Heb net mijn Orga nummer opgezocht en tot mijn verbazing is dit het resultaat:
September 2000 dus terwijl de wagen van mei 2002 is! In september 2000 waren er toch nog helemaal geen C5’s?
Enig idee? Je kunt zien dat het stickertje aan de rand iets opgekruld is. Zouden ze er een ander opgeplakt hebben?
Is het jaartal nog uit iets anders herleidbaar?
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
dan heb je 1 van de eerste C5-en, want de C5 is van eind 2000, volgens mij oktober…. (salon van parijs)
misschien heb je er dan wel eentje van de voorproductie
Lijkt me sterk! Dat zou betekenen dat de auto anderhalf jaar rond zou hebben gezworven…
Maar t is niet onmongelijk. De chevrolet van mn vader is november 2005 geleverd, terwijl de productiepapieren van mei 2003 nog in de wagen lagen
Xsara_Coupe
bedoel je met 2002 de toelaating in Nederland?
want dan zou het best kunnen dat de auto z’n eerst 1,5 jaar in Frankrijk heeft doorgebracht… Misschien als demo af zo???
Inderdaad bedoel ik datum kenteken deel 1. Ik heb op basis daarvan ook nog fabrieksgarantie (2 jaar plus 2 jaar bijgekocht door de originele eigenaar). Hij kan dus eigenlijk niet ingevoerd zijn na 1,5 jaar Frankrijk. Het verhaal was dat de wagen eerst heeft gediend als directiewagen voor Citroen NL.
Zag op carbase dat dit type vanaf maart 2001 in NL geleverd is. Dat is dus een half jaar later dan het ORGA nummer. Is aan het chassis nummer niet ook iets te zien, ik vind het nl. nogal merkwaardig dat de wagen 1,5 jaar zoek geweest zou zijn, en zelf gemaakt voordat ie leverbaar was. Zou daar eigenlijk ook niet blij mee wezen. Dus als ik het zeker weet kan ik bij de verkoper reclameren.
Dit kan wel verklaren waarom de voetenverlichting links “vergeten” is (zie ander topic van mij)
Frank
De C5’s van de RAI van februari zijn uiteindelijk ook verkocht, het zou me niks verbazen als daar ook auto’s tussen zaten van oktober 2000.
September 2000 is wel heel vroeg, maar ter verificatie zou je ook eens aandachtig kunnen kijken naar sommige kunststof delen (en zelfs aluminium gietdelen zoals wielen) deze hebben vaak een productie rondje erin, met een pijltje naar de maand, en een jaartal, soms zelfs een dag(deel) Kijk ook eens naar je zijruiten.
Of je auto van voor herfst 2001 is, kun je simpel zien, dan heeft hij namelijk geen ESP.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
die van mij is van voor de herfst maar heeft wel esp :photo
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
he, ESP was toch altijd leverbaar op de V6 (en 2.2 HDi ????) ik weet wel dat later alle Exclusives ESP standaard hadden…..
: ik heb altijd begrepen dat er aan het begin geen ESP auto’s zijn gemaakt, toen ik de mijne kocht heb ik er nog extra op gelet, ik heb er twee testgereden (2.2HDi) die het niet hadden. Ook in de eerste tests werd de C5 hiervoor bekritiseerd. Bij de introductie werd weliswaar gezegt dat de Exclusive ESP standaard zou hebben, maar door leveringsproblemen van Bosch is dit niet gebeurt.
In de folder is dit ook duidelijk te zien (een grijze exclusive automaat mist duidelijk het ESP knopje)
Een vriend van me rijdt trouwens nu even in een vroege C5 2.0 16v Exclusive benzine BVA ook zonder ESP.
in de familie
de V6 dan wel??
@exroosje, heeft jou C5 V6 ESP?
M&M schreef:gelukkig kijkt men niet naar de leeftijd via het organummer bij eventuele verkoop , maar gewoon wat erop het kentekenbewijs staat !
Gelukkig wel zeg, ik heb orga 4133 maar op de paieren staat 13 januari 1989…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nog even nagekeken, in de folder EN de prijslijst van februari 2001 wordt met geen woord over ESP gerept, de prijslijst van September 2001 zegt standaard op:
[list]V6
2.2HDi
HPi
optie (862EUR) op de 2.0HDi ligne prestige[/list:u]
niet mogelijk op de 2.0 16v
Wel is al vanaf het begin ASR leverbaar (standaard op V6 en 2.2HDi) misschien dat daar de verwarring vandaan komt? ESP is niet hetzelfde als ASR.
in de familie
Nee, geen ESP, ook geen ASR voor zover ik weet.
Werd mij verteld dat dit in 2002 nog een optie zou zijn. In mijn HPI excl van december 2001 zat het overigens ook niet. Ik dacht dat het pas standaard in 2003 werd…
Overigens is productiejaar niet consistent is met het feit dat de bobine’s wel van het latere /nieuwe type zijn (in het eerste modeljaar gingen die constant stuk). En de ingang van de fabrieksgarantie ook niet!
Maar ik vind modeljaar 20002 (= uit de kinderziekten) nogal wat anders als een van de eersten uit 2000(=alle kinderziekten er nog in). Inderdaad doet het er officieel niet toe, maar kentekentechnisch is elk jaar ca 2000 euro extra afschrijving.
nee ik heb altijd begrepen dat ze met het hydrolische rem-systeem gestopt zijn omdat ze met ESP begonne (en dat ESP niet mogelijk was op het HP remsysteem… ) dus vandaar dat ik dacht datde V6 het wel had..
Lijkt me dus simpel heeft je auto ESP en is die van voor september 2001 dan heb je mazzel. (zoals M&M )
heeft je auto geen ESP (en is het een V6, 2.2HDI of HPi) dan is die zeker van voor September 2001.
in de familie