Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Het vervangen van de brandstofslangen is gelukt, echter zit ik nog met het probleem dat de auto een CO-waarde van 8 heeft. Hoe kan ik dit bijstellen, zodat de auto onder de toegestane CO-waarde van 3.5 blijft.
_____________________________
Op het moment ben ik bezig om de brandstofslangen van een cx 25 tgi te vervangen; het gaat om de slangen naar de injectoren. Nu weet ik niet hoe ik ze aan de onderzijde moet losmaken, werkt de ring onder aan de brandstofslang als een slangklem? Zo ja, hoe kan ik deze het beste verwijderen?
Zie foto: https://www.flickr.com/photos/74343243@N03/16129667658/
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. Die klemmen moet je heel voorzichtig doorzagen. De nieuwe slang krijgt een slangeklem aan de onderkant.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Inderdaad klemmen voorzichtig doorzagen.
Houdt er ook rekening mee dat “gewone” brandstofslang eigenlijk niet sterk genoeg is voor die korte slangetjes, zelfs brandstofslang voor een injectie, door de temperatuur en vooral de mechanische belasting. ( Tenzij je bereid bent ze iedere 4-5 jaar te vervangen). Een lekkage daar kan catastrofaal zijn.
Ik heb daar lange tijd teflon slangetjes ingezet met RVS mantel, maar dat monteert erg moeilijk, ( de telfon wil slecht dicht, daar moet je sterke slangklemmen voor gebruiken en ze natrekken, maar het blijft heel lang goed), ik zet daar tegenwoordig 5/16 inch ( 8 mm) dubbel dun wandige hoge-druk slang in, met binnenmantel van PE, of kunstrubber een weefsel en een zwarte buitenmantel. Dat wordt wel 100R6 hose genoemd of EN857 slang.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Bedankt voor de reacties en de toelichting, hiermee kan ik verder!
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Het vervangen van de brandstofslangen is gelukt, echter zit ik nog met het probleem dat de auto een CO-waarde van 8 heeft. Hoe kan ik dit bijstellen, zodat de auto onder de toegestane CO-waarde van 3.5 blijft.
Bovenop je luchtfilterhuis zit een zwart plastic doosje daarnaast zit een inbus stelschroef, daarmee kan je je CO mee afregelen tenminste zo goed mogelijk en daarna stationair toerental omlaag draaien totdat je de gewenste waarde bereikt, onthou hoeveel slagen je verdraaid hebt kun je daarna alles weer terug zetten. ik geloof dat ie op 4% het fijnste loopt. Maar er moet nog wel iets over te vinden zijn in een of andere discussie.
Goede raad is voorraad
De meeste eigenaren willen een “stationair mooi lopende motor”, en stellen het stationair toerental laag af met een rijk mengsel, krijg je dus een hoge CO.
Dus: Mengsel armer, en toerental hoger, anders blijft de motor niet lopen.
To err is human, not to err is divine.
Citroensmgz schreef:De meeste eigenaren willen een “stationair mooi lopende motor”, en stellen het stationair toerental laag af met een rijk mengsel, krijg je dus een hoge CO.
Dus: Mengsel armer, en toerental hoger, anders blijft de motor niet lopen.
En na de keuring weer lekker terugdraaien…
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Alles is weer gelukt, jullie worden weer bedankt!
Michiel Bliekendaal schreef:Citroensmgz schreef:De meeste eigenaren willen een “stationair mooi lopende motor”, en stellen het stationair toerental laag af met een rijk mengsel, krijg je dus een hoge CO.
Dus: Mengsel armer, en toerental hoger, anders blijft de motor niet lopen.En na de keuring weer lekker terugdraaien…
co 8% is veelste rijk mijne staat op 2% als ik m hoger afstel gaat de motor raar lopen stationair.