2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Trilling en gebroken uitlaat
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 februari 2015 09:36 PM
  [ # 16 ]

Bij mij zat de montage op deze manier; die gebogen klem zit aan de bak vast dacht ik; ik moest hem in ieder geval los halen om het blok met bak er uit te kunnen takelen.
Verder zat hij nergens vast; ik heb, zoals eerder vermeld, na de motor de/montage zeker een 50.000 gereden zonder problemen.

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 16 februari 2015 04:45 PM
  [ # 17 ]

Hoogstwaarschijnlijk ben ik er achter wat er aan de hand is; de onderste motorsteun is kapot; de stukken rubber hangen er omheen.
Deze heb ik enige tijd geleden vervangen en zou nog helemaal niet kapot mogen zijn; bedenkelijke kwaliteit en een hoop problemen nu.

Vraag; kan ik hem vervangen met de motor er in?
Wat moet er dan los; aandrijfassen?

Gegroet,
Juriaan

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 februari 2015 04:48 PM
  [ # 18 ]

ja dat kan. aandrijfas hoeft niet los.

Is er olie lekkage aan die kant? Was dit een nieuwe steun? wie heeft em geleverd?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 16 februari 2015 05:02 PM
  [ # 19 ]

Hij lekt minimaal olie; dat komt niet daar vandaan en is ook niet de oorzaak van het scheuren; het rubber is niet verteerd.
Bij montage heb ik een rubber kapje wat achter de koplamp zit over de motorsteun gedaan om te zorgen dat er, ingeval van lekkage, geen diesel op de steun kan komen.
Hij zit er een twee jaar in; een nieuwe, van garage Hydraulique; dacht dat hun hem van cxbasis hadden maar dat weet ik niet zeker.
Al met al baal ik natuurlijk zeer; dat ding moet veel langer mee gaan, ik vind eigenlijk dat dit niet kan.

Maar goed; ik zit er mee; de aandrijfas hoeft dus niet los maar hoe haal ik het ding er uit; het carter heeft te weinig ruimte om hem daar langs te krijgen….

Juriaan

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2015 05:27 PM
  [ # 20 ]

Slang tussen luchtfilter en turbo even loshalen.
Dan aan de rechter kant het blok zo hoog mogelijk opkrikken.
Dan kan de motorsteun er net tussendoor.
Vorig jaar nog gedaan.
Succes met de klus.

Trouwens, ik heb ook moeite met de kwaliteit van de motorsteunen van CX-basis.
Na nog geen 15.000 km in 2 jaar tijd vertonen zowel de baksteun als de bovenste motorsteun al weer scheurtjes.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 februari 2015 05:32 PM
  [ # 21 ]

Zet de cx op bokken. ondersteun het blok met een krik, draai de bout eronderuit. krik het blok voorzichtig een beetje op en sleutel de 2 boutjes los. het eruit halen is idd geen simpel klusje…

je hebt verschillende sleuteltjes nodig om het klusje te klaren..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 16 februari 2015 05:38 PM
  [ # 22 ]

DAn zal ik waarschijnlijk de bovenste steun even los moeten halen om het blok verder te laten kantelen neem ik aan René?
En dan kan de (rechter) aandrijfas blijven zitten? Wat nu de kier is dat is echt minimaal en de motorsteun is nogal een blok.

Zou overigens de steun nog versneld hebben kunnen slijten door een andere trilling? Ik heb nooit last van trillingen verder gehad en er heeft ook geen (diesel) olie op gelekt.

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2015 07:14 PM
  [ # 23 ]

Bovenste steun hoefde ik niet los te halen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 februari 2015 07:36 PM
  [ # 24 ]

Dat zou ik ook niet doen,tenminste als je geen nieuwe radiateur wilt Laughing
Succes VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 24 februari 2015 10:06 PM
  [ # 25 ]

De motorsteun van 2 jaar oud vervangen, zie de foto’s.
Er zat toch dieselolie op de steun; een sterke lekkage heb ik zeker niet, ik zie na een dag eigenlijk niet eens een druppel, na een twee dagen minimaal iets.
Maar goed; hij lekt dan dus wel en de motorsteun was vettig. Dus; geen enkel recht van spreken want wat is de norm.
Ondanks een vettige steun en 2 jaar oud vind ik persoonlijk dat dit niet kan; maar goed; dat is mijn mening.
Het ding komt dus van cxbasis, Leontien van Hydraulique kaart het wel nog aan bij cxbasis(en laat hem zien) maar ja; wat doen die er mee?

Hopelijk houdt deze nieuwe het zonder lekkage langer uit, het ding is dus ook niet zo maar verteerd; hij is gewoon helemaal gescheurd.

Groet, juriaan

Afbeelding Bijlagen
motorsteun cx.jpgmotorsteun cx1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 februari 2015 12:26 AM
  [ # 26 ]

na 2 jaar hobby gebruik is dit extreem.
zelfs bij lekkage.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 februari 2015 12:34 AM
  [ # 27 ]

Dacht dat het er bij lekkage ook anders uit zag.
Meer moes dan gescheurd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 25 februari 2015 08:15 AM
  [ # 28 ]

een correctie; het is mijn dagelijkse auto en ik ben 50.0000km verder.
Maar het is inderdaad ook niet alleen zo maar verteerd; het is compleet open gescheurd.

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 25 februari 2015 08:15 AM
  [ # 29 ]

nulletje te veel zie ik; 50.000 dus

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 25 februari 2015 08:30 AM
  [ # 30 ]

Lijkt mij gewoon een fout in de steun zelf, na 2 jaar mag dit niet gebeuren.

Ik heb zelf in het verleden ook baksteunen van basis gehad, die snel kapot gingen.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook