Zo, die ziet er inderdaad erg gaaf uit!
Volgens mij moet je dan veel nieuwe onderdelen of uit veel onderdelen kiezen wat echt het gaafste is…
Welke airco pomp zit hier in? (deze lijkt wel netjes te passen).
Een paar jaar geleden heb ik ook zo’n mooie gezien bij Citromobile, groen metallic, bruin leer.
Maar er zijn er niet veel….
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als het dezelfde sm is als die waar ik van weet wilde de opdrachtgever alles nieuw wat nog nieuw te vinden was.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
die airco lijkt een Sanden SD-508, wordt vaker toegepast.
Dat zwarte tapijt vind ik trouwens ook heel chique. Is dat origineel ook zo geleverd?
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Nee is niet orgineel: Bart vertelde me dat de klant het interieur zo donker mogelijk wou !!
vandaar dat die alluminiumplaat rond de klokken en midden console een donkere tint heeft en dus niet brons of goudkleurig is. Ook die aansluiting in de asbak en verstralers onder de bumper waren een eis.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Op de foto van Gina staat de auto volgens mij met bronskleurige dashboardplaat.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Cibie’s onder de bumper was vroeger een fabrieks optie, ( zowel breed als verstralers) en echt origineel, maar mooi is anders.
Airco compressor: Je kunt een Sanden SD5H14 gebruiken, een SD508 is origineel alleen geleverd voor Freon, maar die kun je natuurlijk ook “ombouwen”. Andere merken kunnen natuurlijk ook, maar neem er wel een die Counter Clockwise aankan , zoals een SD5H14, want bijvoorbeeld een SD7H15 en alle andere SD7’s zijn alleen geschikt voor clockwise, en in een SM draait de compressor tegen de klok in. Doe je het verkeerd met een SD7H is je compressor na een paar duizend kilometer lek of kapot. Voordeel van de SD5H14: verkrijgbaar met een polie met dubbele riemschijf, geschikte slang aansluitingen en je kunt er mooi beugels voor krijgen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citroensmgz schreef:Cibie’s onder de bumper was vroeger een fabrieks optie, ( zowel breed als verstralers) en echt origineel, maar mooi is anders.
Grappig feitje… nooit geweten.
Verklaard wel waarom diverse SM’s het hebben
Voor de Cibie’s ( de mistlampen eigenlijk) was zelfs een plaatsje voor een extra relais en een speciaal kabelboompje voorzien en zelfs een schakelaar voor in de middenconsole. Kijk maar eens in de handboeken. In plaats van mistlampen ( origineel geel in Frankrijk, toen ook veel gebruikt in Nederland) waren er ook dezelfde Cibie’s in verstraler uitvoering, maar die zijn echt zeldzaam, want met een SM had je al niet te klagen over te weinig licht.
En als toevoeging: In Duitsland was er geen type-goedkeuring in het begin voor de draaibare lampen, want die kwamen samen met het grootlicht net over de maximum grens van het aantal lumen dat in Duitsland toegelaten was ( wie sind genau…) dus werden die uitgeschakeld bij invoer. Dat is blijkbaar pas in 1972 opgelost bij de homologatie van de Injectie ( onder andere doordat er toen net een europese regeling was goedgekeurd over de erkenning van de homologatie testen uit andere EEG landen ).
To err is human, not to err is divine.
Bedankt voor de airco info!
Ga ik me komende winter eens verder in verdiepen.
Hier een paar fotos van de groene die ik bedoelde.
De mooiste die ik ooit heb gezien. De eigenaar rijdt er vrolijk mee rond. Ik sprak ‘m op het internationale evenement in Zweden. Uit de hand gelopen opknapbeurt en van het één kwam het ander tot een volledige restauratie. Maarruhhhh, nooit te koop geweest . Deze wel: http://ww3.autoscout24.nl/classified/261974744?asrc=st|sr,as
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Met deze SM kom je o.a. utrecht al niet meer in….......
http://www.leboncoin.fr/voitures/764629046.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op RétroMobile staat de SM van Koning Hassan II van Marokko. De auto heeft slechts 2.770 km op de teller, maar de motor is opnieuw opgebouwd en het interieur en de lak zijn ook vernieuwd. Wie geïnteresseerd is, vindt meer informatie op de site van de Euro SM Club: klik!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zonde toch: origineel geleverd in “vert de tropique”, met mistlampen . Gespoten en van kleur veranderd .... weg originaliteit, en dat voor een SM met minder dan 3000 km, iemand heeft iets niet begrepen denk ik zo. Kijk maar op de site van de Euro Sm Club.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met minder dan 3k op de teller is dit de SM met de laagste km stand?
Of staat er in het conservatoire bijvoorbeeld nog 1 met minder dan 100 km op de teller?
Iemand een idee?
Citroen heeft nooit een “verse” bewaard, of ten minste voor zover ik weet.
Dit lijkt me wel de enige waarvan het aannemelijk kan zijn dat er heel weinig mee gereden is.
Het is te gemakkelijk bij een SM om een willekeurige KM stand op de teller te krijgen, vooral als er veel geld in ‘t spel is, en na 99.999 gaat ie weer op 0, da’s ook geen zekerheid.
To err is human, not to err is divine.