Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In Italie was het belastingtechnisch heel fijn om net onder de 2 liter grens te blijven. Dus niet zo gek dat juist daar een luxe versie van de 2 liter leverbaar was.
Sinds twee weken staat ze binnen om eens onder handen genomen te worden. Vorige week heb ik het interieur en de dorpelkappen verwijderd, vandaag de zijruit rechtsvoor vervangen die tijdens oud en nieuw gesloopt is.
Toch wel een lekker klusje zo op de maandag. Allereerst natuurlijk heel veel werk om al die stukjes glas op te ruimen.
Ook het geleiderubber (?) goed schoonmaken.
Dan is het even vogelen met de nieuwe ruit (met dank aan het CX clubmagazijn). Vooral uitvinden hoe je de ruit kunt afstellen is lastig als je het nog nooit gedaan hebt. Er zijn dus twee moeren van het raammechanisme die je moet lossen en daar zit een sleufgat onder. Zo kun je de ruit goed stellen zodat deze mooi sluit. Denk echt om je vingers als je ermee bezig bent!!
Toch wel fijn als ie er weer inzit.
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Vervolgens op zoek naar de plekken die gelast moeten worden.
Eigenlijk wist ik ze al maar vandaag maar even op foto gezet.
We beginnen linksvoor, wat volgens mij wel een standaard plekje is. Volgens mijn mannetje nog wel te redden…
Dan de dorpel onder de linker voorportier
Dit had ik in oktober al even behandeld met zo’n roestverwijderaar en een spuitbus lak. Even tijdelijk.
Onderkant dorpel linksvoor
Dorpel linksachter, iets voor de wielkast
Deze vond ik nogal curieus… Zit onder de geleiderail van de linker voorstoel.. Ook maar even een lasje opleggen.
Rechtsachter onder het achterruitje.. Verbaasde me eigenlijk wel. Niet helemaal door maar laat ik wel een stukje inlassen.
Ook een spannende. Hoe verwijder ik die roestvrijstalen lijst?
En dan de echt lastige… midden onder de achterruit. Hier komt denk ik ook al het water vandaan dat steeds in de voetenbakken voor de achterank stond. Ik heb al een nieuwe klep liggen maar de ruit zal er toch uitmoeten. Nu ben ik echt op zoek naar de ultieme tip om de achterruit er op een “eenvoudige” manier uit te krijgen is.
Na twee uur prutsen met onderstaand gereedschap
Is dit het resultaat…
Alle tips en suggesties zijn natuurlijk van harte welkom. De dorpels aan de rechterkant van de auto zijn nog redelijk. Ook daar moet wel iets gelast worden maar dat ziet er een stuk beter uit.
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Ik ben niet zo bekend met die moderne CX-en, maar zit de achterruit in rubber?
Die “trapte” ik er altijd uit… Beginnen in een hoek, langzaam eerst helemaal rond om het plakkerige los te maken en dan harder duwen met m’n gymp totdat de ruit eruit ploft.
Gaat overigens niet met een gelaagde ruit, want die barst heel makkelijk.
En terug met een stuk touw in de buitenste groef van het rubber…
De Achterruit van de moderne CX zit gelijmd, of toch in een dikke laag kit..
Ik had zelf ook gedacht om het zo te doen maar een andere klusser in de buurt zei dat ik dan net zo goed een hamer kon pakken…
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die onder de stoelgeleider komt vaker voor.
Maar waarom?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
dat water komt eerder door foto 5.
strip eraf door met een houten klosje als het goed is van onderaf te drukken en dan van boven je nagels ertussen.
te beginnen bij de c stijl.
de clipjes kunnen er ook op de kop in, en dan ben je de ...
raam eruit met een speciaal mesvan midlock
het is een mes met een hoek erin, met een handvat.
aan dat handvat een rvs kabeltje met een tweede handvat om te trekken.
deze:
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
” Allereerst natuurlijk heel veel werk om al die stukjes glas op te ruimen.”
Die blijf je nog jaaaaren tegenkomen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen van de plekken verbaast me, allemaal standaard CX plekken.
Alleen die van de stoelgeleider kon ik nog niet…
Succes met opknappen!
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die scheurtjes bij de bevestiging van de stoel had ik ook.
Bestuurdersstoel rechtsachter.
Voor gekitte ruiten heb je speciale snijdraad, zie bijv. http://www.innotec.nl/nl/Webshop/Gereedschappen/Snijdraad Twisted/14/256/
Van een stukje bezemsteel o.i.d. twee handgrepen maken.
1 man binnen, 1 man buiten en trekken maar.
Laatst op deze manier nog een voorruit uit aan een AX gesneden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alle CX ruiten zitten gekit:
mijn 76er:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214121/P585/#1643721
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Inderdaad de achterruit eruit snijden. Ik heb hem wel eens vervangen. Als deze los is proberen zo veel mogelijk kitresten weg te halen en alles goed in een roestwerende primer zetten.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
bogaard77 schreef:Alle CX ruiten zitten gekit
De voorruit zit gewoon in een rubber, zelf te vervangen.
Alleen de ruiten achter de C-stijlen zitten gekit, dus achterruit en de driehoekige achterste zijruitjes.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Inderdaad de achterruit eruit snijden.
De mijne zit aan de onderzijde zelfs los.
Als ik van binnenuit de onderzijde iets omhoog druk, krijg ik al een kiertje waardoor ik bijv. de snijdraad heen kan steken.
Moet nog een keer vervangen worden, bijna niets van de achterruitverwarming doet het nog.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
die snijdraden lukt ook idd.
ik heb zowel het mes als de draad, maar sinds ik het mes heb het draad niet meer gebruikt.
probleem is dat het draad niet heel goed te sturen is, en je dus soms ook in het staal zit te zagen.
plus dat het met twee mensen moet, en het veel langer duurt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v