Ik was van plan een bredere klemband te gebruiken, maar je kunt er nauwelijks bij en lukte niet om de klemband strak genoeg te trekken.
Dus ook slangeklemmen gebruikt (twee stuks in serie). Ze zijn wat breder dan de groef, maar het zit wel stevig.
Is dit ok of kan ik beter een smallere gebruiken?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb ook steeds de slangeklem driehoekiggebogen en niet rond gelaten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ligarex rules.
U-Niek schreef:ligarex rules.
Mee eens, sterker, vroeger lukte het wel, toen waren ze ook dicht.
Volgens mij zou het gewoon moeten werken als het mogelijk is om de ligarex wat harder aan te trekken.
Maart:
Als je goed naar je foto van de klemband kijkt zie je dat hij de hoes nauwelijks op het tripoide huis drukt, want hij blijft rond staan, vandaar dat Boog hem driehoekig maakt.
Daarom werkt zo’n ligarex, die is veel flexibeler en vormt zich dus “driehoekig”.
Ieder andere klemband die flexibel genoeg is werkt, zelfs een stevige en lange tie-wrap werkt.
Die ligarex’en waren handig voor de garage en de fabrikant, snel en gemakkelijk te zetten als je het goede gereedschap had.
To err is human, not to err is divine.
Volgens mij heb ik vrij dunne slangeklemmen gebruikt; tijdens het aandraaien werd het rubber eerst zelfs op “het rechte deel onder de klem uitgedrukt (bij mij was het niet nodig om ze eerst driehoekig te maken).
Maar je hebt gelijk, mogelijk moet ie nu toch weer iets strakker.
Zit nog niet lekker dus.
Ik denk dat ik morgen nog een ligarexpoging doe maar dan strakker.
een goeie tay-wrap werkt ook prima. De tangetjes voor ligarex zijn overigens gewoon te koop in de handel.
Bonjour,
Korte vraag; heeft iemand ervaringen met de deurrubbers zoals die door de Duitse club geleverd worden?
Of zijn er goede alternatieven?
Bij mij zijn de oude rubbers over de gehele lengte redelijk gaar en ik ben op zoek naar vervanging.
Het zou moeten passen. Bestel ze, zou ik zeggen. Passen ze niet, dan wil ik ze wel overnemen om te zien waaraan het ligt en dus voor fead back.
Slecht dat uitgerekend ik vertel dat je het rubber ook van de rol kunt kopen en dan zelf de hoekjes maakt. Volgens mij moeten de hoeken aan de bovenkant en onderop aan de spatbordkant worden gesneden en gelijmd en moet het rubberen hoekje aan de andere onderkant worden hergebruikt. Binnenkort kan ik je er meer over melden. Aanstaande week staan de rubbers ook voor mij op het programma. Ik ga aan de slag met een restant van een rol waar hopelijk nog genoeg op zit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Deze kant en klare deurrubbers zitten al ruim een jaar in mijn Sm en het is een kwestie van “plug and play”. Zit/zat ook een keurige beschrijving bij dat je ze niet !! moet inkorten. Waarom ?? aan je dorpelrubber zitten aan beide uiteinden een verticaal stukje welke je in het nieuwe deurrubber moet schuiven. Ook staat hierin dat je moet monteren te beginnen vanuit de gelijmde hoek. Dat is alles. Ben zeer te spreken over deze set (en de buitendeurklinken maar das een ander verhaal….)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Robin. heb je toevallig bestelgegevens van dat profiel?
Als ik het goed heb hoef je maar 1 hoek te maken (schuin afsnijden en lassen), dat zou me wel moeten lukken.
Anders; Goed om te weten dat een goed alternatief via de Duitse club verkrijgbaar is!
Als ik er aan denk, vraag ik er morgen even naar.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Dank je, net toch nog even op de Duitse lijst gekeken.
Daar staat “Satz Turdichtungen, zijn er dat twee (links en rechts)?
Ik ga ze toch maar daar bestellen (ik heb ook nog een paar andere onderdelen nodig).
groet!
Dat lijkt me een goed plan. Ik heb vandaag in het grote rubberprofielenboek van Damen gekeken. Daarin kun je elk rubber vinden. Je moet dan wel een hele rol kopen. Die zijn lang en dat kost dus veel geld. Voor het onderdelenmagazijn zijn de rollen al in stukken gehakt. En dan kost een stukje rubber wat minder. Als er nog wat over gaat blijven van de rol, dan wil de garagist het laatste restje wel verkopen. Dan moet je nog weken wachten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Bonjour,
Tja, eigenlijk maar een saaie kar zo’n SM.
Na een maandje of 5 stilstaan 3x gas geven, geen choke 1x starten en voila; rustig pruttelen.
Daarna meteen ritje, een en al soepelheid…
Mooi, rijdt toch wel erg lekker
Toch een technische vraag.
Altijd als ik na een tijdje stilstand op de rem duw voel ik de knop trillen (je hoort het ook). Er hangt ook altijd een druppel aan de slang die uit de remunit (onder het pedaal) komt. Deze slang hangt gewoon onder het chassis, dus druppels zijn meteen zichtbaar.
Het vreemde is dat ik dat vroeger bij mijn DS-pallas ook had (nooit iets aan gedaan, is ook nooit erger geworden…)
Iemand tips?