Off topic
Hij bonkte een half jaar geleden al? En wat zegt de dealer daar van?
Zoiets vergelijkbaar?
Het is een gelijkaardig geluid, maar ik heb het zeker niet bij traag rijden.
Bij de garage kon men het probleem niet vaststellen. Ik moet de wagen een hele week daar laten, zodat ze er mee kunnen rijden. Ben ik niet blij mee, maar er zal niks anders opzitten… Ben benieuwd of ze wat gaan vinden. Ik heb gelukkig verlengde garantie, dus de werkuren zijn voor Citroën



















Totaal aantal Berichten: 1813
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Bij de peug hybrid 4 is het een bekend euvel, raar dat citroen dat niet kan vaststellen ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-2015
- 2CV 2CV6
- C4 (2004-heden) Cactus Shine
- ID/DS DSuper
- C5 Aircross hybride
Bij mijn DS5 eHDI treedt dit ook op. Hij is hier al verschillende keren voor naar de garage geweest. Momenteel is de auto bij de td in Amsterdam. Oorzaak is, zoals het nu lijkt, dat de koppeling niet over het volle oppervlak aangrijpt. Bij dit type moet de drukgroep ook axiaal afgesteld worden, zodat de koppeling over het volle oppervlak pakt. Hier is speciaal gereedschap voor alleen paste dit niet. I.om. Frankrijk is e.e.a. nu wel gelukt. Komende week willen ze de software nog optimaliseren…....
Fred Palmans, wil je even contact met me opnemen?
Je e-mailadres geeft een probleem.
Even een stavaza mbt het bonken-probleem bij mijn DS5Hybrid.
Na een nazicht bij de garage heeft men de aangrijppunten van de koppeling aangepast. Toen ik weer huiswaarts reed, manifesteerde het probleem zich echter al snel weer. Omdat het me stilaan de strot begon uit te hangen ben ik even naar een industrieterrein gereden om één en ander uit te testen. Daar heb ik een manier gevonden om het probleem te forceren. Door mijn stuur helemaal linksom te draaien en aan lage snelheid rondjes te draaien begon het bonken weer vrijwel onmiddellijk. Ben per kerende weer naar de garage gereden en heb daar op de parking een paar rondjes gedraaid met een bleek wegtrekkende Citroen-technieker naast mij
Die hoorde meteen dat het probleem ergens achterin zat, met name bij de zgn. ‘reductiebak’, dat is de tandwielkast die het schakelen regelt tussen de diesel- en elektromotor.
Nadat een speciale case is aangemaakt bij Citroën hebben die nu toestemming gegeven om een deel van die reductiebak te vervangen. Dit staat nu de volgende weken te gebeuren…
To be continued…
Filmpje met (het) geluid : https://www.youtube.com/watch?v=5b4CWSQHNiw&feature=em-upload_owner
Mijn auto is hersteld ondertussen. Rijdt weer helemaal smoothless. Problem solved, case closed! Cheers, Fred
Dank voor de reacties