Vandaag had ik een dagje vrijgecreerd door ontslag te nemen op mijn stage adres. Zo’n dag kan je dan ook maar beter nuttig besteden en heb ik dus aan de bx gehobbiet. Zo heb ik nu een nieuw 3e remlicht geplaatst.
Ik heb nu zo’n plat LED balkje bovenin zitten(helaas wel op de ruit moeten plakken)i.p.v. de oude vierkante blokken doos met waarschijnlijk een gewoon lampje erin.
Nou viel mij op om dat oude ding eraf te halen moest ik wel de kunstof plaat aan de binnen zijde van de kofferbakklep loshalen omdat het 3e remlicht erachter gehaakt was.
Bij nadere bestudering blijkt dat er een randje aan het 3e remlicht zit waarmee die precies achter de afdekplaat van de klep blijft zitten.
Nu rees bij mij de vraag: is een 3e remlicht een optie geweest op de BX?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
3e remlicht is een vrij nieuwe uitvinding/toepassing, dus ik denk het niet. Het zal wel gewoon precies gepast hebben of precies pas gemaakt zijn.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens mij nooit en is het altijd een zelfhobby van iemand geweest als het erin zit
pas stond er ook een CHIC spoiler te koop op marktplaats met een 3de remlicht
ben geen exper dus kan ernaast zitten
Ik zoek ook nog altijd een spoiler om een 3e remlicht in te bouwen, echter durf ik nog niet zo veel uit te geven aan extra’s aangezien ik nog niet weet wat me de komende tijd te wachten staat aan financieele uitgaven.
Ik meen dat cituning i.i.g een dakspoiler met 3e remlicht leverd, of ze ook de gewone spoiler hebben/hadden weet ik zo niet uit mijn hoofd.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Voor zover ik weet heeft de BX nooit een standaart / optie 3de remlicht gehad. Ik heb wel een paar keer een gewone achterspoiler met 3de remlicht gezien, maar dat was duidelijk werk van een hobbyist.
Kan wel eens kijken of zo’n spoiler met de fraisbank te bewerken is….
(thijs ruikt een leuk handeltje)
Test
Thijsvandebles schreef:Voor zover ik weet heeft de BX nooit een standaart / optie 3de remlicht gehad. Ik heb wel een paar keer een gewone achterspoiler met 3de remlicht gezien, maar dat was duidelijk werk van een hobbyist.
nou thijs, als je het voor elkaar krijgt op een mooie manier, dan ben ik wel geïnteresseerd
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Derde remlicht is pas vanaf de xantia standaard geworden. Volgens mij kun je gewoon spoilers voor de bx bestellen met 3e remlicht ingebouwd bij een aantal tuningshops.
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Op mijn eerste BX type1 waren er een aantal dingen niet origineel. Achterlichten van een type 3, stiping van een Cannes en een derde remlicht in de spoiler. Dat was wel zo mooi gedaan dat je niet kon zien dat het er door een hobbyist in gezet is. Mijn 2e BX type3 had ook een derde remlicht in de spoiler. Ik dacht dus dat dat zo hoorde… Het staat wel heel erg gaaf vind ik.
My other car is a broomstick.
Als ik ooit een derde remlicht inbouw, doe ik dat zoals het bij de Xant zit, mooi in de achterklep. Bij de Xant vind ik dat erg mooi staan.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Thijsvandebles schreef:Voor zover ik weet heeft de BX nooit een standaart / optie 3de remlicht gehad. Ik heb wel een paar keer een gewone achterspoiler met 3de remlicht gezien, maar dat was duidelijk werk van een hobbyist.
ff malleke maken en er met de bovenfrees een hap uit jagen..
kort door de bocht maar werkt wel…
ik zoek nog een spoiler voor mn xant,, die gaat zeker eerst een aanvaring krijgen met mn bovenfreesje..
mvgr wupke:die polyester net zo makkelijk kan bewerken als hout.
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Hoe gaat de bedrading er dan door? Zijn die spoilers hol van binnen?
mathijs schreef:Hoe gaat de bedrading er dan door? Zijn die spoilers hol van binnen?
aangezien het 3e remlicht na het freeswerk er ook in (gegoten) moet worden middels polyester hars, is het een koud kunstje om met een kleine frees door de onderkant heen een gleufje te maken voor de benodigde kabeltjes.
vervolgens ff volgieten en dan afwerken met polyester plamuur,, licht schuren primeren spuiten klaar,,,
mvrg wupke
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ok, onder het mom: ben nu toch aan de gang. Is dus best goed te doen.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik ben nog steeds opzoek na een ZX spoiler met 3de remlicht
Mijne hangt nu lelijk voor het raam
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik heb laatst met ledjes op een printje ‘REM’ geschreven, die moet nog ergens gemonteerd worden….Zal wel moeilijk in een spoiler te krijgen zijn…
Test
Maar nooit std leverbaar of als optie geweest achter de achterruit van een bx? dus niet in een spoiler verwerkt?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI