uitlaat - einddemper reparatie saxo 1.4 vts
bobfoc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-02-2015

Gepost: 06 februari 2015 03:38 PM

Hallo allen,

Sinds kort eigenaar van een saxo 1.4 VTS (“veel te snel” blijkbaar Razz) en ben er meer dan happy mee. Afgelopen paar jaar een Xantia onder de kont gehad maar nu merk ik pas de vrijheid met een kleiner autootje.

Nu is alleen de einddemper van de uitlaat afgeschoten/gebroken/gerot. Ik heb helaas niet veel financiele ruimte en ben dus op zoek naar een goedkope maar toch oplossing. Vandaar deze post met een adviesvraag.

Ik heb een foto hier bijgevoegd. Mijn vraag: moet ik de einddemper en de uitlaat vervangen of alleen de einddemper? Kan evt ook alleen een verloopstuk tussen einddemper en uitlaat voldoende zijn?

Alvast dank!

Afbeelding Bijlagen
20150203_145933.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 06 februari 2015 04:08 PM
  [ # 1 ]

Ik vrees met grote vreze dat je beiden moet vervangen.
Als die zo verrot is, zal lassen geen optie meer zijn, danwel ben je na de winter weer aan de beurt.

Dat kun je wellicht zelf met delen van winparts of mister-auto, of iets meer bij een kwikfitter laten doen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 februari 2015 04:11 PM
  [ # 2 ]

In ieder geval de pijp vervangen. De demper ziet er nog heel uit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 06 februari 2015 06:01 PM
  [ # 3 ]

Die zijn eerder inwendig stuk overigens.
Klinkt wel lekker, maar kort erna zijn ze door op het laagste punt, en dat is doorgaans niet de pijp.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 februari 2015 12:58 AM
  [ # 4 ]

http://www.holtsauto.com/products/group/repair-and-maintenance/exhaust-repair maar beter is ze beide vervangen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 07 februari 2015 03:01 PM
  [ # 5 ]

Inderdaad de tussendemper moet je vervangen.

Of alleen het eindestukje erop laten lassen.
Maar of dat zoveel goedkoper is…?

Profiel  
 
henk-1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 12-06-2007

- C1 1.0 collection
Gepost: 07 februari 2015 04:59 PM
  [ # 6 ]

http://www.prettycars.nl/ of http://www.uitlaatsetje.nl/ , is van de de zelfde eigenaar, levert snel en goedkoop.
Ik had voor mijn Saxo 1.1 van 2000 een tussenpijp voor 29 euro in huis, hier zaten zelfs 2 klemmen bij!
mvg Henk

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….

C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm

 

Profiel  
 
bobfoc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-02-2015

Gepost: 08 februari 2015 07:06 PM
  [ # 7 ]

Tx allemaal! Erg blij met de info, dan weet ik wat me te wachten staat. Smile

Grtz

Profiel  
 
Bultenbakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-02-2015

Gepost: 10 februari 2015 06:52 PM
  [ # 8 ]

Heb precies hetzelfde probleem, ook een nieuwe midden en einddemper aangeschaft helaas!

Saxo 1.4i VTS, 2001, zwart

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 februari 2015 09:02 PM
  [ # 9 ]

Hoezo helaas, nu kun je er weer even tegen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 10 februari 2015 09:17 PM
  [ # 10 ]

En maak op het laagste punt van de demper(s) een afwateringsgaatje van een paar mm doorsnee.
Scheelt een stuk in de levensduur en is OK voor de APK.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook