3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
koppeling staat niet goed
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 31 januari 2015 07:01 PM
  [ # 31 ]

Het is gelukt! Standaard schroefkrik onder het blok, Bak op de garagekrik en een stevige pijp in de lengte van de bak gebonden om met een lekkere hefboom te kunnen sturen. Wat een bak werk voor zon lullig losgeschoten veertje zeg. Terugzetten van de bak ging best vlot, handremmen terugzetten was een frustratie. De truuk was uitendelijk om de veren in de bankschroef te comprimeren en dan met 3 ijzerdraadjes, 2x eromheen, dichthouden. helaas was ik al een uur verder toen ik op dit idee kwam. Volgende keer zal dat een stuk makkelijker gaan.

Al met al weer wat meer geleerd over de ds!

Morgen nog even de bumper vervangen.

Dank voor alle hulp!

Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 01 februari 2015 03:19 PM
  [ # 32 ]

net bij mij de handremveren en kabel verwijderd omdat het blok er uit moet.
bij mij werkt goed : eerst (in gemonteerde toestand) 2 ijzerdraden per veer via de 2 sleuven inbrengen en licht aandraaien.
dan handrem erop zetten. de veren zijn nu voldoende gecomprimeerd. dan ijzerdraad aandraaien. zitten wel is waar niet op 180 graden, maar voldoende om te werken. dan handrem los en kabel gaat er nu gemakkelijk uit. omgekeerd ook prima.
makkelijker zelfs dan verentang ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2015 03:22 PM
  [ # 33 ]

Deze bedoel je Maarten?

Die heb ik ook. Moet zeggen dat het écht goed werkt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 01 februari 2015 03:42 PM
  [ # 34 ]

die bedoel ik, waterman. lijkt me alleen, dat je tegelijkertijd de tang ingedrukt moet houden en de kabel ontkoppelen. gaat nu natuurlijk heel easy.
maar als ik het vaker moest doen, zou ik misschien toch wel die tang kopen…..

trouwens bij mijn DS de unit aan het uitbouwen. bijna gelukt, dinsdag takelen. wat kostte het meeste werk ? 3 leidinkjes lospielen van de remmen en regelaar, die bij mij op de bak zit. en de uitlaat (flexibele pijp er af), lastig onder de opgekrikte auto. rest ging als een speer.

@ stef : je kent waarschijnlijk de truc, om de bouten van de radiator in de zagen op de kopse kant van de schroefdraad. kan je ze van boven gemakkelijk in en uit draaien met een schroevendraaier , beter nog met een boormachientje.
net als jij kocht ik ooit een redelijk klein accu schroefboormachientje, heeft ca 40 NM torq. geweldig werken en in de praktijk voldoende. koop dan ook een flexibel verlengstukje erbij , en vrijwel alles krijg je zo los.Zelfs grote maten gaan goed, maar dan eerst een slag losdraaien met ratel

Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 03 februari 2015 09:44 PM
  [ # 35 ]

Vandaag de hele unit er uit getakeld. Gaat natuurlijk beter als je de treiterslang niet vergeet ....
Hoe erg is het als koelvloeistof over de remblokken is gelekt ? devil

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 februari 2015 09:50 PM
  [ # 36 ]

Niet erg. Gewoon even goed droog maken en ontvetten met remmenreiniger.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 03 februari 2015 09:59 PM
  [ # 37 ]

Bijgaand foto’s (altijd leuk), even kijken of het lukt

Afbeelding Bijlagen
image.jpgimage.jpgimage.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 03 februari 2015 10:17 PM
  [ # 38 ]

Lekker frans aandoende garage hè ?

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 februari 2015 10:20 PM
  [ # 39 ]

En dat allemaal omdat de koppeling niet goed staat? Laughing

Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 03 februari 2015 10:30 PM
  [ # 40 ]

Nog een probleem : onder de HD pomp lekt LHM op de bak. De pomp verving ik (citrotech) , maar na korte tijd lekte hij weer langs de poelie. Spetterde lekker in het rond als je startte. Nieuwe gekregen van magazijn, maar nu zie ik opnieuw lekkage. Nieuw rubbertje bij leiding hielp niets.
Zie foto’s je ziet sporen in het stof, alsof hij weer via de as lekt ?
Is het trouwens erg als de poelie een beetje slingert ?

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 februari 2015 10:32 PM
  [ # 41 ]

Pomp is gewoon weer lek..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 05 februari 2015 01:30 PM
  [ # 42 ]

Lekke nwe pomp van Citrotech? en pomp van magazijn ook lek?
Hoe weet je zeker dat de olie op de poulie vanuit de as komt?
Zit de leiding wel recht in de wartel?
Aanvoerslang aansluiting dicht?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook