Lilian,
het schuimrubber heb ik gewoon hergebruikt. Zit dat niet meer bij je auto? Wil dan wel even zoeken of ik nog wat heb liggen op zolder.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ok jawel, ik heb de oude matten nog en kan inderdaad natuurlijk dat schuimrubber hergebruiken! Slim!
La vie et La Citröen DS de mon père
Mooi dat je de oude matten nog hebt, want die moet je ook gebruiken als patroon.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ben gisteren eens wezen kijken bij div winkels met vloerbedekking maar kom dan toch wel het nodige tegen waarvan ik zeg dat zou ik wel in mn DS willen hebben , de keuze in kleuren is wel groter als de standaard kleuren voor de DS .
Zijn er nog dingen om rekening mee te houden als ik de bekleding zelf ga vervangen en welke lijm soort kan ik het beste gebruiken ?
Gewoon met bisonkit lijmen.
Vloerbekekking moet geen schuim achterkant, maar “jute” achterkant hebben.
Laagpolig en een soort die stevig is ( voor trappen of stoelen met rolpootjes)
De randen werk je af door er strookjes ski op te stikken, de kleuren staal van ski kan beperkt zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ok bedankt , wat is de beste manier op de oude geplakte vloerbedekking op de dorpels te verwijderen , met een lijm oplosmiddel of anders ?
Zit niet zo vast, voorzichtig er af trekken en met een plamuurmes er onder voorzichtig los steken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper








Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Effe in pedant-mode:
dat “tuinslangeleder” heet skai, een merknaam van kunstleer van de Duitse firma Konrad Hornschuch AG, dat in 1958 op de markt kwam. Het woord “skai” werd na verloop van tijd een synoniem van kunstleer en is als dusdanig ook opgenomen in de Van Dale.
Tegenwoordig staat skai® als merknaam niet alleen voor kunstleer maar voor een gamma van kunststoffoliën en -bedekkingen voor meubels, ramen en deuren, binnenbekleding van auto’s enz.
En terwijl ik bezig ben: de bekende bundelbandjes heten eigenlijk “TY-rap”, de naam van het fabrikaat Thomas & Betts, staat ook op de bandjes. Omdat T&B er als eerste mee op de markt kwam, is de merknaam als soortnaam gaan fungeren. De Nederlandse spelling is ‘tiewrap’ (volgens Onze Taal de officiële Nederlandse schrijfwijze).
/Einde pedant-mode.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé





























Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die pedant mode staat je eigenlijk wel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als je naar vloerbedekking gaat kijken houd er dan rekening mee dat je het in een haakse hoek om de dorpel zet. Dus buig het even haaks om, om te kijken of je de drager gaat zien, want dat is niet mooi, om niet te zeggen lelijk.















Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hier heb ik mijn (bruine) tapijten set gekocht. Kleur en pasvorm zo goed als gelijk aan het origineel
CLL Martin schreef:Hier heb ik mijn (bruine) tapijten set gekocht. Kleur en pasvorm zo goed als gelijk aan het origineel
die set ziet er mooi uit, wat heb je daar voor moeten betalen Martin?
La vie et La Citröen DS de mon père















Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
590 euro
Volgens mij verkoopt de club ook de sets van de Bruijn
Is dat geplaatst of zelf gedaan voor die prijs ?
Niet geheel onbelangrijk en nog niet genoemd:
Houd er even een aansteker bij om te controleren of je vloerbedekking zelfdovend is….
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas