Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Al een poosje niets van me laten horen, maar ondertussen natuurlijk wel lekker met de auto de nodige
kilometers gemaakt. Zojuist de eerste 10.000km erop zitten.
Er volgt nog een upgrade van de auto, het accupakket gaat van 22kWh naar 36kWh en de motor ga ik vervangen voor een type dat geschikt is voor lagere toerentallen. De motor die er nu inzit kan tot 8000 rpm en dat vindt de versnellingsbak niet zo fijn. Het voordeel is tevens dat het koppel dan ook omhoog gaat.
De motor en accu’s heb ik vorige week binnen gekregen, alleen nog even inbouwen.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi mooi!
Hoelang doe je nu met een accu,in kilometers?
En dan heb ik het over de gemiddelde ritjes,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
De actieradius is momenteel 100km.
De ritjes die ik maak verschillen nogal per dag, het kan zijn dat ik 10km op een dag maak, maar het kunnen er ook 75 zijn.
Na gebruik laad ik de accu altijd ‘s avonds op nachtstroom weer op, zodat ik de volgende dag weer start met een volle accu.
Voor de levensduur van de accu heeft dit geen gevolgen.
Ze geven een levensduur aan van 3000 keer laden bij 70% ontladen en 2000 keer bij 80%.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zijn toch serieuze kms die je ermee gemaakt heb
Wat voor koppel levert de motor straks?
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Ze geven 200Nm op. Of dit ook zo is, we zullen zien.
De motor die er nu inzit geeft 124Nm.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat lijkt me netjes als je daar in de buurt komt.
Ik denk dat dat niet eens ver uit de buurt ligt van een DS 23 motor, waarschijnlijk heb je dan net iets meer.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Benieuwd naar een update!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Ondertussen heb ik ongeveer 17k aan kilometers gereden.
Het accupakket is aangepast en hierdoor kan ik 200km met een snelheid van 90 a 95 km/h rijden.
Dit heb ik 2 weken terug nog gedaan bij een buitentemperatuur van 4 gr., toen de auto op de beurs “Interclassic"s heeft gestaan.
Komend weekend ga ik met de auto naar Brugge, waar hij ook op een beurs komt te staan.
De motor heeft nu een dermate koppel dat ik in z’n 4 weg kan rijden.
De aanpassing die ik nog wil doen, is de mogelijkheid om op 3phasen te kunnen laden.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat is top! Dat halen mijn Tesla kennissen ook zo’n beetje.
Eén daarvan dacht op grond van het verkoopverhaal dat Hilversum-Maastricht (400 km vice versa) moest kunnen met het gebruikelijke BMW weggedrag, maar werd op een aanhanger gerepatrieerd vanaf kort vanaf Maastricht.
En in zo’n Tesla zit 85 kWh!, dus tweemaal wat jij aan boord hebt.
De Tesla’s die ik op de grote weg passeer rijden inderdaad ca 100 op de rechterbaan.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Heb je er al eens over gedacht een ombouwpakket te maken/verkopen?
Ik zou het erg interessant vinden om een ds om te bouwen naar de ideale woon-werk auto.
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
De e-DS in de praktijk
Het is al twee jaar geleden dat we berichtten over de bouw en RDW-toelating van de eerste DS Electric. Bedenker, bouwer en berijder Henk “Duivekeet” vertelt nu hoe de e-DS in de praktijk bevalt. Na wijzigingen aan motor, accu’s en lader, en na 26.000 km ervaring luidt het oordeel: dromen zijn waargemaakt!
De oorspronkelijke actieradius van 100km bleek in de praktijk een beetje krap. Bovendien was twaalf uur laden duidelijk te lang. Daarbij had de motor met 4000 toeren per minuut een te hoog toerental nodig om een goed rendement te halen. Bij minder toeren kon de motor een kleiner deel van de energie omzetten in bewegingssnelheid en ging het overige verloren in warmte. Dat leverde dan weer een probleem op bij de koeling van het geheel.
De motor heb ik daarom vervangen door een type dat gewikkeld is voor lagere toerentallen. Als bijkomend voordeel is het koppel gestegen van 127 naar 200 Nm. Nu kan ik zelfs in de vierde versnelling wegrijden! Omdat een elektromotor ook nog wat hoge tonen produceert, heb ik het schutbord voorzien van extra geluidsisolatie. In de auto is het daarmee nog stiller geworden. Om de actieradius te vergroten, zijn er nog 26 extra accucellen onder de voorstoelen bijgekomen. Daarmee komt het totaal op 60 en haal ik bij 90-95 km/h een afstand van 200km. In de koffer zijn twee laders bijgeplaatst, zodat het totaal op drie gekomen is. Hieermee is de laadtijd verkort naar drieënhalf à vier uur. Ten opzichte van de oorspronkelijke laadtijd van twaalf uur is dit een enorme vooruitgang, terwijl er aan kofferruimte nauwelijks iets verloren is.
Nu, twee jaar later en 26.000 km verder, kan ik met overtuiging melden dat deze auto mijn droomdenkbeelden heeft waargemaakt. Voor dagelijks gebruik (woon-werkverkeer), voor geruisloze plezierritjes en ritjes tot 200 km is dit hét vervoermiddel. De laadtijd is nu geen belemmering meer. De verbaasde blikken die ik ontwaar en de opmerkingen die ik krijg bij het aankoppelen van de laadstekker in de parkeergarage bij het Binnenhof in Den Haag maken de belevenis helemaal compleet.
tekst en foto’s: Duivekeet
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Prachtfoto, die eerste!
Grtn Martijn
(En natuurlijk ook van harte met dit project, top!)
RensKorevaar schreef:
Wat een te gek project! Duivekeet, ben je vaker bij de RDM? Want da’s gewoon bij m’n werk voor de deur!
Ik moet dan eens wat vaker naar buiten kijken..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Ik ben daar 2 keer geweest, een keer op uitnodiging van de Hogeschool Rotterdam en de keer dat dezer foto genomen is. Dat was bij de start van de oldtimerrit van http://otkraalberg.nl.
Tevens waren daar een elektrische 2CV en een elektrische HY http://www.bitterandreal.nl/ aanwezig.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Ik ben daar 2 keer geweest, een keer op uitnodiging van de Hogeschool Rotterdam en de keer dat deze foto genomen is. Dat was bij de start van de oldtimerrit van http://otkraalberg.nl.
Tevens waren daar een elektrische 2CV en een elektrische HY http://www.bitterandreal.nl/ aanwezig.