Donderdag bij de RDW geweest met mijn portugese mehari.
Gedonder! Normaal bij de RDW nooit zon probleem. Maar nu wel
RDW was heel snel klaar, vonden de papieren niet orgineel en chassisnr raar.
Dus nu een PAT onderzoek. Zucht.
Papieren ga ik uitkomen, dit zijn de orginele portugese papieren. Dat kan ik wel toelichten.
Maar het lastige deel is, het chassis nummer op deze 1986 mehari zit op de linker balk met hele kleine cijfertjes.
Samen met een alu plaatje.
Dat is dus echt anders dan ik zelf ook gewend was. Maar dat het volstrekt orgineel is, ben ik van overtuigd.
Alleen nu de RDW nog.
Gebeld met conservatoire in frankrijk. Maar telefonisch gaven die aan, in portugal gebouwde mehari voor portugese markt weten we niks van??
Iemand nog een idee?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Contact op (laten) nemen met Citroën Portugal en hun vragen of ze een verklaring willen afgeven? Of met een Portugese Citroën club en foto’s verzamelen van auto’s waarbij het net zo zit als bij jouw auto?
Ik wens je veel succes met dit vervelende zaakje. De RDW kan een draak van een organisatie zijn namelijk, maar je krijgt wel de kans om je zaak te beargumenteren desnoods in een hoorzitting.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ga maandag inderdaad even de garage bellen waar ik de mehari gekocht heb. Ze zijn heel erg behulpzaam tot nu toe.
Misschien citroen portugal wat kan vertellen.
Ik heb nog een protugese mehari, die heb ik paar weken later gekocht, zit het exact hetzelfde. Dus die fotos maar meelveren met die pat keuring?
Ja zeg, was eigenlijk na 1 minuut al beslist. Zonder fatsoenlijk te kijken. Klaar.
Later draaide de keurmeester wel wat bij. Maar toen had ie besluit al genomen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou die hele 2e auto meeslepen naar dat PAT onderzoek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hoi,
dat is balen zeg.
Ik heb vorige keer ook gezeik gehad met een Franse AK400.
Super origineel nummer en dan nog zaniken dat ik dat zelf zou hebben ingeslagen…ik kan daar best moe van worden.
Het voorstel van hun was vervolgens om het nummer opnieuw in te laten slaan.
Oftewel als hun twijfelen over de originaliteit van het nummer, katten ze alsnog de auto legaal voor je om??? Heel vreemd…!!!
Het was mijn auto toen niet, dus hebben ze er inderdaad een nieuw nummer ingeramd maar als het mijn auto was geweest had ik daartegen in bezwaar gegaan. Maar goed, dit terzijde…
Het Conservatoire heeft zelf ook een Méhari Plage staan dus je kan ze vragen foto’s te maken van dat nummer en constructieplaatje.
En precies wat Waterman zegt ik zou die 2e Mehari ook laten zien als ze nog twijfelen.
Ja das mischien toch idee, die andere mehari ook meenemen.
logistiek wel even gepuzzel.
Ga maandag eerst even bellen met die garage. Mischien dat die voor mij citroen PT willen bellen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
http://portalclassicos.com/foruns/index.php?threads/restauro-citroen-méhari-plage.18580/page-3
Kijk portugees een (behoorlijk gare) plage aan het restaureren. Precies zelfde plaatje met chassisnr als de mijn.
Was dat trouwens een frabriek?? Citroen lusitanis??
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
De Citroen fabriek in Portugal staat in Mangualde, daar is de productie van de 2CV heen gebracht toen de fabriek voor de 2CV in Levallois-Perret in Frankrijk gesloten is in 1988.Misschien helpt je dat verder ? Citroen heeft daar blijkbaar nog steeds een productie vestiging.
Lees dit eens http://fr.wikipedia.org/wiki/Usine_PSA_de_Mangualde , sorry is in het Frans.
Is nu een kleine fabriek waar nog zo’n 50.000 Berlingo/Partners per jaar gemaakt worden van de eerste generatie.
To err is human, not to err is divine.
Deze Franse Citroen 2cv site, geeft volgens mij uitleg over de type plaatjes en plaats van de Mehari.
Zie deze link,
http://citroen2cv.fr/2cv_speciale/citroen_mehari/evolution_mehari.htm
bedankt. Maar die info ken ik. Maar dat is dus niet compleet.
Ben er inmiddels achter dat in portugal de chassisnummers anders zijn.
Niet altijd trouwens!
Hebben vaak een chassisnummer van maar 8 cijfers.
En staat dus links. onder een alu plaatje.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Citroen gebruikte vaak chassis nummers van het type 00CA0001 waarbij CA staat voor het model CA van het AY type, de 0001 het volgnummer is en de eerste twee cijfers ook bij het volgnummer horen. Op het type plaatje vindt je dan Type AY Series CA . Nadien vindt je “europees genormaliseerde chassis nummers: Een 00CA0001 wordt dan VF7AYCA0000CA0001
To err is human, not to err is divine.
Ja precies! En ik heb dus nu met een 1985mehari bijna de laatste 8CA82887.
En je verwacht dan chevronVFZCA etc chevron
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Je kan bouwjaar en chassis nummers van Mehari ook controleren via Citroenet.org.uk.
Zie deze link,
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/michelin/2cv/chassis-numbers.html
Ik denk dat ze in Portugal voor de bestaande modellen op de oude voet zijn voortgegaan en alleen op verzoek van Parijs voor bepaalde exportmarkten ( zoals Nederland !) de langere chassis nummer ingeslagen hebben. In Frankrijk was er tot de jaren 70 geen verplichting het chassisnummer in te slaan, de “plaque constructeur” was het “document”. Voor de 2CV’s hebben ze dat heel lang volgehouden…. maar in diverse exportmarkten werd dat niet geaccepteerd. Ik zou maar eens fotomateriaal verzamelen en web-site informatie over chassis nummers bij de 2CV familie en met dat verhaal naar de RDW stappen. Je kunt in de 2CV for nog wel wat extra info vinden.
To err is human, not to err is divine.
Precies! Dat denk ik ook. Voor de lokale markt hebben ze voor een deel van de meharis de oude nummers aangehouden. Ook in 1985 en 1986.
Al die genoemde sites heb ik niks aan, die gaan uit van de 14 cijfers. Bij sommige staat er wel netjes onder dat spaanse autos een afwijkend chassisnummer hebben.
Inmiddels heb ik een site gevonden in Portugal. Als je daar het kenteken invoert krijg je het chassisnummer!
Gelijk eens wat protugese autos geprobeerd. Dan zie dat sommige meharis een kort nummer zoals mijn autos. En andere dat lange bekende nummer.
Ik heb denk ik bewijs genoeg. Maar ik ga proberen nog iets van Citoen te krijgen. Dat helpt helemaal.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Kom niet zo veel verder nog. Behalve dat ik nog een auto met exact zelfde.
Kan je ergens zien of een motornummer hoort bij een chassisnummer?
Zie de rdw dat ook altijd controleren. Hoewel ik niet exact weet wat ze doen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980