@waterman: als ik bij mijn DS 23 IE 5- versn bak de dynamo met spanningsregelaar vervang door de valeodynamo met ingebouwde regelaar, moet ik dan ook nog draden aan het contactslot veranderen of niet ? Begrijp niet goed of dat alleen is bij de hydraulique of niet.
Mijn dynamo laadt goed, maar lampen flakkeren sinds een tijdje. Bij meer afnemers aanzetten lijkt het minder te worden. Regelaar verdacht ? Lijkt me een modern type, in ieder geval vrij nieuw.
Maar vreemd is, dat het laadstroomlampje nooit aangaat bij contact, en dat de draad voor het lampje op de spanningsregelaar een + geeft in rust. Die heeft het nooit anders gedaan.












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
@stef:
Intern sluiting in de regelaar.
@ maarten,
Nee bij contactslot niks als je een handbak hebt.
Dat lampje heeft in de oude situatie geen functie voor het laden. Alleen indicatie als ie niet laad. dat weet je nu niet.
Als je meer wil weten: Schrijf je dan in voor de elektra cursus van het DS TEchnisch TEAM!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zou ik graag doen, omdat electricteit niet mn sterkste kant is. maar 1 van de data kan ik absoluut niet helaas. Volgende keer dan maar ?














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Na heel hard nadenken ben ik erachter gekomen wat er nu fout is gegaan;
De geschakelde + en de L waren omgewisseld, niet op de aansluitingen, maar de stekkers in de draadboom. waardoor het lipje van het bewegende contact op de spoel van L was afgebrand, deze was op de spoel daaronder gevallen en veroorzaakte de sluiting. Reserve spanningsregelaar erop gezet en alles is weer in orde! Wat is het toch lekker om een bult reserve onderdelen op voorraad te hebben wanneer je niet in Nederland woont.
Alles weer teruggeschroefd, moet allemaal weer goed zijn. Helaas kan ik morgen niet proefrijden want hele dag onweer en 40 graden, maar het zal allemaal wel in orde zijn.
Heb meteen het dwarsbalkje tussen de voorschermen waar het reservewiel op leunt gezandstraald; ziet er heel netjes uit, dat ga ik ook meteen met Pierre doen.
Volgende week komt de nieuwe eigenaar.
Groeten,
Stef
Hoe ben je daar nu achtergekomen, stef? Na hoeveel spanningsregelaars ?
Typisch zo’ n geval waar ik weken van zou balen om daar achter te komen….












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er komt zeker weer een elektracursus, Maarten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Maarten fechner schreef:Hoe ben je daar nu achtergekomen, stef? Na hoeveel spanningsregelaars ?
Typisch zo’ n geval waar ik weken van zou balen om daar achter te komen….
Dankzij Bogaard; sluiting in de spanningsregelaar opmerking; Heb eerst de draden naar dynamo doorgemeten ondanks dat ik zeker wist dat hij goed was aangesloten; dat was hij dus niet… En toen spanningsregelaar opengemaakt en daar lag het lipje vastgelast aan de contacten van de andere spoel door de hitte als gevolg van de kortsluiting. Baalde er wel van, maar ik baalde nog veel meer wan dat koppelingsveertje dus deze baal was relatief maar een klein baaltje. Heeft me maar een spanningsregelaar gekost, deze staat nu in het citroen museum in mijn cafe
Dank Boog!