Als je een groef of putjes in de as hebt gaat ie lekken, en dan ben je tijdelijk uit de brand als je er een tweede naast zet, geen voorkomen maar (vaak werkend) lapmiddel. Ook wordt er een tweede ingezet omdat de keerring versleten is en ze hem er niet uitkrijgen zonder demontage van de tussenas en daarvoor moet de motor er uit.
To err is human, not to err is divine.
Thanx. Ik zal even proberen bij mijn technische groothandel voor een viton keerring, lukt het niet kom ik zeker even terug.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Eriks heeft ‘m ook:
http://eriks.nl/nl/producten/dynamische-afdichtingen/compleet-leveringsprogramma/asafdichtingen/
- oliekeerringen
- ga direct na onze online catalogus
Of in het zoekveld 10005553 invullen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Het lijkt dat het echt moet gaan lukken
Al het goede duurt (heel) lang…..
Is dus gelukt. Keerring is er.
Nu heb ik verder 6 injectoren. In een ver verleden al eens laten reinigen maar ze hebben lang stil gestaan. 2 stuks van type 003, die gaan er uit, en de rest 043, die kunnen het misschien nog doen.
Om eens te horen of ze schakelen, kan ik er gewoon 12V rechtstreeks van de accu op zetten? Of werken ze normaal onder een andere spanning? Ik wil ze gewoon alleen met spanning aantippen, dus geen continue.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Je kunt er gewoon 12 volt op zetten, maar laat ze geen minuut open, dat gaat niet goed, 5-10 seconden is geen probleem. Ze trekken rond de 5 ampere, op 2.4 ohm.
To err is human, not to err is divine.
Thanx!
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik neem altijd een fietslampje. Is 3 volt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Euhhhh, leg eens uit?
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Denk dat je die tussen spannings bron en je injector doet.
Om schade aan de injector te voorkomen( lampje gaat eerst stuk waardoor je stroom toevoer word onderbroken en je injector dus heel blijft)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
aha, snap het. Heb het echter eerst rechtstreeks gedaan, en wat blijkt, alleen de 003 die lekken doen het…... Ik had alle al eens gevuld met smeermiddel hopende dat ze gangbaar zouden blijven. Niet dus, behalve de lekversies. Ga nog even iets proberen maar aangezien ze al jaaaaaaaaaaaaaaren stilstaan wordt het waarschijnlijk een nieuw (prijzig) setje.
Nog wat anders.
Ooit is mij aangeraden de motorsteunen te vernieuwen. Dus in het verleden al eens nieuwe rubbers aangeschaft. Vandaag maar begonnen, puntlassen uitgeboord, motorsteun uit elkaar, hmmm hoe zit dit in elkaar?
Onderste rubber uitgezaagd omdat ik niet kon zien hoe een en ander in elkaar zit. Maar nu heb ik het uit elkaar, maar hoe in hemelsnaam krijg ik nieuwe rubber erop?
Bovenste rubber is niet moeilijk, moeren eraf en hup er omheen. Maar die dikke aan de onderkant heeft een geklonken voetplaatje. Hoe wordt dit nu gereviseerd/vervangen? Uitboren en in motorsteundraadeind draad tappen en voetplaat er aan bouten?
Iemand een idee hoe dit onderste rubber te plaatsen?
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Je hebt de oplossing al zelf voorgesteld
uitboren en schroefdraad in tappen , dan een bout zonder kop gebruiken .
als je ze niet kan vinden stuur ik er wel een paar op .
Je hebt een SM setje met de onderste steunrubber ?
Walter
Meten is weten , gissen is missen
TOP!
oke, weet ik wat ik moet doen.
Deze boutjes, zijn dat universele of specials? welke draadmaat? Ik voel een PB aankomen…...
Van de rubbers heb ik een keer de bovenste en de onderste besteld, zouden gelijk zijn aan DS. Het kleine rubber in het voetplaatje was ik bij bestellen niet tegen gekomen, die ga ik maar hergebruiken. Lijkt me dat deze normaal ook geen contact heeft, alleen bij doorzakken van grote rubber lijkt mij.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Maat maakt niet zo veel uit , je moet toch de schroefdraad nog maken .
Er zijn speciale setjes voor de SM met de onderste rubber erbij , die soms wel helemaal plat gedrukt is ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Bosch geeft als vervanger voor de 043 de 036 aan en die is (gelukkig) beter verkrijgbaar
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.