2015 06:33 PM
  [ # 4 ]

Ben momenteel even CX’loos,rij nu een GS;je dus kan niet even snel kijken, maar als je de plus draad terug volgt vanaf de compressor moet je volgens mij bij het relais uitkomen, uit mijn hoofd een gele draad.Relais zitten achter de accu op het linker binnenscherm.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 18 januari 2015 10:30 PM
  [ # 5 ]

Dank. Ik zal morgen even kijken naar het relais. Is deze gewoon verkrijgbaar bij de automateralen handel? Wat voor olie “gebruikt” de compressor eigenlijk? Kan ik dus concluderen dat de losse plusdraad op de accu los van het luchthoorn probleem staat?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2015 12:25 PM
  [ # 6 ]

is een standaard relais. Ik doe er motorolie in. Maak de compressor even open en kijk of de schotjes mooi schuiven!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 januari 2015 02:26 PM
  [ # 7 ]

Een paar drupjes motorolie doet wonderen. De luchthoorn deed het direct weer als vanouds. In de 10 jaar dat ik deze CX nu heb, heb ik dit dus ook nog nooit gedaan. Zo leer je elke dag weer wat. Dank allen voor de juiste adviezen. Draadje kan dus weer op slot.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 januari 2015 02:28 PM
  [ # 8 ]

alleen het probleem met de losse rode plusdraad is nog nooit opgelost. Ik heb alle relais en verbindingen in de buurt van de accu nagelopen, maar ik kan niet zien dat er wat mist. Misschien is het de plusdraad van een oude autoradio aansluiting.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 19 januari 2015 06:16 PM
  [ # 9 ]

ik denk dat die draad daar niet hoort, maar kun je een foto maken?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 januari 2015 06:33 PM
  [ # 10 ]

Naaimachine olie is trouwens beter.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 januari 2015 06:44 PM
  [ # 11 ]

Het is gewoon een rode stroomdraad die met een oogje aan de m10 bout van de accuklem zit. Er zit een zwarte zekering tussen. Aan het einde van de draad zit een kabelschoentje

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 januari 2015 07:05 PM
  [ # 12 ]

Bijgebeund, is niet origineel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 januari 2015 07:07 PM
  [ # 13 ]

Het alarm doet het overigens nog steeds niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook