wat ik zo snel zie is dat de 043 voor 119 euro te verkrijgen is en de 036 pas vanaf 160 euro…..... Ga toch proberen eerst de 043 te verkrijgen.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Moet je ook naar deze kijken:
http://www.ebay.com/itm/FUEL-INJECTOR-FITS-MERCEDES-VOLVO-280SE-300SEL-450SE-450SEL-450SL-140-160-/251420654318?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a89d6baee&vxp=mtr
To err is human, not to err is divine.
Of deze
zijn er voldoende van voor om en nabij de 100 euro op o.a. ebay
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
idd, ebay is niet het eerste waar ik aan denk, te weinig ervaring nog mee…..
en de 036 kan zonder problemen ingezet worden? nummer nog niet eerder aangetroffen als mogelijke vervanger, vandaar
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja de 036 is ok.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
gjspan schreef:Euhhhh, leg eens uit?
Nee. de led fietslampjes hebben 2 1,5 volt baterijen in serie. Daar kan je makkelijk even twee draadjes opdrukken om de injector te testen. Als een injector brak is opent ie niet bij 3 volt en wel bij 12…
Ik heb een oud stekkertje met draden eraan dat in de injector past.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Helder!
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als we nou ergens die 036 injectoren voor een tientje of 5 zouden kunnen scoren ben ik in de markt!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Voor dat geld kijk ik al helemaal niet meer naar mijn oude injectoren…..
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat bedoel ik. Als we zo’n eBay verkoper de worst van 24 injectors voor z’n neus houden, zou ie dan happen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:ja de 036 is ok.
Waar heb je dat gevonden Boog?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Weet ik niet meer. Maar de flowrate is gelijk. Dus ok.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Citroensmgz schreef:Als je een groef of putjes in de as hebt gaat ie lekken, en dan ben je tijdelijk uit de brand als je er een tweede naast zet, geen voorkomen maar (vaak werkend) lapmiddel. Ook wordt er een tweede ingezet omdat de keerring versleten is en ze hem er niet uitkrijgen zonder demontage van de tussenas en daarvoor moet de motor er uit.
Een beetje late reactie ....
Die tweede keerring erin zetten is een veel voorkomende oplossing .
Kan echter niet afdichten op de tussenas opdat het draagvlak niet zo ver loopt (vertanding voor de verdeler )
maar de praktijk leert dat het wel effect heeft .
Dus ik vermoed dat die achterste ring meer als spatscherm werkt zodat de buitenste dichting minder olie te verwerken krijgt .
Walter.
Meten is weten , gissen is missen
Ben nog aan het zoeken geweest naar injectoren ....043 en ....036
Nu kom ik in dat rijtje ook niet Bosch injectoren tegen die gelijk zouden zijn aan de ....036
Prijstechnisch veel gunstiger, rond de 40 dollar…..
Betreft Standard Ignition fj118
weet iemand hier meer van?
Ik bedoel, moet het Bosch zijn?
Weet alleen niet of ik nu in de kerk aan het vloeken ben
Al het goede duurt (heel) lang…..
Nee, je vloekt niet in de kerk.
Maar het is “echt namaak”. Je hebt dus geen idee of ze ook dezelfde inspuitkarateristiek hebben, ook al zegt de fabrikant “zelfde specs”.
Ik zou in principe ook liever geen 036 en 043 mixen op een SM, want je kunt duidelijk zien dat die 036’s gebaseerd zijn op moderne injectoren ( kijk maar eens goed naar de pintle foto). Maar je kan het ook van de andere kant bekijken: Een D-jetronic is wel heel betrouwbaar, maar niet echt een precisie systeem, en op een motor die al wat kilometers achter de kiezen heeft heb je vrijwel altijd verschil tussen de cilinders, dus dat extra verschil dat die injectoren maken kun je dan op de koop toe nemen.
Ik zou een setje van die 036’s nemen in plaats van de “namaak”, maar de keuze is en blijft aan jou.
To err is human, not to err is divine.