Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
hoeksepeet schreef:
Een ander puntje wat ik heb gezien dat mijn achterdeur aan de bestuurderskant niet helemaal netjes aansluit op de flanklijn. Ik denk dat ik die opvangbeugel een beetje naar buiten moet verschuiven.
op het laatste puntje zou ik toch naar een garage gaan.
had dit eens gevraagd aan de garage in verband met mijn motorokap die wat lager zat ( maandag gemaakt denk ik xD ) en garagist zei dat ik beter nergens aan begin te schroeven in verband met garantie voorwaarde.
dat ze lastig zouden kunnen doen moest het dan uiteindelijk vervangen moeten worden.
Bij de eerste beurt laat ik daar wel naar kijken. Ik kan mijn auto niet missen op het moment.
Mochten er meer punten zijn dan kan ik alsnog even naar de dealer.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Afstellen is ook geen werkje wat je zomaar even doet, komt nogal nauw.
Overigens herken ik jullie bericht over die bonken bij drempels. Zou het misschien het reservewiel kunnen zijn wat iets loskomt en dan weer neer komt?
Wat betreft het dashboardkastje: ik zal eerst alle spullen er eens uithalen, kijken of het dan nog rammelt.
Goeie Poekoek , ga ik gelijk checken. (als het droog is)
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
@poekoek
Dat kan ik vanavond testen in verband met het reservewiel. Ik ga het er eens uit nemen.
Mijn handschoenkastje zit wel redelijk vol, dus kan ook daarmee zijn dat het niet rammelt?
Nou, de tweede tankbeurt is een feit. weer niet één om vrolijk te worden. Na 41,5 liter hebben we krap 600 km afgelegd. Gelijk aan de eerste tank. Ik heb er maandag een rit van 350 km mee gemaakt van Noord-Holland naar Zuid Laren. Weinig verkeer en tussen de 105 en 112 gereden. Dan stond de boordcomputer op gemiddeld 6.8l/100Km allen als ik 80-90 km/h ging rijden (ring om sneek en N wegen) dan zakte het verbuik naar 4.8 tot 5.2 per 100km.
Ik weet wel dat een gemiddelde van 4.3l/100 km nooit gehaald wordt maar ik hoop wel dat ik het gemiddelde naar een 5.7L/100km kan krijgen. Onze 10 jaar oude Astra reed bijn nog zuiniger heb ik het idee.
Heb je je banden goed op spanning? door er een beetje extra lucht in te pompen heb ik mijn verbruik zien dalen van 5,8 naar 5,5 liter per 100km.
En met de huidige weersomstandigheden verbruik je ook wat meer.
Hoe meer kilometers je gereden hebt hoe minder je auto gaat verbruiken.
En wat dacht je van de windfaktor? Bij een beetje tegenwind ga je direct zien dat het verbruik omhoog gaat.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
C4 Cactus: het mooiste interieur
We vroegen ons bij de redactie al af waar de juichende persberichten over designprijzen voor de Citroën C4 Cactus bleven. Vandaag hebben we er een ontvangen. Op het Festival Automobile International is de Cactus officieel tot auto met het mooiste interieur gekroond: een grote prestatie voor een auto die in de eerste plaats het budget van zijn kopers wil ontzien.
Het Festival Automobile International wordt al voor de dertigste keer georganiseerd. Van 28 januari tot en met 1 februari kun je terecht in het prestigieuze Hôtel des Invalides in Parijs. Het festival concentreert zich vooral op concept cars en daar zijn er heel wat van te zien.
Linda Jackson, directeur van het merk Citroën, heeft voor de Citroën C4 Cactus de prijs voor het mooiste interieur in ontvangst mogen nemen. De jury was onder de indruk van de manier waarop het de ontwerpers van Citroën gelukt is om hun doelstellingen te realiseren van een opgeruimd interieur dat aan chauffeurs en passagiers gemak, leefbaarheid en comfort biedt. Het interieur is tegelijkertijd chique en ontspannen. Het verplaatst de inzittenden in een ambiance van reizen, vooral door de handgrepen aan de deuren die aan koffers herinneren. Het dashboard is slank en zwevend, maar biedt toch een bijzonder ruim handschoenenvak. Ook de zittingen die op een sofa geïnspireerd zijn, dragen bij aan de reisatmosfeer en aan het comfort. Met al deze troeven heeft de Citroën C4 Cactus dus de jury kunnen overtuigen en dat is een grote prestatie. De C4 Cactus wil immers niet ten koste van alles mooi zijn, maar vooral verstandig omspringen met het budget van de kopers. Die kopers waarderen dat: in 2014 hebben zij 42.000 koopcontracten voor een C4 Cactus ondertekend.
Wat Citroën ons niet vertelt en wat zelfs nog niet op de website festivalautomobile.com te vinden is, maar wat de redactie door nijver spitten op het web toch te weten gekomen is: de algehele winnaar, dus de mooiste auto van 2015, is de Jaguar XE geworden.
tekst: RensKorevaar o.b.v. persbericht Citroën.com
foto’s: Citroën Communication en Jaguar Land Rover
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
De tilel van “Het mooiste interieur” is een mooi opstapje.
Nu nog de titel “Auto van het Jaar 2015”!
hoeksepeet schreef:Heb je je banden goed op spanning? door er een beetje extra lucht in te pompen heb ik mijn verbruik zien dalen van 5,8 naar 5,5 liter per 100km.
En met de huidige weersomstandigheden verbruik je ook wat meer.
Hoe meer kilometers je gereden hebt hoe minder je auto gaat verbruiken.
En wat dacht je van de windfaktor? Bij een beetje tegenwind ga je direct zien dat het verbruik omhoog gaat.
Ik zal eens iets meer bar in de banden banden doen en kijken wat er gebeurd. En natuurlijk is de wind de hele maand januari een spelbreker voor een mooi gemiddelde. Van de week ging ik ergens heen en op de heen weg gaf ie 5.9L/100Km aan bij 83 per uur op de terug weg 4.3. Lang leve de weersomstandigheden.
Voor de rest een geweldige auto. Mijn vrouw vertelde vanavond dat als je het knipperliicht lang aan laat staat, Bijvoorbeeld omdat je hem vergeten bent uit te zetten na uitvoegen, het geluid van het knipperlicht na een bepaalde tijd harder gaat.
En wat mij opvalt bij onze E-vti is dat er geen touw aan de star/stop functie te knopen is. De ene keer sta je stil voor een stoplicht en slaat de motor aan zodra je het rempedaal loslaat, de volgende keer start ie na 30 sec weer terwijl ik mijn voet niet van de rem heb gehaald. Een ander keer kom ik met 40km/h aanrijden bij een stoplicht en sta ik stil slaat de motor niet af. En dat alles zonder aan de eco stand aangepast te hebben.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Dat stop start komt omdat je (de auto) niet altijd aan alle voorwaarden voldoet om de motor uit te hebben, En dat zijn er veel. Zonder dat je het dan zelf weet waarschijnlijk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
En dat’ie na 30 seconden weer vanzelf start komt bij S/S systemen heel veel voor omdat anders bijv. de acculading te laag wordt of omdat de airco bij wil schakelen in verband met te hoog oplopende binnentemperatuur of te hoge vochtigheidsgraad. Hebben ook andere merken “last” van. Zoals Daan88 hiervoor al schrijft moet er aan heel wat voorwaarden voldaan worden wil het S/S systeem de motor uitzetten…
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Maar het S/S systeem maakt toch een essentieel onderdeel uit van het goedkope rijden. juist bij stoplichten zou het wel moeten werken…... want daar verlies je het meeste.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Hij doet het meestal prima hoor, bij mij althans. Alleen af en toe niet en dat heeft dan met 1 van die voorwaarden te maken.
M.b.t. S/S: ik vind het jammer dat ie pas in gaat werken als de auto écht stil staat. Bij de DS3 die ik had ging de motor vanaf ca. 20/25 km/h al uit als de auto nog rolde in zijn vrij. Dan maakte je ook al snel meer gebruik van het systeem.
Ik weet niet hoen het bij de cactus precies werkt..
Maar bij mijn wagen doet de s&s het ook niet als de temp van het interieur nog niet ide ingestelde waarde heeft gehaalt.
En met deze buitentemp duurt dat ff.