Bij de 10k in Frankrijk neem ik 3 verhuisdozen met reserve onderdelen mee. En we hebben ook nog heel veel instructie materialen bij ons, waar wel eens iets van “geleend” wordt.
Kritische stappen worden altijd door de instructeur gedaan en als het erg vast zit, dan laten we het zo.
Iedereen is altijd veilig thuis gekomen.
In NL organiseren we de 10K in een sleutelgarage in Amsterdam. Mensen komen gewoon uit het hele land daarvoor. Ik kom zelf uit Beekbergen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden, maar dat komt vanzelf denk ik, succes heren van het Technisch team!
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Marten schreef:Egbert schreef:Ik zou graag het dialoog over de samenwerking met de IDDS club buiten het Citroen-Forum voortzetten.
RensKorevaar schreef:Wij respecteren Egberts wens om de relatie tussen DS Technisch Team en de Citroën ID/DS Club Nederland in een directe dialoog verder te ontwikkelen en we vragen alle forummers dit ook te doen.
Dat zal wel, ik respecteer ook iedereen, maar al dat nadrukkelijke gezwijg over de achtergronden van deze ontwikkeling is toch echt niet meer van deze tijd. Wat meer transparantie zou beter zijn.
M.a.w: wellicht is het toch verstandiger om wat meer duidelijkheid te verschaffen over het waarom van deze afsplitsing van de ID/DS club, resp. haar technische commissie (wat daar dan van over is)
Tenslotte is een forum er ook om de wat lastiger onderwerpen te bespreken. Er zijn al genoeg applaus-machines op deze wereld.
Met vriendelijke groet,
Marten van der Kamp
Ben ik helemaal met je eens, maar wat mij betreft zijn de eerste ontwikkelingen positief al duidelijk, namelijk online zijn en communiceren, iets waar de club veel van kan leren, want wat dat betreft zitten ze echt nog in de tijd dat de DS nog geproduceerd werd…
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En zo is het, Mickey! Snelle reactie en korte lijnen! Net als het forum zelf!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ben niet zo onder de indruk van de informatie in de eerste nieuwsbrief.
De leden van de technische commissie zullen verslag van hun activiteiten verantwoorden in de ALV van de ID/DS-club, en ouderwets afdrukken in het clubblad, zodat ieder lid er kennis van kan nemen. Duurt misschien even, maar die tijd wacht ik wel af voordat ik conclusies trek.
Kijk op de Fb pagina van DS-TT voor uitleg over het ontstaan van DS-TT.
Reacties hierover graag niet in dit topic, maar per mail of Pb aan mij.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
en voor de niet facebook gebruikers?
Ook als niet fb gebruiker moet de link werken.
Ik stuur je een Pb met de tekst.
Wie mij een Pb stuurt krijgt de tekst.
En nu over inhoud:
Gisteren zijn wij begonnen met het ontwerpen van een heel nieuwe cursus hydroliek met practicum en theorie.
Morgen gaan wij een film opnemen over het verwisselen van een oliefilter: lijkt zo simpel, maar gaat verbazend vaak fout!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ook ik ben van mening dat de informatie over het ontstaan van het TT en de verhouding tot de IDDS club, in de nieuwsbrief wel erg summier was.
Daarnaast denk ik dat het beter is om alle informatie in de nieuwsbrief onder te brengen en niet dan weer in FB en dan weer in de nieuwsbrief.
ondanks de opmerkingen over het hoe en wat en dat ik de tips van bijvoorbeeld Marten onderschrijf, wil ik wel benadrukken dat ik het een fantastisch initiatief vind en dat het mooi is om te zien dat een groep liefhebbers hun vrije tijd besteden aan zowel het technisch team als de idds club.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Ik doe nog één poging
Het is duidelijk nu! We gaan het niet meer hebben over de TT en de verhouding met de DS club.
Nogmaals, dit forum is er NIET de plek voor.
Eventuele vragen hierover graag via een Pb aan Egbert.
Doe je het ondanks meerdere malen aandringen van onze kant toch, dan wissen we de berichten en kunnen we je account blokkeren!
Er is weer een nieuwe cursus in ons aanbod:
DS EN INJECTIE
In 1969 al kwam Citroën als een van de vroegere automobielfabrikanten met een electronische brandstofinjectie op de markt. Dit systeem, de D-jetronic genaamd, is superieur ten opzichte van de carburateur op het gebied van starteigenschappen en prestaties, maar is na alle jaren ook verrassend duurzaam gebleken.
Helaas worden de betreffende auto’s soms gemeden i.v.m. de extra complexiteit, terwijl de DS21IE en DS23IE technisch gezien eigenlijk het ‘neusje van de zalm…eh, snoek’ zijn!
In deze ééndaagse cursus worden haarfijn de functies van het systeem en haar componenten uitgelegd, plus natuurlijk vele praktische tips en enkele verhelderende practica. Voorkennnis van elektronica is niet nodig, enige basiskennis van elektriciteit is wel een voordeel.
Kortom: je komt alles aan de weet over dit mooie systeem.
Eigenaren van een Volvo en een SM kunnen met deze workshop ook hun voordeel doen.
De workshop staat gepland op 25 april 2015.
Onkostenvergoeding is €50 euro per persoon.
http://ds-tt.nl/cursussen-en-workshops/ds-en-ie/
Onze andere geplande cursussen zijn:
DS en Elektriciteit een 2 dagen durende cursus op 15 en 22 maart 2015
DS en France van 26 tot 30 augustus 2015
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vergeet De mercedus van onze vriend Waterman niet!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt het dat tijd en locatie missen?
Lijkt me leuke cursus, alleen komt de planning erg slecht uit, drukke tijden zo eind april en mei met evenementen…
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Locatie is waarschijnlijk Hilversum. Tijd is meestal rond 8:30 starten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>