Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gezien dus wel een aantal nieuwe DSen bewaard heeft dacht ik dat de mogelijkheid er ook wel was dat er een SM tussen zou zitten.
Wellicht was het productie aantal te laag en de kosten te hoog om er 1 opzij te zetten. Al had het nu een onbetaalbaar object geweest
KM standen aanpassen is bij de meeste auto’s uit die jaren een eenvoudig klusje.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
KM standen aanpassen is bij de meeste auto’s uit die jaren een eenvoudig klusje.
Dat zie je echt wel hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je terug gaat naar 3k zeker!
Toen de productie van de SM gestopt werd in 1975 had Citroen andere zorgen, de productie was verplaatst naar Ligier in Abrest, waar men “uit de onderdelen” nog 114 SM’s geproduceerd heeft, maar dat kwam ook niet echt van de grond, de verkopen waren tot vrijwel nul gezakt en de “lokale” Citroen bedrijven ( buiten Frankrijk) hadden nog SM’s op voorraad ( in Japan is er blijkbaar nog een “nieuwe SM verkocht in 1978 )en ze waren ” aan de straatstenen niet kwijt te worden”. Het management van PSA wilde duidelijk van de SM af en de Citroen directie was al blij dat het faillissement afgewend was. De Franse regering moest in 1974 een oplossing vinden voor Citroen, toen Citroen echt failliet was en Michelin niet meer de mogelijkheid had de verliezen, maar vooral de “cash” aan te zuiveren. Het vooruitzicht dat Michelin wel eens betrokken kon raken in een faillissement van Citroen was een horror gedachte voor de regering. Ligier ging er ook bijna kapot aan de SM, ze hadden fors geïnvesteerd in de productiecapaciteit, zoals nieuwe spuitstraat en toen…. niks..
To err is human, not to err is divine.
The best restored SM ..........in the world !! is now for sale.
https://www.youtube.com/watch?v=6cH7dUaSHsA
http://thebaycitymotorcompany.com/discrete/416-1974-citroen-sm-coupe
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is daar zo grappig aan?
Die mogen ze bij mij zo afleveren, een strikje erop hoeft niet
Best een mooie kleur ook, die je maar weinig ziet.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, die wil ik wel. David Hume snapt namelijk ook wel hoe je een sm hoort te behandelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zeker! Maar de ruitenwissers staan niet goed. (zeikmodus uit)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
3 liter, handbak, verhoogde compressie, koppen geflowed en scherpere nokkenassen:
http://citroensmforsale.com/citroen73_p2.html
Helemaal perfect dus!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
jantje1948 schreef:Zeker! Maar de ruitenwissers staan niet goed. (zeikmodus uit)
David Hume weet zeker wat hij doet, maar als je een youtube filmpje vol superlatieven plaatst en zelfs incorrecte zaken vermeld ( the most powerful engine ...alleen maar omdat in de USA origineel nooit 2.7 IE geleverd zijn, en wij allen weten dat een 3-liter nog iets meer vermogen heeft.), dan is het voor mij geen zeiken om de details af te keuren, zoals de ruitenwissers.
Wie de lat zelf hoog legt zal ook aan die hoge lat gemeten worden !
De witte van Hathaway is inderdaad top, maar de prijs ook ( 149K $ ) . Maar goed, dan weten we wat het kost als een echte specialist een SM in top positie brengt.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O, als we toch in de (af)zeikmodus staan:
Citroensmgz schreef:
Wie de lat zelf hoog legt zal ook aan die hoge lat gemeten worden !
Het filmpje is dus niet door Davis Hume gemaakt en/of geplaatst
Citroensmgz schreef:
De witte van Hathaway is inderdaad top, maar de prijs ook ( 149K $ ) . Maar goed, dan weten we wat het kost als een echte specialist een SM in top positie brengt.
Dat roep ik al jaren. Helaas zijn er nog steeds lieden die denken dat ze het beter weten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die witte is idd ook erg netjes.
Wat voor mijn persoonlijk echt een doorn in het oog is zijn de USA zijreflectoren. En van wit moet je houden…
Ik kan het mis hebben, maar vraag me af of EU neus wel geleverd is met die reflectoren.
Maar ze hebben wel echt de moeite gedaan een prachtige set foto’s te maken voor de verkoop.
Als de witte $149k kost, iemand een idee wat die bruine is? Vraag me af of die witte de duurste SM Coupé is.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Ik kan het mis hebben, maar vraag me af of EU neus wel geleverd is met die reflectoren.
Jawel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welke markt? Canada?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, en ik geloof ook in Japan maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het kan zijn dat er dan andere side markers op gezet werden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste