Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ach, dat maakt toch niets uit….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Prima toch, nu weet je in elk geval dat het bij je CX niet kan optreden
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Zo heeft die injectie toch nog zijn voordelen, haha
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na de Routes D’S Ducs niet meer gereden met de DS. Het was namelijk tijd voor een kleine beurt.
Gister weer opgehaald, rijdt weer fijn
Bij de dakrand is het rubber eruit gesneden, ontroest, en voorzien van een kitrand.
Het raam bij de bestuudersdeur ging niet meer helemaal open, de laatste 3 a 4 cm ging niet.
Dit is ook weer verholpen, dus het raam kan weer helemaal open.
De troep van de Routes D’S Ducs en de garage is er ook weer af. Dus nog even een herfstplaatje kunnen schieten.
Hopelijk kunnen we dit jaar nog vaker rijden. Voor nu staat die netjes binnen, met het interieur voorzien van vochtvreters.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vanmorgen maar eens even de bobine vervangen door een blue coil van Bosch.
Degene uit Brazilië welke de betere schijnt te zijn die nu leverbaar is. Tegenwoordig zijn ze alleen nog voorzien van een blauwe sticker.
Aangesloten zonder voorschakelweerstand, de oude zat wel met een voorschakelweerstand.
Ik vermoed een thermische.
Iemand een idee waarom dit in de DS zit?
Deze zit aan 1 van de ophangpunten van de bobine houder.
Goed na het wisselen gestart, en de eerste indruk was dat de motor sneller stabiel loopt na een koude start.
Lijkt ook iets beter op het gas te reageren en is iets soepeler in lage toeren.
Meer kms moeten daar nog meer duidelijkheid in gaan geven
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ontstoorder voor bijv. radio
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks ik vermoede al zoiets, het leek ook niet alsof het vanuit de fabriek daar geplaatst was.
Ik heb die nieuwe bobine ook nog liggen, ooit aangeschaft voor mijn 23ie. Ik heb nu een 19a met DY3 motor en 123. Zou die bobine daar ook in kunnen?
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vanmiddag de DS weer tot leven gewerkt. De accu was helemaal plat, maar na een flinke tijd laden met een hulp auto kon de motor weer gestart worden
De motor liep eigenlijk direct prima, en reed soepel weg. Alsof die gister nog gelopen had.
Maar na 30 a 35 km begon die heftig in te houden, alsof die net even stil valt.
Vorig jaar had ik een keer dat er een bougiekabel los zat, dat kost een hoop vermogen en wordt traag, maar dit was net weer iets anders. Stationair liep die overigens nu wel prima.
Ik heb er verder niet meer naar gekeken, maar zou het een brak contact kunnen zijn?
Wel weer fijn om even een stukje te zweven…
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Stationair wel lopen maar na een tijdje inhouden bij rijden; Grote kans dat het je benzinetoevoer is.
Maak je benzinefilters maar eens schoon, zeker dat fijne filtertje in de carburateur en eigenlijk ook maar even de sproeiers.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij een carb motor zou ik ook denken aan brandstof vervuiling, maar bij een injectie toch wat minder snel.
Zou je het dan ook niet merken met optrekken, want het gebeurt namelijk voornamelijk met constante snelheid.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Injectie, sorry!
Kan nog steeds een gedeeltelijke verstopping zijn, maar het zal niet in je carburateur zitten, want die heb je niet….
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bobine uitwisselen, wordt warm en gaat minder goed functioneren.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De bobine is net nieuw, zie post 815 op deze pagina.
Al geeft nieuw natuurlijk niet 100% de garantie dat het probleemloos werkt.