Wie weet de kleurcode van deze auto?
Citroën AX 1.1i TGE
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heel even oftropic….
NOG EEN CAROLIEN???
(denk dat we ze maar moeten gaan nummeren)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Kleurcode staat met witte inkt aan de binnenzijde van de rechterwielkast onder de motorkap gedrukt. Is vaan een 3 letterige combinatie, zoals EMD bijv.
fftopic: Ik kan ze nu nog wel uit elkaar houden…
Test
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Re: Welke kleurcode is dit?
Carolien schreef:Wie weet de kleurcode van deze auto?
als het een uni kleur is, dus geen matalic, is het denk ik Bleu Amiral, en volgens mij is dat kleurcode KPK, maar zeker weten doe ik het niet…morgen kan ik het opzoeken, maar wat al geschreven is je kan het ook zelf op zoeken. Ik kan dan were aan de hand van die code zeggen hoe de kleur heet.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
helaas is de binnenkant van de rechterwielkast omgevormd tot een klein roestgaatje, op de plaats waar dan waarschijnlijk de kleurcode stond..
Ik weet niet hoeveel verschillende kleuren blauw er geleverd zijn op een AX maar het is er in ieder geval een uit 1995…
Alvast bedankt voor ‘t zoeken!!
voge schreef:helaas is de binnenkant van de rechterwielkast omgevormd tot een klein roestgaatje, op de plaats waar dan waarschijnlijk de kleurcode stond.
De kleurcode staat over het algemeen met vrij grote letters in de motorruimte, klein roest gaatje mag toch geen probleem zijn?
Ik dacht dat het bij de AX ergens thv de ECU (rechts dus) staat.
@McDean, deze Carolien is volgens mij de vriendin/echtgenoot? van Voge
Maar die grote laag zinkspray er overheen wel…
En trouwens, dat Carolien mijn vriendin is klopt wel hoor, echtgenoot niet Sohail!!
Ik zal er volgende keer bijzetten, “doorhalen wat n.v.t. is”
Dat roestplekje valt me tegen van een AX, heb gisteren de koppeling van een AX1.1i uit 1991 vervangen. Een van de eerste typen-2 AX, en werkelijk nergens een spatje roest te bespeuren, ook de onderkant was een plaatje.
Deze is ook netjes hoor, alleen de binnenkast van de wielkasten heeft last van oxide en z’n vriendjes…
Maar goed, weet er al iemand de kleurcode???
Moeilijk hoor vanaf een plaatje…
Kleurcode ENU zou bijvoorbeeld kunnen:
blauw met ‘n tintje paars erdoor. In de schaduw lijkt het heel donker;
om even een indruk te krijgen:
Kleine correctie; de kleurcode staat niet OP de wielkast, maar iets daarnaast (daarboven); tegen de binnenkant van het zijscherm aan. En inderdaad aan de zijde van de injectiecomputer. Hang je hoofd in de motorruimte, en kijk naar links en tadaaaa (als je vanaf bovenaf de motorruimte inkijkt zie je de code niet)
Dan zal ik nog eens goed kijken.. Weet wel dat ik soms domme dingen doe, maar zomaar een kleurcode overspuiten….
Maar goed, tegen ‘t zijscherm aan dus..
Trouwens, jou kleur lijkt er wel heel erg veel op!!!
Lobber schreef:Hang je hoofd in de motorruimte, en kijk naar links en tadaaaa (als je vanaf bovenaf de motorruimte inkijkt zie je de code niet)
Het staat inderdaad op een rare plek.
Laats de koppakking van een AX vervangen, waarbij ik de ECU loskoppel en veilig opberg, en inderdaad daar kwam de kleurcode tevoorschijn. Geen wonder dat de eigenaar van de AX de code nog niet had gevonden
ZX1.4i schreef:Laats de koppakking van een AX vervangen, waarbij ik de ECU loskoppel en veilig opberg
ECU heb ik er pas nog uit gehad… Daaronder stond ‘ie niet..
Nou.. we hebben nog eens gekeken onder de motorkap en hebben een code gevonden, nml bij de rechter koplamp. Daar stond dit: KNCER.
Waarschijnlijk is dat hem wel he?!
Citroën AX 1.1i TGE
Carolien schreef:Nou.. we hebben nog eens gekeken onder de motorkap en hebben een code gevonden, nml bij de rechter koplamp. Daar stond dit: KNCER.
Waarschijnlijk is dat hem wel he?!
Dit klinkt inderdaad als een kleurcode, toevallig heb ik de kleurcode van mijn auto gisteren opgezocht en dat was “Ewpcs”“, een 5-cijferige code dus
Iemand enig idee of je met deze kleurcode een spuitbus kunt krijgen :
Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Bij de betere verfboer bepalen ze aan de hand van de code ongeveer de kleur en dan met een staalkaart naast de auto de definitieve kleur.
Zo had ik mijn wit tenminste weer op voorraad
Groet, Rogier