Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
dan zou het wel een hydractieve uitvoering moeten zijn, anders is er geen veercomputer.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Een simpele 1.8 automaat zal geen hydractief hebben denk ik zo ...
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Toen ik ooit in Portugal woonde kwam de Xantia net uit en ik kan me een review herinneren in de krant Público. Ze vroegen zich af of de Xantia niet té goed veerde voor de Portugese wegen, dat zou maar leiden tot gevaarlijk rijgedrag omdat je veel te hard door de vele kuilen en gaten zou rijden
Nadat ik zelf een Xantia aangeschaft heb, ben ik regelmatig in Portugal geweest. Behalve de korte richels, heb ik het rijgedrag altijd als zeer comfortabel ervaren. De omgeving van Olhão* ken ik niet heel goed, maar de wegen zijn vast niet veel anders dan de gemiddelde Portugese weg.
Kortom, er is wel degelijk iets mis met je Xantia, zelfs in Portugal hoort deze comfortabel te veren. Sukses met het vinden van een oplossing!
groeten,
Jako
*Olheao bestaat niet, dus ik neem aan dat je Olhão bedoelt.
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
De eerste typen xantia zonder hydractieve vering hadden veerbollen die veel soepeler afgesteld stonden wat betreft de demping en de gasdruk was ook iets hoger.
Misschien een optie?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
furriegurrie schreef:dan zou het wel een hydractieve uitvoering moeten zijn, anders is er geen veercomputer.
...Kleinigheidje….....