Hier wordt een mens dan toch weer aardig triest van….
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Japanse veerbollen onder C6??
FRUCTIDOR schreef:Hier wordt een mens dan toch weer aardig triest van….
in ieder geval 1 onderdeel wat niet stuk gaat
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
He vriend..
Volgens mij maakt Kayaba alleen schokdempers en geen veerbollen, denk van een foutje in de text. Misschien weet Eveltwin hier meer van..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
goed zo vriend, je hebt helemaal gelijk.
blijft natuurlijk wel japanse klerezooi…
D’r staat niks over bollen alleen dat de shocks lucht en olie bevatten, dat klopt niet, maar d’r kloppen wel meer dingen niet aan te tekst.
Helaas heb ik ook niet meer inside info, maar ik zou op basis van Kayaba’s expertise kunnen gokken dat zij de plunjers en/of de electronische 16voudig verstelbare dempers maken.
Zo te zien is Kayaba niet de enige japanse toeleverancier, we wisten al van Aisin (BVA6) maar er staat ook Koyo (Electric Power Steering ) op lijst.
Wat me verder opvalt is dat het ESP niet van Bosch komt, maar van TRW (d’as toch het voormalige Lucas a.k.a. “the prince of darkness” omdat hun elektrische systemen altijd stuk gingen ) en dat de koplampen niet van Valeo komen, maar van MM/AL.
Ook jammer dat deze website geen fatsoenlijke doorkijktekeing heeft van de C6…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
@ Eveltwin..
‘t wordt tijd dat jij je oude job weer oppakt en ons zo op de hoogte kan houden
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
FRUCTIDOR schreef:goed zo vriend, je hebt helemaal gelijk.
blijft natuurlijk wel japanse klerezooi…
Beetje last van tunnelview?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:FRUCTIDOR schreef:goed zo vriend, je hebt helemaal gelijk.
blijft natuurlijk wel japanse klerezooi…
Beetje last van tunnelview?
zo te zien heb jij meer ergens last van dan ik :hunk
Wat mij betreft beperkt Citroen zich tot het ontwerp, en laat al de rest over aan de Jappen! Dan wordt het een betrouwbare auto. Vergeet niet dat Japanners nog steeds veruit de beste auto’s bouwen als het om betrouwbaarheid en duurzaamheid gaat! Ik hou mijn hart vast wat betreft betrouwbaarheid van de nieuwe C6. De keuze voor Japanse onderdelen zou kunnen betekenen dat Citroën geen risico’s wil lopen. Weer zo’n introductie als met de XM/605 en Citroën verkoopt nooit meer iets in deze klasse.
Overigens net terug van vakantie in Thailand. Veel gezien:
Heeft wel wat van de C6, vooal van opzij.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
oldenhage schreef:@ Eveltwin..
‘t wordt tijd dat jij je oude job weer oppakt en ons zo op de hoogte kan houden
ben wel benieuwd wat die job was…
mysteryshopper voor citroen ?
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eviltwin schreef:D’r staat niks over bollen alleen dat de shocks lucht en olie bevatten, dat klopt niet, maar d’r kloppen wel meer dingen niet aan te tekst.
:
Pneumatics since the 1960’s hmmm toen hadden ze die toch al zo’n 7 jaar of vergis ik me?
Idd, wat doe of deed je, eviltwin?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
FRUCTIDOR schreef:goed zo vriend, je hebt helemaal gelijk.
blijft natuurlijk wel japanse klerezooi…
Nou nou, hoe erg ik ook een citroën freak ben, niks slechts over japanse auto’s van mijn kant.
Het is toch niet nodig om omdat je frans rijdt maar direct alle andere automerken en landen af te kraken?
misschien wordt mijn volgende auto wel een amerikaan ofzo
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
C6 en Japanse normen
Heb uit goede (betrouwbare) bron vernomen dat de CEO van PSA - Satinet in een interne meeting zou gezegd hebben dat elke c6 die van de band rolt aan de Toyota normen inzake betrouwbaarheid dient te voldoen.
Voor de C6 kwaliteitseisen zou Toyota/Lexus het referentie punt zijn. Blijkbaar hebben ze een aantal inzichten gekregen nav de PSA/C1- Toyota samenwerking.
Als dit waar is zou dit uiteraard een en ander kunnen verklaren inzake de grote leveringsvertraging.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
FRUCTIDOR schreef:goed zo vriend, je hebt helemaal gelijk.
blijft natuurlijk wel japanse klerezooi…
Zonder die zooi in de C1 moet mijn vrouw lopend naar d`r werk.
het enigste wat ik zie , is dat tegenwoordig alleen het ontwerp nog van de Citroën afdeling van de PSA groep komt.
de rest is een samenraapsel van onderdelen van toeleveranciers,welke dan dus mogen offreren ,en dus het goedkoopste onderdeel stuksprijs word vaak gekozen.
hmm, als je dat tegen een DS afsteekt, of een GS,, tja,, dan weet ik nie hoor,,maar emotioneel doen de huidige auto’s me weinig meer.,
kreazyV8wuppo schreef:het enigste wat ik zie , is dat tegenwoordig alleen het ontwerp nog van de Citroën afdeling van de PSA groep komt.
de rest is een samenraapsel van onderdelen van toeleveranciers,welke dan dus mogen offreren ,en dus het goedkoopste onderdeel stuksprijs word vaak gekozen.
hmm, als je dat tegen een DS afsteekt, of een GS,, tja,, dan weet ik nie hoor,,maar emotioneel doen de huidige auto’s me weinig meer.,
Toch bestaat er bij PSA nog een grote voorliefde voor onderdelen van Valeo (Frans) en juist die onderdelen gaan regelmatig stuk.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)