



















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen uitzondering voor oldtimers… Dat is zonde.
En de doodsteek voor de bedrijfjes die nu 2CV’s verhuren om in Parijs rond te rijden.
Gezien je in Parijs nog erg veel oude auto’s ziet staan zullen ook veel bewoners actie moeten gaan ondernemen. De auto is eigenlijk per direct niets meer waard in de omgeving. Leuk voor je bedrijfsvoorraad als je er 20 heb staan
Zou 60 jaar DS dan het laatste grote oldtimer evenement in Parijs worden?




Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
brrr. ik krijg de kriebels van dit soort nieuws:-(



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Je kon erop wachten, de Fransen zijn er inmiddels ook achter dat de lucht in hun Capitale niet al te fris is. Maatregelen tav het wegverkeer zijn sneller te nemen dan bijvoorbeeld de grote industrie aan te pakken of het scheepvaartverkeer nieuwe regels op te leggen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Geen uitzondering voor oldtimers… Dat is zonde.
ho ho, er is NOG geen uitzondering
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
hogervp schreef:de grote industrie aan te pakken
Natuurlijk is de grote industrie the usual suspect, maar nog afgezien van het feit dat er binnen de gemeentegrenzen van Parijs geen grote industrie is, behoren de Franse regelgeving voor industriële emissies en de controle op naleving daarvan tot de strengste ter wereld. Je kunt er dus van uitgaan dat uit de grote schoorstenen vooral waterdamp komt. Wat er uit de kleintjes komt, is soms minder duidelijk…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En niets over de moderne maar zeer vervuilende tweetakt scootertjes?
Die dingen meuren echt.
Dat zal vast een volgende stap zijn, hoewel wat lastiger te nemen.
Tijd dat daar regels aan gesteld worden.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wat ik ook bedoel Rens, is dat veel vervuilde lucht van buiten de stad wordt aangevoerd. Alles wat binnen de stad de lucht in wordt geschoten mengt zich er nog eens bij.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
EW schreef:Dat zal vast een volgende stap zijn, hoewel wat lastiger te nemen.
Tijd dat daar regels aan gesteld worden.
die producenten hebben vast een stevige lobby. Die tweetakt rommel had al jarenlang verboden moeten zijn.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Fraai is dat. Ik kreeg vandaag een aanslag om per 2015 het gewone belastingtarief te betalen. Terwijl bij mijn weten het tarief van het voorgaande jaar maatgevend was. Verder heb ik ook geen aanslag of brief gehad eind vorig jaar, laat staan een aanmaning. Morgen maar eens bellen.
Iemand hier een idee?
Groet!
Ben ook wel een beetje benieuwd naar de naleving van al deze regels.
Ik rijd een Xantia HDi van maart 2001, en mag dus officieel de binnenstad van Utrecht nog in.
Meerdere dagen per week kom ik in Nederland maar heb wel een Belgisch kenteken.
Zou ik nu in Utrecht worden aangehouden om het bouwjaar te bewijzen?
Het gaat er vast nog wel eens van komen, hoewel… die grens op het bouwjaar wordt misschien jaarlijks ook opgetrokken.
Groet, Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Een half miljoen km.
hogervp schreef:EW schreef:Dat zal vast een volgende stap zijn, hoewel wat lastiger te nemen.
Tijd dat daar regels aan gesteld worden.
die producenten hebben vast een stevige lobby. Die tweetakt rommel had al jarenlang verboden moeten zijn.
Daar zijn al jaren regels voor, wat er afgelopen jaren nieuw verkocht wordt aan 2-takt heeft een katalysator en een puls-air /secundair air-systeem en soms een injectie systeem. (net als de 4-takt brommers)
Alleen rijdt er ook nog genoeg ouder spul natuurlijk.
(zelfs de kettingzaag hier in de schuur heeft een katalysator en stinkt niet meer na 10 seconden vol gas zagen)










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Kunstenvliegwerk schreef:Fraai is dat. Ik kreeg vandaag een aanslag om per 2015 het gewone belastingtarief te betalen.
Update: belastingdienst was aan de telefoon vriendelijk doch stellig. De aanslag voor kwarttarief was wel verzonden (maar nooit aangekomen) en herinneringen doen ze niet. Wel kan ik alsnog per het volgende kwartaal in het kwarttarief. Afwachten dus.
Een lichtpuntje: Ik had gewoon met de CX kunnen rijden in januari en februari en ga dat dus vanaf nu ook doen, joehoe!