Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Wij hebben pas een 180.000 beurt laten doen en daar kwam de distributie niet in voor hoor. Die was bij 120.000 al aan de beurt. Het roetfilter moet wel vervangen worden bij 180.000.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Dat dacht ik ook, distributieriem op 120.000 km.
Wat et roetfilter betreft ik wist niet dat dat zo lang aankon.
Hoe zit het eigenlijk met het additief, die eolys, wanneer moet die bijgevuld worden??
(heb dat al eens ergens gevraagd/gelezen, maar vind het niet meer terug)
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Heb juist even in het onderhoudsboekje gekeken: distributieriem is op 180000km (of 10 jaar) voor wat de 1.6 HDi betreft.
Mijn D-riem werd op 150000km gedaan en dat was volgens mijn garagist nog ruimschoots op tijd!
@mathijs: als je D-riem op 120000km is gedaan, is 180000km natuurlijk een beetje vroeg (slechts 60000km)
:: C4 :: 2007 :: 5-DEURS SEDAN :: 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) ::
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
De C4 word bijna 10 jaar, dus dan is het de beurt aan de distributieriem, maar denk dat ik hem niet meer zo lang ga bijhouden.
Alhoewel hij nog maar net de 80.000 km gepasseerd is zijn er allerlei zaken die haperen en vrees dus dat de kosten de komende tijd serieus zouden kunnen oplopen.
Enkele maanden geleden zijn de brandstofleidingen al vervangen omdat ze poreus geworden waren en kleine lekken vertoonden.
Daarom dat ik nu waarschijnlijk ga uitkijken naar een nieuwe wagen.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)