Ik denk dat je er uit bent:
Bij het verstellen van de curve van de 123 heb je of een verkeerde curve gekozen, of het schakelaartje staat tussen 2 standen in, zodat hij helemaal geen curve kiest. Daardoor heb je geen vervroeging en dat verklaart het niet op toeren komen en backfire bij wat meer toeren.
Eerst dus maar een andere 123 of klassieke verdeler er op. En blijf bij die 123 van je vriend eerst even van het stelschroefje af. Welke curve je kiest is bij een DS niet heel erg kritisch, dat is meer de finetuning.
Bezoekje Beekbergen zit er denk / hoop ik niet in.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Verkeerde curve heb ik niet gekozen, dat heb ik wel meerdere malen gecheckt. Wat wel zou kunnen is dat ie idd tussen 2 standen in staat. Zal een precisieschroevendraaier halen, dan voel je de klikjes misschien beter.
Animal triste post coitum
Nou het is een godswonder; hij loopt fatsoenlijk! Om te beginnen nogmaals met de remreiniger rond carb en inlaat gespoten en tot mijn verbazing (reeds 2x gedaan) ontstond er nu een lichte verhoging in toeren. Dus inlaatspruitstuk er af, carb gedemonteerd, alles schoon gemaakt en weer gemonteerd met vloeibare pakking. Slangetje van carterontluchting naar inlaatspruitstuk bleek gaar, dus die vervangen (kan dit valse lucht trekken?). 123 nogmaals gecheckt op juiste curve en voor de zoveelste maal op tijd gezet. Alle magneetventielen nogmaals bij langs gelopen en gecontroleerd + kraantje benzineafsluiter nog eens gecheckt op lekkage. Daarna starten, lopen en opgelost was het probleem… Geheel tegen de regels van diagnosticeren heb ik meerdere zaken in 1x aangepakt, dus 100% duidelijk wat het nu was is het niet, maar ik gok toch op de valse lucht, hoewel het raar blijft dat ik bij voorgaande tests hierop geen verandering heb gemerkt. Hoe het ook zij; de kar loopt nu heel aardig. Op benzine misschien nog een beetje rijk en de lpg moet ook nog even aan de CO meter, maar dat zijn details.
Veel dank voor het meedenken jullie allemaal!!!!
Animal triste post coitum




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De aanhouder wint
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:ik gok toch op de valse lucht, hoewel het raar blijft dat ik bij voorgaande tests hierop geen verandering heb gemerkt. Hoe het ook zij; de kar loopt nu heel aardig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gefeliciteerd!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Prachtig en ook heel mooi dat je komt melden wat het probleem was en hoe het is opgelost. Dat is iets wat ik te vaak mis op forums, je denkt mee en probeert te helpen, maar dan hoor je verder niks meer en dat is demotiverend.
Mooi gaan zeggen ze hier en ik wens je veel plezierige ritten en ritjes.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Lekker gevoel he?
Voor ‘een lekker gevoel’ heeft zich de laatste maanden iets teveel chagrijn en frustratie opgebouwd bij dit project. Er mag best eens iets tegen zitten, maar als je 3/4 van de dagen dat je er mee bezig bent naar huis gaat met de vraag; ‘wat ben ik nou feitelijk opgeschoten vandaag…’, dan is de lol er af. Ik kan die wagen ook niet meer luchten of zien inmiddels, dus voor de goede orde rond ik alles nog netjes af en dan gaat de wagen, zoals ik er nu in sta, in de verkoop.
Animal triste post coitum












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zou je er niet eerst eens even in gaan rijden, wellicht ga je er dan anders over denken
Ik betwijfel het zeer
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Auto met een slecht karma? Snel weg!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Volgens mij kunnen we dit draadje maar beter sluiten voordat de marktwaarde van deze kar gelijk staat met een 82er fiat panda
Animal triste post coitum
Is er nog veel mis?
Straks ga je opgeven op het moment dat het grote genieten kan beginnen…
tja, even niet naar omkijken helpt vaak het beste. Ik heb even gelezen wat je er al mee hebt gedaan en er kan nog steeds heel veel slecht zijn aan je auto maar je hebt ook al erg veel dingen opgelost. Het is dat ik een student ben maar als ik de financien zou hebben dan zou ik erg geinteresseerd zijn in een break. Als je hem weg wilt geven… .
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!