Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Weer een (klein) stapje verder….
De bekleding van de panelen C-stijl en boven de achterruit is vernieuwd. Ik heb het laten doen door een autobekleder. Eerst zoeken naar vinyl dat zowel de structuur als de kleur als de dikte van het origineel heeft. Via de groothandel kwamen nav een stukje origineel vinyl twee
monsters terug. Dan blijkt hoeveel verschil in structuur er is: op een klein deel lijkt het eerste monster precies, op een groter deel mist dan weer een grotere structuur, maar de kleur is vrijwel exact. Het andere monster is qua structuur ongeveer gelijk, maar de kleur is grijs met een zweem bruin/geel erin. En beide monsters zijn dikker dan het origineel. Uiteindelijk gekozen voor monster 2, omdat alle vinyl in de auto vergeeld is en zo de nieuwe materialen beter aansluiten. In de praktijk zijn de nieuwe panelen erg mooi, bijna té.
De onderdelen van het dashboard zijn gedemonteerd, gestraald en gelakt. De verchroomde bedieningsstangen waren verroest. Die zijn naar de verchromer. Het loshalen van de versnellingshandel was lastig, deze zat vast geklemd. Uiteindelijk is het gelukt met een stuurkogeltrekker en iedere keer een tik met de hamer geven.
Ook de handrem is helemaal uit elkaar gehaald. de onderdelen zijn gezwart, verzinkt of gelakt. Leuk als dan alles weer in elkaar zit en gemonteerd kan worden!
Meer foto’s via december 2014
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat is weer een heel mooi stukje werk.
Tot in de puntjes perfect.
Jammer dat dat verchromen zo lang duurd.
Maar het resultaat zal des te mooier zijn.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ja, ik moest ook even slikken toen ik die termijn hoorde. Maar kwaliteit kost tijd.
Het betekent dat we iets eerder beginnen met de motorruimte, de draagarmen voor en de hydraulische leidingen. En dat de afbouw van het dashboard ergens in maart kan beginnen.
Voorlopig kunnen we nog wel even vooruit!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zijn die mensen zo druk dan met het verchromen?
Of hebben ze het chroom bad niet zo vaak aanstaan,of wachten ze tot ze hem “vol” hebben.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ik heb de bekleding rond de achterruit, maar ook om de motoruitsparing vóór, laten maken bij Cool Cat Classic Cars in Assen. Rare naam, maar vriendelijke mensen die de tijd nemen om oplossingen en stoffen te zoeken. Naast de bekleding zijn de grote amerikanen met veel chroom een hobby. Daar heb ik gevraagd waar goed verchroomwerk vandaan komt. In hun beleving is G+R Chroming & Restauration in Odiliapeel de beste.
Omdat men meteen al aangaf dat de levertijd 8-12 weken was, heb ik eerst in het noorden verder gezocht. Dan ben je zo een paar weken verder, en de levertijden blijken onzeker. En op de Oldtimerbeurs in Eelde had ik wat werk gezien. Trotse eigenaar, maar volgens mij kan dat beter.
Dus met wat vertraging de onderdelen opgestuurd naar G+R. Het is nu afwachten wat het resultaat is, maar de eerste indruk is goed: een vaste offerte, en foto’s van de geleverde onderdelen (zodat er geen onduidelijkheid is over wat is aangeleverd).
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Lekker verder gewerkt aan het interieur. Alle bekleding op het chassis is nu aangebracht. Het is een melange van oude en nieuwe materialen geworden. Het dashbord is opgebouwd voorzover mogelijk zonder verchroomde handels. De bekleding onder het dashbord is vernieuwd. De oude bekleding was bros en gescheurd. Samen met het vers gelakte pedalenstel ziet het er goed uit. En in combinatie met het opgefriste dashbord en het nostalgische bagagenetje komt beetje bij beetje de sfeer van de jaren’50 terug
Om zover te komen is er flink gewerkt aan de details zoals de dorpelbekleding er strak op krijgen, een afbeelding van Christoffel op het naamplaatje van de eerste (?) eigenaar. Op internet (google earthview) vond ik onlangs het adres (rue de rome) dat op enig moment een andere naam heeft gekregen. Grappig om te zien waar de auto 50 jaar geleden heeft gestaan.
De vloertapijten zijn jammer genoeg niet te redden. Voor is er een origineel (met een groot gat, verkruimeld schuimrubber en loslatende bekleding, maar met een leren bevestigingsriempje). Die is goed voor de maatvoering. En achter zal ik de maten nog moeten vinden. Daar zal ook een aanpassing nodig zijn voor de bevestiging van de veiligheidsgordels. Maar dat komt later.
Meer details en foto’s op Januari 2015
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je de krimplak op het dash een beetje goed voor elkaar gekregen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Nou, daar heb je wel een punt. De vorige eigenaar heeft de krimplak heel dun overgespoten, waardoor de structuur overeind is gebleven. Er zit nu een lichte glans overheen, maar geen vlekken of doorbrekende roest. Ik heb een tijdje met de de 2 panelen in de handen gestaan. Accepteer ik dat er in de loop van de tijd veranderingen zijn ontstaan, die ook een deel van de geschiedenis zijn, of terug naar de nieuwstaat?
Via de site van Citrothello vond ik een Zwitsers bedrijf dat de krimplak heel fraai vernieuwd. Ook is er een franse site waar iemand beschrijft hoe hij zwarte krimplak met de juiste structuur realiseert. De grijze lak zou de juiste kleur niet hebben. Als het dan tegen zit ben je een tijd bezig en ben je verder van huis.
Dus al met al ben ik gelukkig met het resultaat.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In NL is een bedrijf dat het kan doen door middel van poedercoaten. Ik vond dat heel mooi. Garage DS Keizer in Amsterdam kan je volgens mij wel verder helpen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Dank je, dat houd ik in gedachten.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Langelaar in borculo kan het ook verzorgen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ik had niet gedacht dat het opnieuw aanbrengen van grijze krimplak in de juiste structuur en kleur mogelijk was.
Voorlopig laat ik de panelen zitten, maar als op Citromobile blijkt dat het erg mooi is, dan zou het kunnen dat ....
Mooie vorderingen! Leuk te zien dat we de afgelopen weken met hetzelfde bezig waren! Ook ik kies ervoor om het zo veel mogelijk bij het originele te houden. Met het vinyl van de dorpels (liggende gedeelte) was het passen en meten, ook omdat er op sommige plekken ‘krimp’ in zat (om welke reden dan ook). Maar het zit er allemaal behoorlijk strak in. Qua tapijt heb ik dezelfde keuze gemaakt.
Succes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ja, 50 jaar gebruik moet je niet willen uitpoetsen.
Mijn tapijten zijn te ver heen, gaten erin en achter van een later type. Die moeten dus nog worden nagemaakt.
Je hebt er trouwens aardig de vaart in, zeker als mei naar Parijs wilt. Ik mik op het Icccr volgend jaar. Zonder het plaatwerk te doen moet dat lukken…. (hoop ik)
Ja, dat gaat wel lukken, ik hoop en vertrouw ergens in maart naar de APK te kunnen. En dan mijn tweede afbouwen vanaf het najaar. Maar de ICCR zal ik wel niet halen, en heeft ook geen zin, helaas: die valt midden in de zomerschoolvakantie van mijn regio. Terwijl het hier om de hoek is, 15 km afstand… Thuis blijven krijg ik hier niet door de ballotage…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection